he meiden, ik zou hier ook graag mee komen kletsen. Wil zelf 25 kilo afvallen. Ik ben afgelopen donderdag begonnen met sonja bakker. Ik wil idd ook graag leuke kleding kopen en me straks fijn voelen in blotere kleding in de zomer. Ik las iets over vieze shakes. Misschien zijn de shakes van BIAmed iets. Deze maak je aan met melk of optimel. Ik vond ze wel lekker. Ben daar voor mijn trouwen toen wel een aantal kilo mee afgevallen. Wat doen jullie aan beweging?
Het gaat hier redelijk. Niet zoals ik wil. Wel heel bewust bezig wat ik eet en drink maar wel vele moeilijke momenten. Ik ben geen emo eter dat scheelt. Net voor mijn maandelujkse periode chocolade trek, dat is nu erg lastig. Wat ik doe aan bewegen, 1 keer per week een uur baantjes zwemmen. De kinderen lopend naar school brengen. Is 1km als ik heen en weer ben geweest.
Hier gaat het gelukkig goed! Weinig last van honger en m'n broek gaat weer wat losser zitten kilo's durf ik nog niet aan.. haha Ik doe nu 2 x in de week fitness en 1 x zwemmen. Hopelijk kan ik er nog 7 kilo afkrijgen voor de vakantie!
Famke wat maakt dat het niet helemaal gaat zoals je wil? Kan je weerstand bieden op de moeilijke momenten? Kikkertje, wat goed dat je het al aan je kleren merkt. Hoe lang ben jij bezig? En sportief hoor drie keer in de week. Goed bezig. Wanneer gaan jullie op vakantie? Hier kan ik me nog wel houden aan de dag menu's. Maar merk wel dat ik moeilijke momenten heb en dan echt trek heb. Gelukkig trekt die trek om weer weg maar om dan sterk te blijven is sinds wel lastig. Ik ga me donderdag even. Ben benieuwd naar het resultaat van een week.
Goed om te horen dat je wel weerstand kan bieden joan! Ook al is het moeilijk. Hopelijk heb je een goed resultaat voel je zelf al wat? Bij mij kan het helpen om een flesje water, of 2, in een x naar binnen te werken. Je voelt je dan op dat moment ff vol en kan er iets langer tegen aan. Ook een appeltje kan het hongergevoel even weg nemen. Ik ben nu 2 weken gericht bezig. Hiervoor 3 weken lang heeeeeel veel water drinken om het lichaam te reinigen. Ik gebruik dan nu de homeopathische druppeltjes voor extra energie en minder ongecontroleerde vreetkicks. Verder pas ik mijn eten niet heel veel aan, alleen smorgens een voedzame shake (op plantaardige basis, superfoods) omdat ik geen ochtendmens ben. Ik zal vandaag de centimeters eens opmeten, hopelijk deze week ook weer resultaat. Famke succes! Je kunt het! Oh en we gaan eind augustus op vakantie. Gelukkig heb ik nog even zou wel fijn zijn als mijn bips goed in de vliegtuigstoeltjes past :-D
Ik wil ook wel gezellig met jullie meekletsen Ik ben sinds de geboorte van de jongste bijna 20kg kwijt (inclusief de paar zwangerschapskilo's), en sinds vorig jaar maart loop ik bij een dietiste, waardoor ik nu met ups en downs bijna 10kg ben afgevallen. Niet door dingen echt te schrappen, maar door in eerste instantie een regelmatig eetpatroon en normale porties aan te wennen. En ja, dit dus vooral met véél ups en downs, want ik heb jarenlang een helemaal verkeerd eetpatroon gehad (mijn ontbijt was tevens mijn avondeten, en dan 3-4 enorme borden vol). Ben vorig jaar januari naar de huisarts gestapt om het traject voor een maagverkleining in te gaan, bij de intake daar kreeg ik een doorverwijzing naar de dietist (waar ik nu nog eens per 2 maanden naartoe ga), in juni een screening gehad, en daar een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog, om te kijken of ik geen eetstoornis heb (niet dus). Nu nog in behandeling bij de psych om samen met haar ook te werken aan mijn denk-doe gebeuren rondom eten. En als dat traject afgerond is kom ik weer verder in het traject voor een operatie. Maargoed. Nu sinds een paar dagen weer keurig mijn "6 keer per dag eten" patroon opgepakt, en in 3 dagen 1,6kg minder op de weegschaal . Allemaal vocht natuurlijk, maar dan nog. Ik houd bij wat ik eet, en probeer zoveel mogelijk de ongezonde dingen te laten staan (al helpt m'n man dan niet echt, als hij 's avonds de kamer in komt lopen met 2 zakken chips, 1650kcal per zak). Gun mezelf echt nog wel wat, maar in normale hoeveelheden (geen zak van 300g chips, maar een schaaltje van 25-50g). Shakes en echt dieten heb ik al tig keer geprobeerd, maar dat werkt bij mij echt niet. Weightwatchers heb ik ook een poos gedaan, werkte prima, maar was de hele dag bezig met eten. Nu eet ik wat ik wil (vanavond pastasalade gehad), maar let ik alleen op de porties, en ik moet er echt bewust aan denken om vaak te eten op een dag. Oh, en voldoende drinken (heb 't ook niet zo op water, dus hier meestal thee of light ranja). Oh, doel hier is in eerste instantie 10kg er af, dan zit ik op 't gewicht van voor de zwangerschappen. Daarna nog genoeg te gaan, maar eerst dit eens voor elkaar krijgen.
Jij hebt dus ook al heel wat meegemaakt kwa afvallen en gewicht. Het is gewoon niet eerlijk, mijn man kan ook eten wat hij wil. Daar bij is hij ook nog eens dol op patat, ik niet, en wil hij die het liefste 1 keer per week eten, daar heb ik gelijk een stokje voor gestoken ( 9 jaar geleden toen we gingen samen wonen). Gisteravond zat hij ook lekker aan de chips, ik dacht mmm lekker, maar heel flink er af gebleven. Wil dat een beetje voor het weekend houden. Dat deed ik anders ook al hoor. Vanmorgen een fles water op het aanrecht gezet, en wil er 2 op een dag leeg drinken. Ik sta s morgens 6u op, dus best lange dagen. Als ik vrij ben is het tussen 8 en 9u dus dan na mijn ontbijt red ik het tot het middag eten, bij het opstaan van 6u niet. Dus zoek ik nog naar een iets ... 's middags neem ik meestal rond 15u een kop thee met een flinke bak fruit.
Ja, mijn man kan ook alles eten wat hij wil, zonder een gram aan te komen. Avondeten eet hij rustig 3 porties van (uitgaande van dat ik een recept voor 4 personen gebruik, ik 1 portie neem, kinderen beide een beetje, eet hij de rest zeg maar, blijft nooit wat over). Wat ik nu op een dag eet: ontbijt: beker (200ml) goedemorgen drinkontbijt (op aanraden van dietiste, omdat ik altijd moeite heb met ontbijten) of 150ml melk met 3el havermout of brinta. tussendoor:bakje fruit of evergreen crunchy (1tje) lunch: 2 boterhammen met beleg (van alles) of 1 boterham en 1 snee roggebrood, met beker melk. tussendoor: afhankelijk van wat ik 's ochtends heb gegeten, nu dus het andere avondeten: 1 bord warm eten. Probeer me iig aan de hoeveelheid pasta/rijst/aardappelen/brood te houden, dus niet én een naan én rijst, maar alleen de naan enzo. De gekookte pasta/rijst/aardappel afwegen. Vlees een normale hoeveelheid, groenten pak ik wel meer. avond: iets te snacken. Gisteravond schijfjes komkommer met een dip gemaakt van magere yoghurt, een handje amandelen, een schaaltje chips. Maar net waar ik zin in heb en wat we in huis hebben. Op de dagen dat ik moet werken moet ik ook om 6 uur opstaan, en dan een half uurtje later in de auto. Vandaar dus ook het drinkontbijt, dat krijg ik makkelijker weg 's ochtends vroeg, en dan hoef ik niet in de auto te ontbijten. Vandaag worden mijn bento trommels bezorgd, waar ik dan voor de hele dag genoeg in kan doen qua lunch en tussendoortjes.
Ik ben in het verleden ook wel bij een dietiste geweest, mAAR die kon gewoon niks voor me doen. Ikwas toen nog een kind. Ik had die hoeveel heden. Toen ik zwanger was viel ik alleen maar af, heel fijn. Ik gaf borstvoeding en had alleen maar honger ... Ik werk thuis dus ook altijs in de buurt van 'eten'. Maar ik ben niet iemand die snaait en me vol propt. Nee echt niet. Ik ben gewoon stevig gebouwd en daar baal ikvan. Alles word daar op geschoven. Het is niet eerlijk. Ik wil er vanaf, het is gewoon moeilijk. Ik ontbijt met brood, 1 stukje en een waldkorn cracker. Met appelstroop, smeerkaas, jam ... Tussendoor, beetje afhankelijk, maar heb nu liga koekhes. S middags, 2 of 3 stukhes brood en melk of karnemelk. Tussendoor fruit. S avonds gewoon warm eten, geen bulten. Ikkook ook voir 4 en we hebben een 3 jarige dochter. Mijn man kauwt ook heel wat op.
@Famke Vervelend he! Ik weer precies hoe het is. Ben zelf geen grote eter maar toch altijd te zwaar geweest. Tot m'n 21e kon ik het redelijk stabiel houden.. maar nu.... Zijn die druppels niet wat voor jou? Ik heb er zelf echt heel veel baat bij. eet patroon hoeft haast niet veranderd te worden, maar die druppels zorgen er voor dat je geen gekke trek krijgt en je energie gaat flink omhoog. Ik ben sinds vorige week toch al 4 a 5 centimeter kwijt! zonder echt iets er voor te doen. Ik ga me volgende week toch eens wegen.. ik zal wel heel hard schrikken, maar ben ondertussen toch wel nieuwschierig
Misschien raar gezegd, maar sinds ik mijn vriend ken is het mis. Bij hem thuis frituren ze vrij veel, naar mijn idee dan. SM doet overal suiker en zout in. Toen wij nog niet samen woonden at ik daar weekends wel, en zijn moeder bakte s avonds rond 23u nog wel kroketten enzo. Ik durfde in het begin geen nee te zeggen, maar dat doe ik nu wel. het draait daar altijd om eten. Ik ben daar altijd heel erg bewust wat ik eet. Onze dochter 'bescherm' ik daar ook. Een kind hoeft eerst niet gebak, dan van de vruchten uit blik, dan nog eens chips, dan nog eten, en een dikke magnum na. Kun je na gaan. Wat van druppels zijn dat dan? Hoe werken die en wat doen die precies? Mijn eerste flesje water is leeg...pfff...net of ik een abo bij de wc heb.
haha zo herkenbaar... mijn vriend is opgegroeid met rommel en ik niet. Ik luste nix. Ja.. tot ik hem ken! Ook probeer ik mijn dochter te beschermen. wel goed dat je dat iig doet! Dan heb je daar tenminste wel inzicht in. ja die druppels zijn zijn puur natuurlijk en homeopatisch. Verbranding gaat omhoog, energie gaat omhoog etc. Het enige is alleen dat je het niet in de winkel kan kopen en ook nog niet online. Ik ben er via familie aan gekomen. het is ook niet dat ik hier reclame voor wil maken of iets! Ik hoop alleen te kunnen helpen.
Ook ik wil wel graag meedoen! Ik ben altijd al zwaar geweest op 2 momenten na, toen ik doorsloeg in afvallen en doorsloeg in sporten.. Laatst was ik 95,8kg en was voor mij de druppel. Punt is alleen dat ik vooral aankom van stress en dan hoef ik niet eens extra te eten. En ik ga een nogal stressvolle maand tegemoet ivm verhuizing. Maar daarna zal het makkelijker gaan en tot die tijd wil ik niet stilzitten en niks doen. Ik heb gewone dieten geprobeerd en dieetpro shakes. Die laatste hebben mij echt heel erg geholpen, maar die kosten 50 euro per 2 bussen en dat is voor mij gewoon teveel. Wellicht wil ik andere shakes proberen, maar andere shakes bevatten ook veeeeel meer calorieën dan dieetpro. Ik zou het leuk vinden om mee te kletsen hier om motivatie uit te halen. Mijn 1e doel is naar 85 kilo te gaan. Helemaal slank zal ik nooit worden en ik wil geen onhaalbare doelen stellen.
nou er is hier gezellig gekletst ineens. Leuk!! sas667, wat goed dat je all zoveel kwijt bent. En je bent dus al een hele tijd goed bezig. Wat knap van je! Nog best een hele aanloop voor een maagverkleining. Wel goed denk ik dat ze je helpen om alles eerst op een rijtje te zetten want uiteindelijk moet je het natuurlijk wel zelf doen. Wanneer schat je dat je ervoor in aanmerking komt? lijkt me wel heel erg spannend. over samenwonen, mijn man houdt gelukkig ook van gezond eten en is op zich geen snoeper, behalve als het in huis is. Ha ha. En hij houdt meer van zout en ik van zoet. Dat scheelt. Mijn valkuil is echt chocolade, heerlijk vind ik dat! Maar goed als je gaat samenwonen maak je het natuurlijk wel gezellig met lekkers. Gelukkig is mijn man nu wel zo lief om niet naast mij te gaan snoepen. Dus hij brengt me niet in de verleiding. Ik heb avonddiensten en dan eet hij nu wat lekkers. Daar ben ik wel erg blij mee. Ik herken wel dat opa's en oma's de kleinkinderen graag lekkere dingen toestoppen. Ik probeer mijn dochter daar ook tegen te beschermen. Genoeg is genoeg. Het hoeft idd niet het één op het ander te zijn. Verder wil ik graag op gezond gewicht zijn voordat mijn dochter echt door krijgt dat ik dieet zodat zij later daar niet mee hoeft te kampen. Jullie menu's zien er netjes uit hoor meiden. kikkertje88, netjes hoor al zoveel cm's kwijt. Dat geeft vast een goed gevoel. Trek krijgen van borstvoeding ken ik wel. Ben er ook net vanaf en merk dat het letten op mijn eten gelijk een stuk makkelijker gaat. Misschien ook omdat ik nu echt streng mag zijn. sparky gezellig dat je mee komt kletsen. Waar gaan jullie heen verhuizen? Idd drukke periode. en een net eerste doel. hier vanmorgen gewogen en in een week 2,7 kilo afgevallen. Ben erg blij met zo een goede start maar verwacht dat het vanaf nu wel wat langzamer zal gaan.
Joan, ik ga samenwonen en vertrek met mijn kinderen van gelderland naar overijssel. Voor mij zou het samenwonen juist gaan helpen. Zowiezo ben ik een verveling eter. Mijn vriend is een gezondheidsfreak haha. Hij is verder ook wel heel goed in stimuleren enzo, hij is er zo 1 dat als ik savonds trek zou hebben hij zo een stuk meloen voor mij aansnijdt omdat dat beter is dan chocola ofzo. Wat goed dat je zoveel in een week bent afgevallen!
he meiden, hoe gaat het bij jullie? Hier gaat het goed. Wat beter zou kunnen is water drinken en sporten. Merk dat dit er toch nog niet helemaal in zit. Qua eten gaat het wel goed. Nog steeds genoeg moeilijke momenten hoor. Gisteren ook echt wel trek in wat lekkers. Vandaag krijgen we visite dus zal er lekkers op tafel staan. Maar komt vast goed. Vanavond lekker ovenfrites. sparky wat leuk dat je gaat samenwonen. en dat klinkt inderdaad wel alsof hij je kan motiveren.
Hallo, mag ik hier gezellig meekletsen? Ik ben ook begonnen aan de race tegen de kilo's. Vorig jaar woog ik nog 92 kilo, na wat darmproblemen ben ik 9 kilo afgevallen en nu wil ik nog wat meer afvallen. 10 dagen geleden begonnen met 30 days shred en sinds 4 dagen ook op mijn eten beginnen letten. Mijn startgewicht 10 dagen geleden was 83.6 kilo. morgenvroeg ga ik me eens wegen. ben echt benieuwd...maar niet overenthousiast. Ik ben heel blij dat ik beginnen sporten ben want ik voel me na 10 dagen al veel beter Mijn streefdoel staat momenteel op -5kilo, dus 78 kilo ongeveer
Hoi kylietje, Wat gezellig dat je komt mee kletsen hier. Je bent dan al flink wat kwijt. Wat goed dat je het doorpakt. Ben benieuwd hoeveel er af is als je morgen gaat wegen. Ik ga donderdag weer wegen maar ik moet wel wat meer afvallen als jij. Dat 30 day shred heb ik ook een week gedaan. Ik vind het best een heel gedoe om elke dag zin te maken. Heb je begin foto's gemaakt? Hoop dat je goed resultaat hebt. Hier gaat het goed met opletten op mijn eten. Alleen sporten blijft erbij inschieten. Heb het gewoon erg druk en aankomende twee dagen is mijn man ook weg dus dat gaat hem ook niet worden. Hoe gaat het met de andere meiden?
Het gaat bij mij nog niet zoals ik wil. Maar ik heb nu een app op mijn telefoon die calorien voor je telt. Omdat ik graag wil shaken, maar dat s ochtends niet weg krijg, Stel ik s morgens op die app een ontbijt samen met net zoveel kcl als een shake. Dat gaat opzich prima. S middags wil ik proberen om een halve shake te nemen, net voor ik naar school ga En de andere 100kcl aanvullen met brood/cracker. Dan eet ik toch met de kinderen mee om ee.n goed voorbeeld te geven. Afgelopen dagen geen water gehad, dat wil ik nu weer oppakken. Wat ik nog lastig vind zijn de tussen doortjes en helemaal als er visite is. Elke keer als ik wat eet vraag ik mezelf af wat ik belangrijker vind. Dat te eten of slanker worden en hopelijk zwanger te raken.