vraagje over voedingsschemas...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Even een vraagje over die schemas... hoe doen jullie dat? Ik geef Emma gewoon eten wanneer ze erom vraagt en ze slaapt wanneer ze wil slapen, als ze wakker is gaat ze enorm jengelen en wil dan gewoon lekker bij mama zitten... en als ze slaapt ga ik haar toch niet wakker maken voor een badje? Ik doe gewoon een badje wanneer ik er zin in heb, elke keer een andere tijd. Is dit slecht???

En nog een vraagje: ik lees dat de meeste van jullie de luier verschonen voor een voeding. Maar Emma poept meestal na het eten. Dan verschoon ik de luier daarna want anders ligt ze toch de hele tijd in een vieze luier? Hoe doen jullie dat dan?

2. 894hi

894hi Niet meer actief

ik geef mijn meisje iedere 3 uur de borst eerst de ene borst dan word ze slaperig dan verschoon ik haar.
    en bied dan de andere borst aan. ook laat ik haar vaak gewoon drinken tot ze gen zin meer heeft of in slaap valt.
    van de kraamzorg mocht ik toen niet meer dan 20 min. per borst geven.
    maar sinds de kraamzorg weg is doe ik het lekker hoe ik wil.

ook zit er soms iets langer dan 3 uur tussen 3,5 en MAX 4 uur! maar dit komt zelden voor.

om haar in bad te doen zij ze tegen ons eerst de ene borst aanbieden dan zorgen dat badje enzo klaar staat,
    dan haar in bad doen en na het badje een 2e borst aanbieden.
    en omdat ze in bad is gegaan mag ze een half uurtje later de volgende voeding.
    dus.. om 12 uur geef je haar de borst , dan moet ze om 3 uur weer doe je haar intussen in bad? dan mag ze om half 4 weer. of ze moet eerder komen.

in het begin werkte ik precies op schema maar daar word je echt helemaal gek van dus vandaar er soms iets langer tussen zit.

en snachts laat ik haar 1x 6 uur slapen maar als ze zich eerder meld krijgt ze gewoon drinken.
    ze zijden dat ze snachts ook wel uur mocht slapen :| maar dat durf ik niet.

en het word vanzelf voledig voeden op verzoek zodra ze beginnen te huilen enzo. maar mijn kleintje huilt ZELDEN dus dat gaat hier niet werken.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb het ook altijd zo gedaan hoor. Probeer nu wel iets meer een schema aan te houden maar ook maar ongeveer hoor. Nathan kan nog geen klokkijken ;)en gaat dus naar bed als hij moe is. Eten gaat hier ook ongeveer op verzoek. De volgorde van dingen is wel steeds het zelfde trouwens zo weet Nathan wel waar hij aan toe is.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben ook niet zo van de strakke schema's, maar je zal op een bepaald moment merken dat je kindje zelf een soort schema gaat maken.
    Hier zat er na een maand of 2 ritme in.

Ik verschoonde ook altijd na een voeding, niks mis mee.

Jij bent de ouder, dus jij bepaalt!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o gelukkig doen meerdere ouders het zo... ik geef trouwens flesvoeding...

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik maak Julie niet wakker voor een voeding, en dus zeker niet voor een badje! De regelmaat zit 'm niet in de precieze tijd waarop je dingen doet, maar in steeds dezelfde volgorde van handelingen. Het badje doe ik meestal 's avonds, omdat dat mij beter uitkomt en papa het ook erg leuk vindt. Ik wacht tot ze wakker is, maar nog niet huilt om een flesje. Dan een lekker badje, daarna de fles, boeren, lekker knuffelen, verschonen en als ze slaap krijgt weer haar wiegje in.

Ik verschoon dus ook na de fles, of het moet natuurlijk zijn dat ik merk dat ik haar al met een vieze luier uit bed haal. Julie poept ook na de fles (een half uurtje erna meestal, volgens mij doen veel baby's dat?), dus na de fles verschonen is het meest praktische. Ik heb ook van de kraam geleerd dat je verschoont voorafgaand aan de voeding...maar ik vind dit handiger ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    In het ziekenhuis (Emma heeft de eerste 2 weken in het ziekenhuis gelegen ivm vroeggeboorte) moest verschonen ook voor de voeding maar dat was omdat ze zelf niet wakker werd, was meer om haar wakker te krijgen zeg maar... ik wacht nu gewoon af tot ze wakker is totdat ik een flesje geef...

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je doet het prima hoor, als mama voel je je kindje het beste aan, ik heb het ook altijd zo gedaan en nu hebben we een mooi schema zelf gemaakt door mijn meisje, dus het past ook perfect bij haar ;)

Deel Deze Pagina