aften..................zo pijnlijk

Discussion in 'De lounge' started by trotseblonde, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn ha heeft mij ooit verteld dat het vitamine c tekort is
    en dat citroensap helpt
    ik doe vaak beetje in me mond spoel er mee en dan poets ik mijn tanden

2. Anta

Anta Actief lid

Aug 10, 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    corsodyl? hielp wel bij mij..sterkte in ieder geval, echt vervelend zoveel aften!

3. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Je kan bij je huisarts een lidocaine aanstipvloeistof vragen. Met een soort van nagellakkwastje stip je de aften aan. Ze gaan er niet sneller van weg, maar het verdooft direct zodat je wat makkelijker kunt eten/drinken...
    Beterschap, ik heb ze ook wel eens en men: kl*te

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Er is mij ook verteld dat het vaak een vitamine C tekort is waardoor je aften krijgt. Ik heb ze ooit in een ver verleden ook gehad. Langs de hele rand van mn tong :$
    Bij mij hielp het om eerst te "spoelen" (eigenlijk meer in je mond houden en dan wat klotsen) met bessensap, vreselijk zuur, en dat daarna door te slikken.

5. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Oooh ik heb er ook 1 en auw auw auw wat doet dat zeer he!

Voor zover ik weet is dit een vitamine tekort. Ik krijg ze altijd als ik wat zwakker ben, dus niet helemaal fit.
    Slik nu dus weer vitaminepillen;)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    aften krijg je vaak als je weerstand even wat lager is door bijv ziekte maar ook zo rondom de menstruatie. mijn zoontje heeft eenkeer heel zijn mondje en gehemelte vol gehad na een antibiotica kuur. zo erg dat eten en drinken onmogelijk was en o wat moet hij een pijn hebben gehad. moesten water in zijn mondje druppelen om hem wat vocht te geven. uiteindelijk kreeg hij een goedje at je met een kwastje of de blaren moest smeren. omdat heel zijn bekkie wit zag was het nogal een werkje. hij was toen een maand of 8 dus hij is echt een kanjer dat hij uberhoubt nog kon lachen.

wat extra vitamines rond je menstruatie is misschien een idee en hopelijk voldoende om een uitbraak tegen te gaan.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dit had me zoontje dus. werkt wel kort maar verdoofd net lang genoeg om wat te drinken. eigenlijk mag je dit pas gebruiken na de maaltijd omdat je je mond niet meer goed voelt. maargoed bij mijn zoontje kon het niet anders

Share This Page