Mijn oudste heeft koemelkallergie, heeft de eerste 3 maanden alleen maar gehuild gehuild gehuild, toen ik met pepti ben gestart was het gelijk helemaal over! Nu ben ik donderdag bevallen van de tweede en op advies gestart met H.A. voeding. De eerste twee dagen zijn goed gegaan, tevreden kindje, maar vannacht was een ramp. Hij heeft van 02.30 's nachts tot 12.00 de volgende ochtend gehuild, overstrekt, niet te kalmeren echt super zielig. Zou dit (zo vroeg) al een uiting kunnen zijn van kmallergie of kan dat nog niet zo vroeg? Verloskundige had mij geadviseerd om meteen met pepti te starten na de bevalling maar het cb zei dat dat onzin was en ik gewoon met standaard voeding moest beginnen. Na overleg met vk hebben we daarom besloten met HA te beginnen, maar hebben we hier goed aan gedaan?
Hoi, Het is inderdaad goed dat je begonnen bent met een hypo-allergene flesvoeding. Dat is ook het landelijk advies. Het is nog wat aan de vroege kant om te kunnen zeggen of je tweede kindje ook een koemelkallergie heeft. De darmen zijn nog volop in ontwikkeling en alles is nog even wennen. Het is goed om het nog even in de gaten te houden en bij twijfel je huisarts/cb te vragen. Groetjes Angelique