Koop jij de daklozenkrant?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Koop jij weleens de daklozenkrant?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    #1 dochters, 14 aug 2014
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
    N.a.v. een ander topic over geldproblemen in een gezin en of mensen geld willen geven, of zak aardappels en dergelijke.... vraag ik mij het volgende af. Kopen jullie weleens de daklozenkrant?

Ik kom vaak genoeg bij de ingang van de supermarkt mensen tegen die de daklozenkrant verkopen, maar ik moet zeggen dat ik hem nooit koop en hun dus niet financieel steun. Ik ken hun verhaal niet, maar ik heb weleens meegemaakt dat iemand een shaggie erbij stond te roken, ja daag daar geef ik geen geld voor.

Dus koop jij weleens de daklozenkrant? Waarom wel of waarom niet?

Ik doe er een poll bij.

2. minon

minon Niet meer actief

Nee. De jongen die hier staat draagt bij de supermarkt versleten kleding (maar heeft wel een ipod en een dikke samsung telefoon waar ie op staat te loeren de hele dag) Regelmatig dat ik hem een dag later 'gewoon' door de stad zie lopen met nikes air aan en gstar broeken.
    Dat zal er misschien een zijn die het voor alle rest verpest maar ik heb er dus altijd een oplichterij gevoel bij.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee, hier in het dorp heb je dat niet. Althans ik heb ze nog nooit gezien.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee.
    Waarom simpel ze krijgen een uitkering erbij.
    Dit is extra.
    Idd staan altijd te roken zo ook hier.
    Mijn man heeft wel eenseen praatje aangeknoopt met iemand die hij dagelijks zag.
    Wat blijkt man komt gewoon met auto daar naartoe trekt kapotte schoenen aan om sneu over te komen en gaat aan de slag.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop het krantje niet. Ik zeg ze wel vriendelijk gedag, de meeste mensen lopen ze met een ontwijkende blik voorbij. Dat vind ik niet zo erg aardig.
    Er zijn ontzettend veel verschillende soorten van die krantjes, ik kan niet beoordelen of ze een legitiem krantje verkopen of een louche variant.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee.. Vroeger deed ik dat wel eens. Tot ik die vrouw aan het einde van haar 'dienst' de ah(waar ze voor stond en ik werkte) binnen liep, voor 200 euro boodschappen haalde en in een mercedes werd opgehaald.. Doe ff normaal zeg.. sorry. Maar nee dat doe ik nooit meer..

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nee. staat er hier altijd 1 bij de winkel. zeg wel hoi maar verder niks.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tegenwoordig niet meer!
    Voorheen waren het met name bekende daklozen, dus waarvan iedereen in de stad wist dat ze ook echt dakloos waren. Nu zijn het met name Roemeense mensen die het krantje verkopen.

9. Ansji

Ansji Niet meer actief

Dit!

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hier precies zo! Hier heeft die meneer ook nog een dikke BMW!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee, omdat er zoveel oplichterij is. Jammer als het dan echt een dakloze zou zijn, maar kan er geen geld aan geven.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee, ik vind het een enorme gladjakker. Dag mooie dame en dan gaan fluiten ook. Bah...

steek die krant dan maar waar het geen licht kan zien.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee, ik zei wel altijd gedag, en heb ooit voor kerst iets gegeven (kerstkransjes dacht ik)
    Maar verder vertrouw ik het niet zo.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit dus. Koop daarom nooit een krantje.

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Nee. Sinds de uitzending van Radar komt het ook niet meer bij me op om er 1 te kopen.
    Hier in de stad zie ik alleen Oost Europeanen die niet onze officiele daklozenkrant hebben en wel met een dikke auto komen aanrijden, smartphones gebruiken en soms naar drank ruiken.

Ik geef liever spullen of voeding aan de daklozen.

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja ik koop regelmatig een daklozenkrantje van een man. Ik kan niet beoordelen of hij het wel of niet nodig heeft, hij zal er vast niet uren voor zijn lol staan met -5 bijv.

Ik krijg er nog een goed gevoel van ook met het idee dat ik iemand hiermee help.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee nooit en geld geef ik ook nooit meer, sinds ze ik aangaf een keer geen kleingeld te hebben en hij zei dat hij wel terughad van 50.

18. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik normaal ook niet. Vanmorgen kwam er ééntje me helpen met de ticketautomaat en voelde ik me een beetje verplicht. Ik had geen klein geld meer, dus 10 Euro gegeven, geen teruggave gekregen ondanks dat hij beweerde wel teruggave te hebben. En toen begon hij dat hij diabeet was en zijn insuline zoveel kostte als de rest wat in mijn portemonnee zat en of ik hem geld voor insuline kon geven etc. Nu weet ik (en heb het expres nog eens nagekeken vandaag, met een referteadres dus zonder domicilie heeft hij recht op medische zorgen) dat dit in BE gratis is, dus dat zei ik hem ook.
    Ik was wel een beetje boos eigenlijk dat hij me met een leugen al mijn geld voor de komende week wou afhandig maken. Nu dus nooit meer.

19. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    :$

Ik geef ook nooit meer wat sinds de aflevering van Radar. Oplichters zijn het!

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Een keer gedaan toen ik nog een stuk jonger was, ik had zakgeld gekregen en wilde chocola kopen en toen zag ik die man staan en dat vond ik zooo zielig.. Kinderlijke onschuld he. ;)

Nu niet meer..

Deel Deze Pagina