Sterilisatie

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hoi meiden,mijn man en ik zijn er helemaal zeker van dat we tevreden zijn met onze 2 kinderen. ik gebruik nu de prikpil maar zit er nu aan te denken om me dus te laten steriliseren.
    heeft iemand hier ervaring mee?

vinden jullie het nog te vroeg?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn persoonlijke mening

Ja ik vind je met 28 best jong.

Weet niet of ze dat ook al doen op die leeftijd.

3. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Mamamadelon,

Geen ervaring ermee, maar ik zit er wel steeds vaker aan te denken. Ik hoor/lees wisselende verhalen. Ik heb gehoord of gelezen dat je door sterilisatie sneller in de overgang kan gaan.

Het is ook best een ingreep dus het houdt me een beetje tegen.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.

Mijn leeftijd is 33.

Groetjes,

Kim

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn persoonlijke mening ?
    ik vind je inderdaad ook jong je weet nooit wat je over een paar jaar nog beslist of wat er nog te gebeuren staat zodat je je bedenkt
    ik zou het nooit doen ook al is men kinderwens vervuld

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben het er ook over gehad, ik ben bijna 29 en mijn man is 30. Wij weten voor ons zelf dat we geen kinderen meer willen, en ik vind de pil niet fijn om te slikken ( verschillende dingen geprobeerd trouwens). Mijn man wil zich dan laten steriliseren. Als hij dit niet zou willen dan slik de pil gewoon door, dus ik heb hem wel duidelijk gezegd dat hij er heel goed over na moet denken. Stel er gebeurd iets met mij en hij treft dan ooit een andere vrouw die bijv. wel een kindje wil dan word dat heel moeilijk. Hij is hier zeker over dat hij het niet wil.

Wat ik wel om me heen hoor is dat artsen niet snel zo'n een jong persoon steriliseren.

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik zei bij me 3e wondertje dat ik me zou laten steriliseren (ik was toen 23 jaar) maar me vk en kraamverzorgster raadde het me allebei af. Ik wist zeker dat ik geen kinderen meer wou, maar ze vonden me echt te jong en dat ik in het ziekenhuis ook wel te horen zou krijgen dat ik te jong zou zijn. Nu 2 jaar later ben ik zoooooooo blij dat ik het niet gedaan heb want de kriebel voor een 4e is er al heel lang. Op dit moment is het gewoon niet mogelijk, maar als de mogelijkheid er wel na is wil ik zeker nog een 4e kindje. Dus ik ben heel blij dat ik geluisterd heb en het niet heb laten doen. Kan het straks altijd nog laten doen. Denk er dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed over na! Straks heb je spijt dan is het laat!

Succes met je keuze!

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    En waarom je man niet?

De mijne wil het wel gaan doen als we (nou ja ik) er helemaal uit zijn.
    In principe ben ik er wel uit hoor dat 2 mooi is maar soms......
    Ach ik zit op laten we zeggen 95% dat ik geen derde wil.

Bij mannen stelt het minder voor zeggen ze....en ik vind dat ik als vrouw wel genoeg heb gedaan eerlijk gezegd. Het enige nadeel is dat ik nu een spiraaltje heb en bijna niet ongesteld meer ben....dus tja of ik nu dan ga stoppen met anti conceptie....

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hoi,Ik heb wat zitten lezen op internet uiteraard en sterilisatie heeft geen invloed op de overgang. En na de operatie (kleine) mag je dezelfde dag weer naar huis,het schijnt ook dat je niet zoveel pijn hebt. Ach en zo heftig als een bevalling zal het zeker niet zijn denk ik:D

Men zegt ook vaak dat ik best jong ben maar ik ben gewoon tevreden,kan me ook niet voorstellen dat ik over 5 jaar opeens weer kriebels krijg. Ben gewoon klaar met dat baby gedoe,het wordt steeds makkelijker nu de kids ouder worden en ik wilstraks weer wat meer dingen voor mezelf kunnen doen.

dus denk dat ik er echt wel zeker van ben.
    haha,blijft lastig hè;)

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik zou het ook niet doen met 28 jaar. Klinkt even keihard wat ik ga zeggen, maar misschien gaat je man opeens dood, hertrouw je en krijg je opeens weer een grote kinderwens, of jullie gaan uit elkaar over 10 jaar (ben je ook nog steeds vruchtbaar en kan een kinderwens hebben). Natuurlijk gebeurd dit zeer hoogst waarschijnlijk niet, maar je snapt mijn punt denk ik wel.
    En waarom jij en niet je man als ik vragen mag? Bij mannen is een eventuele herstel operatie ook mogelijk, bij vrouwen niet...

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga mee met dat ik je ook nog erg jong vind!

denk er aub heeeeeel erg goed over na!

Zwager van me heeft het 2x gedaan en 2x ongedaan gemaakt! Toen die de iets jongere liefde van zn leven tegen kwam hebben ze na heeeeel veel pijn en moeite (hierdoor) nog een wondertje gekregen maar een graag gewilde 2e zit er al niet meer in!

Je weet nooit hoe je leven verloopt en wat je wensen later kunnen zijn! dus denk heeeeeeeel goed na!

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn man wil het ook wel doen maar ik vind het wel fijn om geen prikpil meer te hebben,al ben ik al een jaar niet ongestled geweest en dat is ook wel lekker ;)
    Maar ik ben 4 jaar geleden zwanger geraakt ondanks dat ik een spiraaltje had dus ik ben een beetje huiverig. Ik moet er echt niet aan denken om nu weer zwanger te worden.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier gaat het bij mij wel gebeuren, na mijn rugoperatie trouwens.
    Maar ik Mag simpelweg niet meer zwanger worden i.v.m. zware bekkeninstabiliteit, rugvastzetting en premature weeen die steeds vroeger beginnen.

Dus daaruit ook de keuze om mij te laten doen en niet mijn man, mochten we ooit uit elkaar gaan, ik kan echt niet meer , maar hij wel.

Als dit niet speelde zouden we het niet laten doen, al mag ik nooit meer de pil slikken.

13. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Dan heb ik waarschijnlijk de verkeerde informatie gelezen. Dan valt het wel mee.

Ik deel je mening met het klaar zijn met. Ik ben ook blij als mijn dochter weer wat meer kan en steeds meer baby af is en steeds meer zelfstandiger is. Ik ben wel wat ouder dan jij, maar als je het echt voor 100% zeker weet, zou ik er met je huisarts over hebben.

De vraag hier, waarom je man/vriend niet....
    Mijn rede is dat ik gewoon niet meer zwanger wil zijn. Ik heb 2 kinderen en ik ben klaar. Het is ook mijn lijf en mijn beslissing. Ik vind dat ik dan moeilijk kan eisen van mijn vriend dat hij onder het mes moet. Stel je voor. Er overkomt mij iets en mijn vriend vind een andere vrouw waarmee hij verder wil en hij wil nog een kindje. Dan kan hij niet, omdat ik niet meer zwanger wilde zijn.
    De pil slikken is voor mij geen optie, want sinds ik de pil niet meer slik voel ik me stukken beter. Spiraaltje is ook niks voor mij.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou er nog even goed over nadenken;

dit vond ik op de site van de nederlandse huisartsen genootschap (NHG)

"De kans is klein dat u na sterilisatie toch nog zwanger wordt. Per jaar worden ongeveer een of twee van de 1000 gesteriliseerde vrouwen, toch zwanger. De kans wordt kleiner naarmate u ouder wordt, omdat de vruchtbaarheid met de leeftijd minder wordt. Sterilisatie is bijna even betrouwbaar als de pil (als er geen pillen worden vergeten) en ongeveer even betrouwbaar als het hormoonspiraaltje. Welke sterilisatiemethode betrouwbaarder is, valt nog niet te zeggen"

15. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik ben gesteriliseerd toen ik 29 was.
    hebben 2 kinderen en ik vond het wel goed zo
    (mijn man ook hoor!)
    het is tegenwoordig idd een kleine ingreep die zonder narcose gedaan kan worden.

denk er wel goed over na! want deze methode kan niet teruggedraait worden!
    ik ben nu trouwens bijna 34 en nog altijd geen spijt, verwacht ook niet dat dat nog komt.

16. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Mijn man is afgelopen december gesteriliseerd (we zijn beiden 34).

Reden: Ik heb MS en het is (helaas) onhaalbaar om nog voor een tweede kindje te gaan.

Waarom hij: Hij vond dat ik al genoeg gedoe aan mijn lijf had gehad en wilde me dit graag uit handen nemen. Ik heb hem uiteraard voorgelegd dat er iets met mij zou kunnen gebeuren waardoor hij in een nieuwe relatie terecht zou kunnen komen waarin een kinderwens bestaat. Maar mijn man wil daar niets van weten en stond erop dat de ingreep bij hem zou plaatsvinden (ik heb een fantastische man :)).

Ik heb het heel erg gevonden dat er geen tweede kwam, maar nu ben ik eigenlijk alleen maar heel erg gelukkig dat we in ieder geval 1 prachtig wonder hebben ronddartelen..

We hebben hier overigens wel een jaar over nagedacht, dus het was zeker geen overhaaste beslissing!

Succes!

17. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Word de ingreep eigenlijk wel vergoed? Ik meen ooit gelezen te hebben van niet.

Onze kinderwens is na de tweeling ook definitief vervuld, maar wij zijn ook al wat ouder. Mijn man vindt het geen probleem om de ingreep te laten doen, gelukkig.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik vind persoon dat veeeel te jong.
    Stel je nou voor dat jullie relatie op de klippen loopt en je leert een andere man kennen waarmee je dan toch graag een kindje zou willen?? Dan zit je met de gebakken peren.
    In het omgekeerde verhaal zou ik dat ook niet willen voor mijn man.

Ik blijf gewoon fijn aan de pil straks of een andere vorm van anticonceptie maar no way dat ik me de boel laat dichtknuppen of dat van mijn man verlang.

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Toen ik geopereerd moest worden aan mijn maag vroeg ik of ik gelijk gesteriliseerd kon worden, gelukkig deden ze dit gratis (België). Anders was mijn man onder het mes gegaan. Oké ik was 37 jaar en echt klaar met mijn kinderwens.
    Heel veel succes met je beslissing.....
    ps ik zou je man sturen om zich te laten steriliseren, jij hebt al twee zwangerschappen mogen dragen.

20. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik vind dat een beetje een rare opmerking. Je beslist toch samen dat je geen kinderen meer wilt?
    Nu lijkt het alsof jij voor jullie samen hebben besloten?
    Zal wel niet neem ik aan maar het staat er zo krom...sorry.

Deel Deze Pagina