Na een aantal topics hier op het forum (m.b.t. namen enz.) vraag ik mij af hoe jij denkt dat anderen jou zien, wat voor type bedoel ik dus. En heb of doe je dingen waar mensen bij jou van opkijken?? Het gaat hierbij om mensen die je ook in levende lijve kunnen zien he?? Het hoeven geen bekenden te zijn, kunnen ook mensen zijn die jou op straat tegenkomen. Ik zal zelf beginnen. Ik denk dat mensen mij een tutje vinden, niet echt kak denk ik, maar die richting op. Qua kledingstijl veel rokken, jurkjes in "romantische stijl", vaak hakken (meestal pumps) met tas e.d. compleet met accesoires dus. Klopt ook als ze mijn dochter zien, vaak heel tuttige jurkjes, armbandje, haarbandje enz. Maar..... ik ben een enorme fan van kane, en als ik zonder mijn dochter in de auto zit, zet ik die graag hard op. Als mensen dan voorbij komen en de muziek horen, dan zie je wel vaak een vraagtekentje boven hun hoofd verschijnen. Wie durft.....
Ik heb niet 1 vaste kledingstijl, dus ik denk niet dat mensen in dat opzicht een bepaald beeld van me hebben, maar ik heb al wel echt ontelbare keren gehoord "Goh...eigenlijk ben je best aardig". Tja, wat moet je nou met zo'n opmerking. Ik BEN ook aardig, maar ik kom schijnbaar nogal onaardig over op mensen die me niet (goed) kennen....
Tijdens de kennismaking op school kreeg ik ook vaak te horen van 'hey je bent best aardig!'. Ik blijk dus een hele boze uitstraling te hebben en dat schrikt mensen af. Eigenlijk ben ik best lief..
Chagerijnig, opgefokt, onaardig. Opgefokt ben ik vaak wel, helaas (in verkeer en supermarkt), maar niet altijd chagerijnig, mijn gezicht staat gewoon zo. En ik ben best aardig, ik weet me alleen niet goed te uiten, waardoor ik ongeinterreseerd lijk. Ik flap opmerkingen er ook zonder na te denken uit. Ik heb wel alles voor een ander over.
Mensen noemen mij altijd schattig omdat ik altijd rode wangen heb en blijkbaar een lief uiterlijk. Erg irritant! Als het er op aan komt, kan ik ook zeker een bitch zijn en ik heb echt wel pit in me. En verder geef ik mensen het gevoel dat ze in vertrouwen dingen bij me kwijt kunnen (en dat kunnen ze ook hoor ). Vroeger droeg ik daardoor soms hele zware verhalen van vriendinnen met me mee. Zij waren het dan 'kwijt' maar ik bleef er mee rondlopen haha.
Mensen vinden mij kak haha Ik loop eigenlijk altijd op hakken, ook als ik de ramen zeem, of als ik een dagje mee help in het magazijn van ons bedrijf. Ik ga me dan niet anders aankleden als wanneer ik boven in mn leren stoel de administratie doe. Ik praat ook wel kak, valt me pas op als ik mezelf op video terug zie... Haren meestal netjes opgestoken, parels in mn oren, tja, ik hou dr van zal ik maar zeggen Ik heb wel veel tattoo's, 1 op een zichtbare plek, (al laat ik die op mn werk nooooit zichtbaar) en als mensen die zien zijn ze echt in shock Dan denk ik, je moest eens weten hoe mn rug eruit ziet Mijn man net zo, heeft een sleeve maar ook nooit zichtbaar op het werk. Hij is ook een echte kakker, dus mensen zijn ook echt in de war als ze die arm een keer zien, erg grappig Verder ben ik echt 1 met de mannen op de zaak, ze merken niet snel dat ze eigenlijk voor mij werken, ze hebben het zelfs af en toe over mijn man waar ik bij zit (dat is wel een echte baas). Af en toe gaan ze te ver (het zijn echte rotterdammers zal ik maar zeggen) en krijgen ze de wind van voren, dan zijn ze ook echt geschrokken, omdat het zelden voor komt. Ik denk dat andere mensen mij zien als kakker, maar ook wel als een aardig persoon (omdat ze nogal schrikken als ik een keer boos wordt). En helaas zien ze me ook vaak als "de vrouw van", dat vind ik wel minder.
Leuke vraag Ik denk dat mensen mij zien als een spontane, sociale meid die zeker is van zichzelf, weet wat ze wil en daarvoor gaat. Daarnaast zien ze me denk ik als een rustig persoon die soms helemaal los kan gaan Oh, en dat ik weinig geef om materiële zaken. haha, maar misschien is dat wel wat ik wil dat men denkt. Ik zie mezelf in ieder geval zo en heb nooit van iemand gehoord dat hij of zij me heel anders ziet dan ik ben.
Ik denk dat mensen mij ook zien als een tutje.. Inderdaad, TS zoals jij de kleren beschrijft.. Daarnaast zien ze mij als iemand waarbij je je problemen kwijt kunt (nou heb ik niet voor niets psychologie en orthopedagogiek gestudeerd maar toch), ook totaal onbekenden doen zomaar ineens hun levensverhaal bijvoorbeeld in de trein o.i.d. Daarnaast lijkt het ook alsof ik zelf nooit hulp nodig heb.. zeer onafhankelijk dus.. terwijl ik dat zelf helemaal niet zo voel, maar blijkbaar straal ik dat uit..
Omdat ik in lange kleding de straat op ga en een hoofddoek draag denken mensen volgens mij al vaak dat ik niet Nederlands spreek, dat ik onderdanig ben aan mijn man, niet sociaal ben en wellicht zelfs een beetje dommig. Ik vind het leuk om een praatje te maken met mensen in de supermarkt en doe dat dan ook bijna dagelijks, ook om het beeld te doorbreken, en zie dan echt vaak dat mensen verrast zijn dat ik toch best een leuk persoon ben om mee te praten. Maak ook vaak mee dat als ik in een winkel ergens iets vraag ze vervolgens mij man antwoord gaan geven, vind dat ook altijd zo raar haha.
Zeer zelfverzekerd, carrièregericht, duidelijk, attent en netjes. En dat klopt allemaal best. Hoewel die carrière, die vind ik nu niet zo belangrijk en netjes? Ja, ik geloof wel dat ik dat ben. Ik zou wel wat zachter willen overkomen zodat mensen ook eerder bedenken dat ik ook heel aardig ben. Kinderen zien dit op een of andere manier wel (ik denk dat dat te maken heeft met hoog Bambi ogen gehalte!). Vooral kleine kinderen vinden me vaak gelijk lief en grotere kinderen trekken gemakkelijk naar me toe. Maar... ik heb ook altijd mijn woordje klaar en dat is zeker niet altijd handig.. iets vaker op mijn lip bijten zou me mooi staan en neem ik me regelmatig voor!
ok, op mijn werk vinden ze me (denk ik dan he)jong, en zo ontzettend vrolijk positief en een "slim" persoon. En chaotisch, dat dan weer wel. onbekende op straat zullen me ietwat onverzorgd vinden, want loop vaak gewoon in een jeans, met een shortje, haren in een staart en gympies/slippertjes aan. mensen vinden mij snel intimiderend. ook wel eens vervelend hoor. op school moesten we vaak feedbacken en dan kreeg ik dat vaak te horen. Ik ben lang, niet heel slank, (vroeger best gespierd), weet mijn mond goed te roeren en weet ergens snel door geen te prikken. Kan met grappen mensen snel in een hoek zetten. En tja, dan vinden mensen je niet meteen heel aardig. heb wel geleerd dat een beetje aan te passen hoor. Mijn familie/vrienden vinden mij sociaal, intelligent, lui, slordig en grappig. en daar kan ik me helemaal in vinden *gaapt eens flink en bekijkt de rommel hier in huis* Oja, mensen vinden me altijd zo zelfverzekerd en absoluut niet verlegen, terwijl ik zooooo onzeker ben en verlegen..... raar he??
@umm, daar betrap ik mezelf ook op hoor! Maar vooral als er vrouwen helemaal bedekt lopen, dat ik dan denk dat ze geen Nederlands kunnen, suf he?? Alsof ik in mijn vrije tijd op klompen loop en kaas maak ofzo... haha
Mensen zien mij vaak eigenlijk wel zoals ik ben. Kwebbelkous, sociale,gezellige, vlotte jonge meid,maar die zeker de kaas niet van haar brood laat halen. Als t moet ben ik erg to the point, en daar hebben sommige nogal moeite mee, en verwachten ze ook niet snel. Mensen moeten niet met mij spelen, want dan komt de bitchy brabbel om de hoek. Een typetje doe maar gewoon dan doen we al gek genoeg! Niet aso, niet kak, niet sporty, maar ook geen modepopje.
arrogant, tutje, eerlijk en behulpzaam maar dan bedoel ik op eerste gezicht, dus eigelijk vooroordeel. mn vriendinnen vinden me eerlijk, recht voor zn raap, behulpzaam, trouw en gezellig naja hoop ik hahaa
ha leuk............ en moeilijk ligt eraan. ik denk dat mensen mij echt zien als een huismoedertje. ben ik ook voor een groot gedeelte. ik draag normaal gewone kleding maar niet superhip ofzo. gewoon een (spijker)broek met shirt of rokje of legging met tuniek. maar bv totaal geen merkkleding. gewoon omdat me dat geen bal intereseert. maar............................... ik kan ook lopen in een ongelooflijk gore vieze zwarte broek en oud shirt met oude gympen want als ik bij ons op de zaak ben ( treed niet teveel in details maar we hebben zoiets als een autogarage) en aan het werk ben zie ik binnen een mum van tijd zo zwart als roet en komen de zwarte stofwolken sávonds mn neus uit. buiten dat zit mn haar wel atijd netjes. meestal gewoon beetje opgestoken en heb altijd wel wat mascara op. sommige klanten zie je vaak ook echt zo kijken als ik bezig ben vrachtwagens te lossen, met een pompwagen loop te rijden of te vegen... soms ben ik een beetje dommig. niet dat ik lomp ben en het iq van een visstick heb maar ik vraag sosm iets te snel waarvan ik als ik even nadenk het antwoord had kunnen weten en ik maak ook vaak dubbelzinnige opmerkingen per ongeluk. waar dan kerels ( die dus veel bij ons op de zaak zijn) weer heel hard om moeten lachen. ik zit dus wel echt in een mannenwereld. verder ben ik graag op me eigen of met mn gezin. ik heb geen echte vrienden nodig. weet dat die iig toch niet bestaan of iig heel zeldzaam zijn. ik heb 1 goede vriendin die heel heel veel van me weet maar zelfs nog niet alles verder ben ik in sommige dingen erg onzeker maar op sommige punten ( als me of mn man of kinderen onrecht wordt aangedaan) trek ik mn waffel ook echt wijd open en ben ik niet voor de poes. mijn man daarentegen is in sommige punten dan veel te lief waardoor ik weleens moet optreden dus verder ben ik qua opvoeden redelijk ouderwets in de zin van normen en waarden maar soms vergeet ( lees geen zin) ik ook weleens de tandjes te poetsen van plurk ( voorbeeld) ik geloof dat het dit wel zon beetje was
ja klopt heb ik ook weleens hoor. toen ik nog in een winkel werkte kwam er een keer een vrouw/meid in een boerka op me af. echt alleen maar ogen te zien zeg maar. ze begon tegen me te praten en ik schrok me het apezuur. ze was echt helemaal accentloos en praatte zelfs een beetje brabants of het was echt een nederlandse die misschien moslim is geworden ofzo dat weet ik verder niet natuurlijk. maar was wel grappig. oja wat ik me wel altijd afvraag. hebben jullie meiden die altijd in lange kleding lopen het dan niet ontzetten warm als het bv 30 graden is??? ( niet dat dat nou zo vaak voorkomt in nl maar goed) maar bv in turkijke ofzo..... denk dan altijd och mensen loopt het zweet jullie nu niet tussen jullie billetjes?
Mmh hoe zien mensen mij... Nou in mijn vrije tijd loop ik altijd in spijkerbroek en gympen, of ik moet uitgaan, dan wil ik wel laarzen aan doen, draag altijd wel make up, en praat best wel amsterdams, dus wat dat betreft denk ik dan dat mensen denken dat ik tsja gewoon ben? Geen aso, maar ook geen kakker.. Maaar op mijn werk, werk als beveiliger bij de ING op het hoofdkantoor, waar veel directieleden en commisarissen komen, zie ik er netjes uit(thank god voor het uniform haha) en praat ik dus heeel erg netjes en echt ABN, maar zodra ik naar buiten loop, gaat er een knop op en praat ik weer Amsterdams...
Mensen zien mij als een meid met zelfvertrouwen. Ik kan voor mezelf opkomen en laat het kaas niet van mijn brood eten. Ik kom spontaan en vrolijk over. Terwijl ik erg onzeker kan zijn, niet altijd even happy ben met mezelf en graag door iedereen aardig gevonden wil worden.