Trouwen in Rotterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Boeketje, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Volgend jaar willen wij gaan trouwen in Rotterdam :D en langzaam zijn we een beetje aan het rondkijken voor locaties waar we kunnen dineren en waar we een trouwborrel/receptie kunnen houden.
    Maar wij komen niet verder dan de restaurants waar we wel eens eten en die hebben het "net niet".
    Wie weet er nog leuke(bijzondere) locaties in Rotterdam e.o. (die niet meteen de hoofdprijs vragen)? Het is de bedoeling om het een beetje klein te houden 40-60 pers voor de receptie.
    Oh ja en waar kan ik het best kijken voor een (betaalbare) jurk?
    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Tips over andere trouwonderwerpen zijn ook welkom!

2. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor je trouwjurk zou je bij Ti Amo kunnen kijken in Schiedam. Over trouwlocaties ga ik nog even nadenken.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn nicht is in blijdorp getrouwd, was superleuk ook voor kids erbij , vond ik een hele speciale lokatie in elk geval!

4. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

De oliphant is een leuk landhuis waar je kan trouwen en waar je je receptie of diner kan houden.

Diergaarde blijdorp is ook leuk om te trouwen

5. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ti amo klinkt goed (heb even gekeken op internet). Dat zijn andere prijzen dan die ik zag bij andere bruidswinkels, haha.
    Blijdorp zag ik ook als trouwlocatie. Lijkt me ook erg mooi, maar vriendlief ziet dat nog niet zo zitten.
    Dames alvast bedankt voor de tips. Hoop dat er nog veel mogen volgen ;)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet gewoon voor de gein eens info aanvragen en vragen of je mag kijken (= leuk uitje haha) je kan daar in het aquarium trouwen geloof ik...

7. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even benieuwd dan he: hoe doen ze dat dan met andere bezoekers? Mogen die er dan gewoon niet in (het aquarium)?

8. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Info vragen is altijd een goed idee en idd een leuk uitje. Trouwen in het aquarium is alleen op vrijdag zag ik en wij willen op een specifieke datum trouwen en dat is een donderdag.

9. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Dat vraag ik me ook af (ook voor de andere locatie waar je kunt trouwen in blijdorp). Lijkt me raar als iedereen tijdens de ceremonie langsloopt.

10. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Wij zijn getrouwd in de bierbrouwerij de pelgrim in delfshaven. Erg leuk en wij vonden het ook betaalbaar.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik ben zelf niet geweest (was net bevallen) mijn ouders wel, ik dacht te horen dat het net voor de officiele openingstijd was maar weet niet zeker maar goed dat is iets om na te vragen natuurlijk..

Diergaarde Blijdorp - huwelijk

hier e hebt speciale kijkdagen

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het is dus een aparte zaal lees ik zo..

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Je kan ook trouwen in het koetshuis in ijsselmonde.
    Daar kan je ook je feest houden

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben onze bruiloft in Lommerrijk gevierd (Rotterdam Hillegersberg).

We hadden destijds een aantal zalen bezichtigd, maar op Lommerrijk werden we verliefd :) Super mooi georganiseerd en hartstikke aardig personeel.

15. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Het koetshuis en lommerrijk zien er ook super uit (net als Pompgebouw de Esch), maar voor diegene die daar getrouwd zijn en een feest of receptie hebben gehouden, wat kost dat ongeveer als ik vragen mag (mag ook per pb). Ik kan wel de trouwtarieven vinden maar niet de kosten voor een receptie e.d..

En waar hebben jullie de bruidstaart vandaan?

16. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij waren volgens mij 4250-4500 euro kwijt (incl bruidstaart voor 75 man, uitgebreid diner voor 40 personen, receptie van 160 personen, feest van 50 personen en uitgebreid buffet aan eind van de avond)

17. mroos

mroos Niet meer actief

Lommerrijk zijn wij voor de burgelijke stand getrouwd; leuk om daarna even wat te drinken, maar niet voor een heus feest vind ik.

Eten hebben wij bij hemel&aarde gedaan, een tapasbar, waar we als enige waren, erg leuk en heul goedkoop(waren 400 euro kwijt voor 30 mensen ofzo.. haha)

Feest hebben wij in STROOM Rotterdam gegeven. Een hele leuke ruimte met als mogelijkheid om zelf muziek te regelen. Daarnaast zijn daar zulke leuke hotelkamers dat je ook echt een leuke huwelijksnacht kunt hebben:).

18. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben toen ook naar blijdorp zitten kijken, maar heb er erg in dat je voor elke gast ook toegang moet betalen (tenminste dat was toen zo, 6 jaar geleden..) En als je dan even doorrekend pff, dan is alleen het trouwen al een kapitaal:D

Uiteindelijk zijn we toen maar in Delft getrouwd toch veel mooier stadhuis en hadden we ook meer mee, omdat we elkaar in Delft ontmoet hebben.

Succes met alles uitzoeken!

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij hebben de hele dag gehouden bij de lindehoeve in bergschenhoek.
    we hebben daar gebruncht, zijn er getrouwd, zijn wezen varen en borrelen en hebben er een buffet gegeten voor 40 personen voor rond de 2700 euro
    www.restaurant-delindehoeve.nl
    het is een heel charmant boerderij-achtig restaurantje waar je ook het feest kan geven

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je hoeft als je een bruiloft hebt geen entree voor de gasten te betalen.

als je je receptie hebt dan is het in een afgesloten zaal. daar lopen geen andere gasten bij.

Deel Deze Pagina