Afval scheiden... wat is jouw "systeem?"

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Wij hebben een fijne duo prullenbak voor restafval en plastic. Glas gaat op de vensterbank in een hoekje van de keuken en laat ik mijn dochters regelmatig even wegbrengen (meestal als de plasticzak vol is, die container staat naast de glascontainer). Restafval Gaat ook in containers in de buurt.

Voor gft en papier hebben we een kliko. Maar gft doe ik nauwelijk aan. Hooguit tuinafval oid. Ik werd helemaal gek van de fruitvliegjes die daarop afkwamen en in de kliko regelmatig maden. Dus daar zit ik niet meer op te wachten. Papier en klein karton gaat op de gang in een gangkastje in een lade en wordt geleegd in de kliko als hij vol is. Groot karton gaat meteen in de kliko.

2. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Wij hebben 2 grijze containers( restafval), 1 oranje ( plastic, 1 blauwe( karton/papier) en 1 groene (gft).

Glas hebben we een aparte bak voor staan die eens in de zoveel tijd weggebracht wordt. In de keuken staat een kleine afemmertje voor gft, wat als die vol is, overgegooid wordt in de gft. Voor karton hebben we ook een bak en als die vol is word ie leefgekiept in de kartoncontainer.

Deel Deze Pagina