Ik heb een dilemma met een sollicitatie. Ik heb intern gesolliciteerd op een functie die mij aansprak. Op een andere afdeling met andere doelgroep. Dat was een week of 3 geleden. Ondertussen weet ik dat op mijn eigen afdeling ook zo'n zelfde functie vrijkomt die mij veel meer aanspreekt. Dat ivm het kennen van de omgeving, cliënten en zorgteam. Waarmee het overigens enorm klikt zij willen mij graag in die functie. Maar voor die eerste sollicitatie ben ik nu uitgenodigd om eens een dagdeel mee te draaien. Wat zal ik doen? Mee draaien en dan melden hoe en wat. Of niet mee draaien en gelijk melden hoe en wat. Lastig..
Zeker wel meedraaien. Waarom zou je dat niet doen? Dat is toch vrijblijvend om te kijken wat je er van vind en of het klikt. Ik zou zeker deze optie niet weggooien zonder dat je zeker weet dat die andere functie doorgaat.
Als je al weet dat je die andere functie krijgt en ook graag wil hebben zou ik open kaart spelen en aangeven dat in de afgelopen drie weken de situatie is veranderd en ook al lijkt je de functie heel erg leuk, je toch voor de andere bekende kiest. Als je het niet zeker weet zou ik meedraaien. Wie weet bevalt het je enorm!