autostoel groep 1 vraagje

Discussie in 'Verzorging' gestart door vlindermoeder, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.608
    1.063
    113
    Hier
    hoi ik heb een vraagje. mijn dochtertje is over een goede maand 9 maanden maar noglang geen 9 kilo. ze is nu namelijk pas 7100gram.
    moet ze nou met 9 maanden in de nieuwe autostoel of als ze ouder is dan 9 maanden en 9 kilo weegt?????? dat is denk ik namelijk pas met een jaar.

ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Beide niet. Je kindje kan het beste over als ze niet meer in de maxi cosi past. (of andere groep 0 stoel natuurlijk)
    De maxicosi is en blijft het veiligst o.a. doorat je kindje achterstevoren zit. Zolang ze in die stoel past, zou ik haar daar in laten.
    Ze mógen vanaf 9 kg in de groep 1, maar kunnen tot 13 kg in de meeste maxicosi's zitten.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou haar gewicht en lengte aanhouden en niet zozeer haar leeftijd. Dus als je zegt, ze is echt te groot, tja dan zou ik haar wel overzetten, maar als ze nog makkelijk in de maxi cosi past zou ik haar daarin houden tot ze echt te groot/zwaar aan het worden is.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Je kind moet over naar de volgende stoel als ze te lang is voor de stoel waar ze nu in zit. En ze is pas te lang, als haar hoofdje boven de bovenrand uitsteekt.
    Ik gok dat een meisje van 9 mnd, dat nog zo licht is bovendien, never nooit te lang zal zijn voor een stoeltje uit groep 0. Voorlopig lekker in blijven zitten dus!

ter info: mijn kids zijn met circa 1 jaar overgestapt naar de volgende stoel. zij zijn gemiddeld qua lengte.

5. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.608
    1.063
    113
    Hier
    ooohhh, hihi nou ja heb ik er alvast een.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lekker laten zitten. Die achteruitrij positie is de veiligste!
    Ik ken een kindje dat met 15 maand nog in de MC zat. Ook zo'n klein dondertje.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kindje van vrienden van ons is nu 16 mnd en zit nog in de maxicosi. :) Zolang het kan is het echt het beste.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je hebt hem al gekocht? Nieuw? Anders is het zonde van je garantie.

Maar zoals eigelijk iedereen al zegt zolang het past lekker daarin laten liggen. Is het allerveiligst en dat is het enige dat telt.

9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.608
    1.063
    113
    Hier
    ja ik had hem al gekocht want zag een mooie aktie en ik dacht met 9 maanden mag ze er dan in. maar in de group 0 zit ze nog prima, dus dan laat ik haar daar nog wel in

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Kijk dat is nog eeens fijn, dit vroeg ik me ook af!

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hihi mijn zoon is nog geen 13 kilo dus die zou er ook in kunnen nog. Zit 'ie alleen wel met zijn knieën in zijn oren :D

12. Bri

Bri Niet meer actief

skatje, dat hangt er dus van af hoe hoog zijn oren zitten :)
    komt z'n hoofd boven de bovenrand uit, dan is hij te groot voor de MC, ongeacht het gewicht.

hier waren ze te lang vanaf 11 kilo ongeveer, ik denk dat alleen dikkerdjes tot 13 kilo erin passen...

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja, zijn hoofd steekt wel uit, hij zit er ook al ruim een jaar niet meer in ;)

Hij is denk ik rond de 90 cm dus past never nooit niet meer :p

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nou, Mijn dikkertje paste met 11 kilo niet meer in de breedte ;) Dat was met net 9 maand. Ik kreeg zijn schouders gewoon niet meer allebei in de stoel. Zelfs niet met alleen een dun shirtje.
    (en nu zit hij netjes middenin de curve, veel babyvet verloren gelukkig)

Maar mijn neefje met vooral dikke billen, past inderdaad wel tot bijna 13 kilo erin.

15. tulip

tulip Niet meer actief

tis vast al gezegd, maar zolang het hoofdje er niet bovenuit komt gewoon doen. Onze kabouter heeft er 16 maanden ingezeten.

Deel Deze Pagina