Ik heb in de gang een bak voor oud papier staan, als ik een doos heb gooi ik het papier daar in over, is de doos vol dan zet ik hem in de berging. Aan het eind van de maand gaan alle dozen aan de straat. Plastic had ik eerst in de keuken in een vuilnisbak maar zomers ging dat stinken. Nu heb ik 1 zak in de keuken hangen gewoon een tasje van de blokker ofzo. En die leeg ik dan weer buiten in de vuilnisbak waar een speciale zak voor het plastic in zit, is die vol dan gaat hij naar de berging en 1x per 4 weken wordt het opgehaald en zet ik het dus aan de straat. Omdat wij in een flat wonen hebben wij geen grijze en groene bak en gaat dat bij elkaar. Het klinkt misschien wel als veel werk en over hevelen, maar voor ons werkt het wel.
Wij sorteren ook. Helaas wordt oud papier bij ons niet meer opgehaald en moeten wij het zelf weg brengen. Dat zamelen wij in dozen in. Plastic wordt 1 x per maand opgehaald en daar hebben we zakken voor en die leggen we of in de garage of in de bijkeuken. Ook zamelen wij de luiers in en die kunnen we gratis wegbrengen in een container bij het kdv. Hebben met 2 volwassen en 1 kind in de luiers nog geen halve vuilnisbak vol.
Pakken van sap ed maak ik klein, neemt veel minder ruimte in. Ook zijn er mensen die die pakken open maken en uitspoelen en daar dan afval in doen. Zakjes waar groente ed in heeft gezeten gebruik ik weer als vuilniszak.
Wij sorteren een hoop, we hebben 3 vuilnisbakken, 1 voor gewoon afval, 1 voor plastic (hier hebben we speciale zakken voor die elke 2 weken worden opgehaald) en 1 voor gft afval. Dan hebben we een grote doos waar we oud papier in doen, zo wordt het niet zo rommelig, daar gaat al het karton/papier in wt van de boodschappen afkomt, we hebben een nee/nee sticker dus krantjes etc krijgen we niet. Ook hebben we een krat voor het glas, deze legen we 1 keer per week ongeveer in de glasbak net als de doos voor het oud papier. Alles staat in de keuken, maar wel netjes, want anders wordt het inderdaad een zooitje
Wij hebben een zestal grote containers, daar mik ik alles in. Papier staat in de flat bij de brievenbus, die wordt 1x per week opgehaald. Verder scheid ik niet, ik vind het teveel werk en ik kan het in m'n flat nergens kwijt.
Wij hebben 2 vuilisbakken in de keuken, 1 voor gewoon afval en 1 voor groen afval. voor het groenafval gebruik ik afbreekbare vuilniszakken, die kunnen zo de GFT bak in. PLastic in de trapkast in die plastic zakken, glas op de gang (is niet ideaal) totdat we het naar de glasbak brengen en papier ook in de gangkast tot we het naar de container brengen. Wij krijgen nu containers met chip. Je kan ook kiezen voor kleinere en grotere containers en je betaalt dan minder of meer afvalbelasting (of hoe dat ook heet).
Ja, wij scheiden wel. Scheelt aanzienlijk in de ruimte in je kliko. Onze kliko is verdeeld in 2 vakken, restafval en groenafval. Deze wordt elke week geleegd. Zeker in de zomer wel zo fijn. We hebben ook een papierkliko die 1x in de maand geleegd word. Dat is ook genoeg, want meestal zit hij niet helemaal vol. Glas en plastic gooien we in de bak bij de supermarkt. We bewaren dit in de garage. We mogen ook geregeld de container van de buren lenen. Die hebben er eentje extra voor alleen groenafval. Die konden ze destijds extra aanvragen (kosteloos). Zeker in dit jaargetij staat deze elke week buiten i.v.m. snoeiafval. We hebben flinke tuinen, dus die extra bak is zeer welkom.
Wij scheiden alles en hebben de ruimte om afval te bewaren tot het opgehaald of weggebracht wordt. We scheiden luiers, glas, papier, blik en drankkarton, plastic, gft en gewoon restafval. Dit loont! We hebben sinds we scheiden maar 1 grijze container met restafval per jaar vol! Jammer genoeg betaal je niet minder maar goed, dat geheel terzijde.