Misschien een beetje een gekke vraag maar ik weet nou niet zo goed wat ik hier mee moet.. Ons zoontje is bijna 2 jaar en sinds een week a 2 roept hij tijdens het verschonen als ik zijn piemel schoonmaak dat het 'auw' doet hij vind t ook echt vervelend. We hebben t ingesmeerd met zalf want we dachten misschien is het een beetje schraal ofzo Maar ondertussen zegt hij het nog steeds, ik kan niks geks zien ofzo Nou was mijn vriendin hier gisteren met haar pas geboren zoontje en zij ging hem verschonen en toen mocht ik even mee kijken om het een soort van te vergelijken🙈😂 maar ik zag niks geks ofzo het enige wat anders is is dat mijn zoontje een veeeel kleinere piemel en balzak heeft maar daar zal de pijn niet door komen toch? We gaan dinsdag zowiezo naar de huisarts ermee maar dacht misschien herkent iemand het hier ook?
Waar de pijn door komt weet ik ook niet, maar pasgeboren baby's hebben sowieso een heel opgezette schaamstreek door de horminen in de baarmoeder. En dat krimpt na een tijdje weer. Dat de balzak van jouw zoontje zo veel kleiner is, is dus in ieder geval heel normaal.
Doet het ook pijn als je de piemel met een washandje of watje met alleen water schoon maakt? Maw doen de doekjes pijn of zijn velletje? Ik neen aan dat je z'n voorhuidje niet beweegt?
Ja met de doekjes doet het zeer, nee die beweeg ik niet echt Onder de de douche zei hij laatst ook dat het zeer deed, toen 'tilde' hij zn buik omhoog om naar zn piemeltje te kunnen kijken en toen zei hij ook: auw auw En als ik dan een duwtje vlak daarboven gaf of een beetje aan de zijkant werd hij echt super boos
Is het rood en wat dikker? Hier was het een ontsteking, maar hij had ook eerder klachten dan dat we er iets aan konden zien. Hij wilde ook niet dat we er aan kwamen. Iets later werd het wel wat dikker, maar nog niet eens heel opvallend en bij de huisarts die er wat beter naar keek kwam er pus. We hebben hier zalfjes voor gehad en dan is het zo over, maar wel heel vervelend...
Nee niet rood Was zijn piemel dikker geworden? Ik heb meer het idee dat het vlak daar boven wat dikker is maar dat zou ook kunnen omdat ons zoontje zowiezo veel spek heeft 🙈 Voor de zekerheid laten we de ha er even naar kijken
Hier had de oudste pijn aan zijn piemeltje door een vernauwd voorhuidje. Als zn piemeltje dan wat stijver werd op sommige momenten dan kon dat dus nergens heen om uit te zetten door het nauwe voorhuidje en dat deed dan dus zeer.
Bij het eikeltje was het aan 1 kant ietsjes dikker dan de andere kant, maar dan moesten we goed kijken. Achteraf klopt dan alles bij elkaar opgeteld, maar alle kleine dingen op zichzelf waren niet opvallend om het te herkennen.
Misschien iets heel geks maar onze kindjes zijn bijna van dezelfde leeftijd en mijn dochter zegt ook vaak au, kwam er laatts achter dat ze er 'wauw' mee bedoelde. Misschien heeft hij het woordje net ontdekt oid? Ik zou zeggen let goed op wat hij doet als hij wel duidelijk pijn heeft bijvoorbeeld na een flinke val oid. of hij dan ook au zegt of dat au misschien wel voor hem net als bij mijn dochter totaal iets anders betekent?