dat betekend dat alles weer op regel is en dat we voor de derde poging kunnen gaan. misschien dat sommigen van jullie zich nog mijn verhaal kunnen herinneren op het forum miskraam dat ik op 1 september een curretage gehad heb omdat het hartje van onze beeb met 8 weken gestopt was met kloppen. nu ben ik gisteren weer ongi geworden (best snel na een curretage) en heb ik het gevoel weer mee te doen op deze site. ben nooit weggeweest hoor want heb de afgelopen weken toch wel bijna dagelijks jullie verhalen gelezen op verschillende forums. maar goed, we gaan vol goede moed voor de derde poging om weer zwanger te worden. wel met een raar gevoel van mijn kant omdat mijn verlangen om weer zwanger te worden vreselijk sterk is en de angst dat het mis gaat heel groot is ( ben een kindje verloren met 24 wkn en laatst dus met 8 wkn) probeer me er wel overheen te zetten .. maar toch! heb wel de neiging om de komende weken dagelijks te klussen om er maar zeker van te zijn dat ik mijn ei niet mis, heb overigens 2 berekeningen gedaan, 1 van 28 en 1 van 30 dagen cyclus maar of het klopt is de vraag (zelfs het weer is nog voorspelbaarder dan de cyclus van een vrouw ) hebben jullie dit ook? dagelijks willen klussen om de kans te vergroten. bijkomstigheid is dat ik de veertig al gepasseerd ben en gevoelsmatig de tijd ook een beetje dringt. gelukkig ben ik niet de enigste veertiger hier en dat geeft wel een beetje steun als het niet direct wil lukken want heb al verscheidene verhalen gelezen van leeftijdsgenoten die al wat langer bezig zijn. ik hoop alleen niet dat het weer 14 maanden gaat duren voor ik zwanger ben (zoveel tijd zat er nl. tussen mijn vorige twee zwangerschappen) heb inmiddels zes pendels laten doen waarvan vier hoopvol zijn voor pos. in november (frappant genoeg hadden deze pendelaars het vorige keer ook goed) ik weet wel dat ik me hier niet op vast moet pinnen maar als je geen hoop meer kan hebben wat moet je dan nog....... toch? nou, tot zover maar weer ff mijn come-back op deze site
nice to have you back... en ik kan me je gevoel heel goed voorstellen... heb zelf 2 MK gehad (niet zo ver als jij...) en wil zoooooo graag weer zwanger worden maar ben ook als de dood dat het dan toch weer misgaat. Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn en een goeie zwangerschap zal worden. Liefs, Daan
hoop moet je altijd blijven houden daan, want anders kan je er net zo goed mee stoppen vind ik. angst blijft natuurlijk altijd, bij mij zelfs tot ver na de 12 magische weken maar ik wil het niet laten overheersen want dan ga ik vast een rot jaar tegemoet en dan duren 12 maanden heeeel lang hoor! men zegt wel eens wat is een jaar op een mensenleven, nou, in dit geval dan veelste lang denk ik.
zonder hoop, geen leven, toch?! Goed van je om de angst niet te laten overheersen en wie weet wordt 2007 dan gewoon jouw jaar! en idd, normaal is een jaar niks, maar als je zwanger wilt worden is iedere maand er 1 teveel... succes meis
goedemorgen ook ben al op leeftijd als ik de berekeningen moet geloven maar voel me jong en heb nog alle kans denk ik zelf maar ben positief ingesteld en blijf dat ook ondanks dat alles nog niet loopt zoals we graag zouden willen maar wie weet brengt okt ons meer geluk ben nu bezig in ronde 5 en we gaan vol goed moed verder eens zal toch ook voor ons dat kleine wondertje komen wens iedereen dan ook su6 en nienke leeftijd zegt niks meis zolang jezelf maar vertrouwen hebt en erin blijft geloven komt alles goed geloof me liefs kaley
HAi, Ik herken het volledig. Mijn mk was met circa 9 weken. Mijn verlangen is nog groeter geworden. Je weet nu namelijk hoe het voelt zwanger zijn...maar angst voor een volgende mk is er natuurlijk heel duidelijk.....Ik was al angstig de vorige keer en toen werd mijn angst ook nog eens werkelijkheid! Ik zou alleen niet elke dag klussen, dat is gewoon niet goed voor de zaadkwaliteit. Om de dag wordt aangeraden. Om er zeker van te zijn dat je ie komt kan je ovutesten gebruiken. Bij mij werkt dat super (ik heb een hele regelmatige cyclus maar na MK loopt die natuurlijk anders).
Hoi Nienke. welcome back zou ik zeggen. Ben blij dat alles weer op de rails is. Nu kunnen jullie weer het 'klusgedeelt en afwachtgedeelte' in. Hopelijk hebben jullie zeer snel weer geluk en is het raak (en dan gelijk voor 9 maanden hé).... Veel plezier.
Ik herken het hoor! Bij mij staat ook de 40 voor de deur...de tijd dringt dus... De afgelopen maanden zo rond mijn eitje elke dag klussen,...helaas zonder resultaat. Dus deze maand maar eens om de dag....
hoi ik ben 36 en ik voel de tijd nu al aardig dringen, en iedere maand dat je er 1 moet wachten is er eigenlijk 1 te veel. Maar we blijven positief. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken en dat het deze keer goed gaat. groetjes hielkje
nou meid dat je maar gauw zwanger mag zijn met alle positieve dingen die erbij horen...heel veel succes en wb
@ kaley: wat leeftijd betrefd heb je helemaal gelijk, ik voel me ook geen 40 en probeer positief ingesteld te blijven maar de feiten zijn nou eenmaal zo dat het op deze leeftijd moeilijker is om zwanger te worden en vooral om zwanger te blijven. en als het dan 2x mis is gegaan .........tsja, dan krijg je vertrouwen toch wel een deukje....... althans dat geld voor mij. maar ik leg me er niet zomaar bij neer hoor! eens zal mijn lichaam er sterk genoeg voor zijn (hopelijk wel voor mijn 45e ) voor alle anderen: dank jullie voor de reacties en ik wens ook jullie allemaal een snelle en voorspoedige zwangerschap toe.