Tips en tricks zijn zeer welkom... Ik schijn last te hebben van aften... Hoe ik eraan kom geen idee... maar eraf komen lijkt nog niet zo gemakkelijk. Vanaf zaterdag zitten er zowel links als rechts blaasjes.. Eten word er niet makkelijker op Wie heeft de gouden tip..
Inderdaad vitamine c. En verder er zo min mogelijk aan zitten en er niks aan doen, dan gaan ze het snelst over. Een kleine aft is met een week weer weg, grotere kunnen wat langer duren. Maar weet je zeker dat het aften zijn? Daarvan heb je er meestal niet ineens heel veel van, maar eerder een of twee.
Toevallig stond ik gisteren bij de apotheek voor mijn zoontje. Die heeft 3 aften in zijn mond. Nu kreeg ik Kamillosan oplossing mee. Deze verdun je met water en daarmee moet hij gorgelen paar keer per dag. Je hebt bij de Apotheek (Etos en Kruidvat ook) een speciale gel voor aften, deze kun je voor het eten aanstippen schijnt de pijn weg te halen. Beterschap!
Pyralvex! Volgens mij gewoon bij de drogist te koop. Daardoor zouden ze sneller moeten verdwijnen. Voordeel vond ik dat het ook een soort verdovende werking heeft. Nadeel is dat het ontzettend vies smaakt.
Gaat ook vanzelf weer weg, maar mijn tandarts raadde aan het in te smeren met parodontax tandpasta (de normale). Er wordt gezegd dat ze komen door vitamine tekort, maar volgens de meeste informatie is niet helemaal bekend waardoor ze komen.
Gewoon met keukenzout. Gewoon een minibeetje op je vinger en dat er tegenaan duwen. Dan vlieg je een paar seconden tegen het plafond maar daarna doet ie niet meer zeer. En vitamine C, maar dat neem je al.
Aften komen vaak voor bij verminderde weerstand. Ik zou even pyralvex halen bij de drogist dat smeer je erop meermaal daags en je bent er zo vanaf. Het smaakt erg vies maar dat neem ik graag voor lief. Aften kunnen erg veel pijn of irritatie geven. Edit: mosterd na de maaltijd de tip was al gegeven
Idd pyralvex! Of aftenmed (soort gel) erop smeren. Er zijn nog veel meer middeltjes voor bij de drogist. Als ik niks in huis heb en de winkels zijn al dicht? Smeer ik er idd tandpasta op, werkt ook verdovend. Succes!!
Dat je vitamine tekort zou hebben is allang achterhaald. Je zou kunnen proberen een tandpasta te gebruiken zonder sls. Zendium of parodontax dus. SLS kan het ontstaan van aften namelijk triggeren. Zodra je aften hebt blijf je daar de rest van je leven wel gevoelig voor. Het kan opkomen doordat je weerstand slecht is, hormoonschommelingen, overgevoeligheid voor bijv sls of bepaalde voedingsstoffen. Moeilijk te achterhalen. Ik smeer er vaak evisense gel op tegen de pijn zodat ik normaal kan eten/praten als het echt erg is.
Oh vreselijk die dingen! Ik heb (had) ze echt ontzettend vaak! Pyralvex zorgt er inderdaad wel voor dat ze sneller genezen. Verder helpt het bij mij en mijn zusje heel erg goed om altijd met zendium tandpasta tanden te poetsen. Sinds ik daarmee poets heb ik ze nog maar weinig =)
Wat hier goed geholpen heeft is de gewone parodontax. Ze gaan niet alleen weg, maar blijven ook beter weg. Van enkele keren per maand meerdere aften, naar 1 tot 2 keer per jaar een enkele aft. succes
Ik heb ze heel vaak helaas. Ook vaak meerdere tegelijk Van alles geprobeerd..niets helpt. Ik heb nu van de arts lidocainegel voorgeschreven gekregen. Dat kon je eerst bij de apotheek halen. Nu alleen op doktersrecept. Het gaat niet weg maar het verdoofd wel goed.