Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kellyy, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    #1 Kellyy, 27 apr 2013
    Laatst bewerkt: 27 apr 2013
    Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil even mijn verhaal kwijt in de hoop wat meer zekerheid te krijgen. Allereerst, mijn vriend en ik hadden nu nog geen baby in de planning staan.

Ik gebruik de nuvaring nu zo'n 1,5/2 jaar. Vorige maand heb ik mijn ring te laat in gedaan waardoor er waarschijnlijk een bevruchting heeft plaats gevonden. Al de hele maand had ik zwangerschapsverschijnselen. Ik was heel moe, gespannen borsten, regelmatig buikpijn en een raar voorgevoel. Ook was ik erg emotioneel terwijl ik dat normaal niet ben. Ik werk in de kraamzorg dus erg handig was dat emotionele niet :) Ook kon ik nergens lekker zitten want ik kon "me ei" niet kwijt.
    Mijn vriend had ook een gek voorgevoel. We zijn allebei nogal spiritueel ingesteld dus we konden het gevoel maar niet plaatsen. Vorige week zondag heb ik mijn ring er uit gehaald en afgewacht. dinsdagavond wat bruinig bloedverlies dus ik had alvast een tampon in gedaan. We gingen slapen en om 01:00 werd ik wakker met hevige krampen in mijn buik. Het was niet te harden! Ik wist niet waar ik het zoeken moest en hoe ik moest liggen. Dit heeft lang geduurd en uiteindelijk ben ik door de krampen heen weer in slaap gevallen. Om 04:00 werd ik weer wakker met dezelfde krampen. Ik ben naar de wc geweest om me tampon te verwisselen maar die was nog redelijk schoon. Ik moest werken dus om 8:00 ging de wekker. De buikpijn was inmiddels een stuk minder en voelde als een soort normale menstruatiepijn. Ik ben gaan douchen en toen ik onder de douche zat (ik zit altijd) en omhoog wilde komen, voelde ik iets uit me komen wat zo op de grond viel.. Het was een stuk "vlezig" bebloed hoopje en ik schrok me rot! Ik heb gelijk mijn vriend geroepen en die zei gelijk, het is een miskraam.. Ik was nogal van slag dus hebben het eigenlijk weggegooid. Toen ik op me werk was heb ik hem toch maar gevraagd of ie het uit de prullenbak wilde halen. Hij heeft het toen een glas water gedaan en toen ik thuis kwam smiddags schrok ik helemaal. Ik ben wat gaan zoeken op internet en ik ben er inmiddels uit dat het in ieder geval geen bloedstolsel was. Sorry voor de details maar het was wit, zo'n 2 cm lang en het leek op een vliesje. Aan beide kanten smaller uitlopend en daar was het donkerrood. Net als in het midden. Aan 1 kant zat in het midden (wat rondere stuk) een opening. Over de lengte liep een wit lijntje en hier en daar wat aders.

Mijn vriend en ik hebben dit samen helemaal zitten bekijken en zijn allebei behoorlijk van slag! Ik heb de huisartsenpost gebeld maar die zei dat ik mijn huisarts de volgende dag moest bellen en dat zij dacht aan een miskraam. Ik moest het bloedverlies en de buikpijn in de gaten houden en verder afwachten. De afgelopen dagen ben ik gewoon gaan werken maar toch wel last van wat meer bloedverlies dan een menstruatie. Niet hevig maar wel wat meer. Soms nog wat krampen en de dag dat ik het verloor 2 x verhoging gehad, wat ook weer zakte.
    Ik ben steeds meer gaan beseffen dat dit zomaar eens een miskraam had kunnen zijn. Voor de zekerheid hebben we toch maar wat foto's gemaakt zodat we ernaar kunnen kijken.
    De dag erna heb ik een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Dan gaat het helemaal spoken in je hoofd! Ik weet gewoon bijna zeker dat ik zwanger was. Mijn gevoel liegt nooit. Maar door die test weet ik niet wat ik moet denken..

We waren niet bezig met kinderen maar toch is het heftig!

Mijn vraag aan jullie is wat jullie er van denken/vinden?
    En of ik maandag toch mijn huisarts nog maar even moet bellen?

Sorry voor mijn lange verhaal!

Groetjes, Kelly

2. twijfelmeisje

14 dec 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meid,

Wat vreselijk zeg!
    Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.
    De ha kun je altijd even bellen al zal hij denk ik weinig voor je kunnen doen maar je kunt altijd even je verhaal voorleggen.

Sterkte!!!

3. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Hey Kelly,

Wat naar voor jullie. Ik zou idd de huisarts wel bellen. Vooral als het bloeden en de buikpijn niet over gaat. Heel veel sterkte!

4. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    bij mijn miskramen was mijn urinetestje ook meteen negatief...heel veel sterkte voor jullie twee xxx

5. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    @kelly meis wat vervelend!!! Ik heb jaren terug ook iets gevonden ik weet niet of ik toen ongi was ofzo kan me er weinig van herinneren maar t was bij mij een beetje ovaal met zo'n vliesje of iets in t midden...ik wist niet wat t was dus ik voelde eraan en voelde als huid :S maar heb t maar doorgespoeld :eek: ik had m'n twijfels of ik niet mss een miskraam had gehad maar was ook aan de pil, juist nu ik er mee bezig ben weet ik Zker dat dit n miskraam is geweest want toen ik zo'n filmpje zag wist ik t meteen!!! Ik vergeet t beeld nooit meer...en toch raar dat je onbewust dit altijd in je achterhoofd heb gehouden en dat je t gewoon eigenlijk stiekem gewoon weet....
    Ik denk ook dat je gelijk hebt en je weet t Zelf ook t beste maar ik zou idd ff een HA ofzo bellen om t een en ander te weten te komen en t mss aan de HA laten zien!!!
    Sterkte meis!!!

6. logo

logo Niet meer actief

Wat een vervelende situatie.
    Als je buikpijn houdt en heftig bloedverlies zou ik naar de huisarts gaan. Je kan dan altijd melden wat er is gebeurd.
    Ik heb wel eens gehoord dat als er geen positieve test is dat ze dan ervan uit gaan dat het geen miskraam is geweest, maar een gewone verandering in je cyclus (tijdelijk). Ik heb dit van horen zeggen want ik heb bij alle miskramen altijd een positieve test gehad.
    Wel ben ik bij de huisarts geweest toen mijn cyclus afwijkend was en toen moest ik gewoon afwachten.
    Veel sterkte!

7. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal!

Momenteel bloed ik bijna niet meer maar wel nog last van rare buikpijn. Niet hevig ofzo maar normaal heb ik hier na mijn menstruatie geen last meer van. Morgen bel ik de huisarts. Zou het toch wel fijn vinden als ik door word gestuurd naar de gyneacoloog zodat alles ff gecheckt word, maar ik ben benieuwd of ze dat wel doen..

8. Kellyy

Kellyy Actief lid

27 apr 2013
    280
    104
    43
    NULL
    NULL
    @rabia84
    Jaa ik heb het inmiddels niet meer want het begon te ruiken..
    Heb wel foto's!

9. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Jah dat snap ik meis...maar goed dat je foto's gemaakt hebt!!! die zou ik gewoon laten zien aan ha of vk ofzo waar je naar toe gaat!! die kunnen vast wel zien wat t geweest was...
    ik heb hier een plaatje van toen ik die mk heb gehad....

Deel Deze Pagina