Aften

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenolyn, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Vanavond bij de laatste fles geven, zag ik in 1x een wit vlekje op de binnenkant van haar onderlip zitten. Daar ze lag te slapen, heb ik verder niet in haar mond gekeken.
    Zou dit een aft kunnen zijn? Wat kan ik eraan doen, want ik weet uit ervaring dat het vreselijk pijnlijk kan zijn.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Kun je weinig aan doen helaas :(. Het zijn inderdaad nare krengen. Het enige wat mij helpt als ik echt niet kan eten daardoor, is een flesje lidocaïne. Maar daar is jouw ukkie misschien nog wat klein voor.

Maar weet je zeker dat het een aft is? Witte vlekjes kan bv. ook op spruw duiden. Dat is een soort witte aanslag die je niet weg kan vegen.
    Bij twijfel even langs de huisarts zou ik zeggen...

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik had via de huisarts een flesje lidocaine gekregen met een borsteltje dat je er heel iets op kunt smeren om het te verdoven

ik deed het borsteltje erin en smeerde het dan nog 4x af aan het flesje dat het meeste er af was

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon heeft 1x zijn totale mondje vol gehad, zo zielig!

Je kan er wel echt helemaal niks mee! Ja lidocaine smeren maar echt wonderen gebeuren daarmee helaas niet

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    als je niet zeker wat het is, even naar de huisarts gaan, maar denk dat het beginnende spruw is. Aften zijn ook iets geler naar mijn idee.
    Spruw herken je aan witte plekjes op de binnenkant van de mond/tong.
    Als je een begin ziet, meteen medicijn voor halen en behandelen dan ben je er ook zo weer van af, heb gehoord dat het echt een ramp is en heel zielig als ze helemaal vol zitten.
    Lisa had het een klein beetje, omdat ik wist dat het spruw was niet naar de dokter, kreeg meteen recept en na 5 dagen was alles weg (had wel wat meer plekjes) en geen last meer van gehad.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Kamillethee helpt ook. Spoelen (lastig bij zo'n kleine), drinken of aantippen met een wattestaafje.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips! Ik heb vandaag haar mond goed bekeken, en het is maar 1 plekje. Rond wit/gelige, rood omrand.

Maandag bel ik even de HA op om te overleggen.
    Ik heb hier op het forum ook gelezen dat je er dentinox op mag smeren. Klopt dat?

Hoe komt zo'n kleintje eraan eigenlijk?

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hoe je het beschrijft, dan lijkt het me niet echt spruw, goed in de gaten houden of het niet meer wordt. Spruw is een schimmelinfectie

Heb dentinox staan, zal even in de bijsluiter kijken: staat niets van in de bijsluiter er staat alleen bij te gevbruiken voor: bij het doorkomen van tandjes om de pijnlijke plaatsen daar op het tadvlees wat te verlichten.

Als het aften zouden zijn, geen idee wat te doen, heb ze zelf wel eens gehad, gebrek aan vitamine C, kreeg medicijnen toen ging het over en gezond eten. Ze waren wel wat branderig en pijnlijk.

Als hij er lanst van heeft kun je misschien wat chamodent druppeltjes geven, homeopatisch en pijnstillend van VSM

succes!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    In dentinox zit lidocaïne, dus het lijkt me dat het wel kan. Mijn dochtertje heeft het 2 weken geleden ook gehad, maar haar hele mondje zat eronder. Hand, mond en voetziekte. Zo zielig, ze kon niet meer drinken en eten. Erg vervelend, zo'n aft, vooral voor die kleintjes, succes.

Deel Deze Pagina