Moeder aan het lijntje gehouden door vriend.

Discussion in 'De lounge' started by Trotsemama1986, Mar 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hallo dames,

Even mijn verhaal kwijt hoor.
    Mijn moeder belde net met nieuws wat ik toch al wel verwacht had, maar schrik er nu toch een beetje van.

Ze heeft nu ongeveer 2 jaar een relatie met een man.
    Mijn moeder heeft een enorme dip gehad na de scheiding van mijn vader en ze is in die periode zelfs psygisch doorgedraaid geweest.
    Ze heeft borderline en is erg aanhankelijk van 1 persoon.

De huidige vriend van mijn moeder deed eerst afstandelijk enzo met als reden dat hij stress had vanwegen rechtzaken e.d. nog van vorige relaties. Dit is echter al een tijdje achter de rug en alles is goed geregeld.
    Hierna was zijn probleem het super onzekere gedrag mijn moeder.
    Ze is in therapie gegaan om dat te veranderen. Wij allemaal blij (de kinderen) omdat het natuurlijk ook goed is voor haar om beter met haar onzekerheid om te leren gaan.
    Ze gaat keurig netjes elke week naar therapie en doet heel erg haar best.
    En dat alles omdat hij meer rust wilt van haar (mijn moeder was nogal iemand die 3x per dag kon vragen of hij wel van haar hield).

Nu is het al een dikke 2 weken geleden dat mijn moeder hem gevraagd heeft of hij wel echt met haar verder wilt (ze hebben ook vaak ruzie enzo). Hij zegt hierop 'ik weet het niet' of 'ik heb nog geen rust gehad' (waar hij mijn moeders gedrag mee bedoelt) heel af en toe zegt hij 'jawel' maar nog het meeste is zijn antwoord ' we zien het wel'. Ik heb al heel lang het gevoel dat hij mijn moeder gebruikt totdat hij beter kan krijgen. En nu begint mijn moeder ook het idee te krijgen dat er iets niet klopt.

Ze is helemaal overstuur en vraagt zich af of ze nog wel enrgie in hem moet steken. Ze houdt hel veel van hem, maar wilt niet jaren aan hem vergooien als hij niet eens weet of hij wel met haar verder wilt.
    Hij zegt al een half jaar dat hij niet zeker weet of hij met haar verder wilt en er is elke keer een ander excuus. En hij geeft ook niet de indruk dat hij uberhaupt nadenkt of hij wel verder wilt met mijn moeder.

Denken jullie hetzelfde als mij? Dat hij haar gewoon gebruikt?
    Of denken jullie van nou, kan best zijn dat hij alsnog serieus wordt.

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zeg: dumpen die vent! Zijn gedrag is gewoon niet aanvaardbaar!
    Ik denk dat jouw moeder door zo'n vent alleen maar onzekerder wordt ipv meer zelfvertrouwen te kweken dmv therapie. Dit wordt een gebed zonder eind...

3. Plaatje34

Plaatje34 Niet meer actief

Moeilijke situatie,je kan als buitenstaander nooit in iemand zijn lichaam kijken, en het gevoel voelen dat de ander voelt.

Echter,als iemand voor 100% voor een relatie kiest en voor een partner natuurlijk. Dan voelt diegene dat.
    Wanneer er door een bepaalde situatie een kink in de kabel komt, en de reactie is dan "ik weet het niet" Dan is diegene niet iemand die voor 100% voor een relatie kiest.
    Ik weet het niet kan ook betekenen, "ik wil je niet kwetsen" of "ik hou wel van je,maar niet genoeg"

Ik ben van mening als je echt van iemand houdt, en je wilt je leven met iemand delen. Dat je dat weet.

" Wie vandaag je grote liefde is, en morgen opeens niet meer.
    Is nooit je liefde geweest. "

Veel Suc6 met deze moeilijke situatie.

4. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ja zo denk ik dus ook.
    Het is zowiezo niet eerlijk van hem om te zeggen ik weet het niet of 'we zien wel'.
    Mijn moeder heeft recht op de waarheid ookal doet dat haar pijn.

Maar ik denk zelf dat hij bij mijn moeder wilt blijven tot hij een ander vrouwtje gevonden heeft.
    Hij zit ook vaak achter de computer en dan mag mijn moeder niet weten wat hij doet. Hij mailt met vrouwen enzo en elke keer is het een oude vriendin van hem. Hij heeft een wachtwoord op zijn computer om haar weg te houden daar.

Kijk, ik heb een vriend die veeeeeeeeeeel vrouwen kent en veeeeeel vriendinnen heeft, maar hij maakt er nooit een probleem van om te vertellen wie het is ofzo snap je.

Ik vind het een beetje raar allemaal!

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Lastig hoor. En zeker als je nu zelf tot de conclusie komt dat ze beter af is zonder hem zal je haar nog moeten overtuigen.

Als ik het zo hoor denk ik niet dat het goed zit. Al ben ik wel voorzichtig met die mening, omdat ik als buitenstaander natuurlijk nooit de situatie kan beoordelen.
    Maar wat lijkt het me moeilijk voor jou om als dochter bij de relatieproblemen van je moeder betrokken te raken.

6. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Nou in principe wordt ik er nu niet bij betrokken, maar ik kreeg mijn moeder half huilend aan de telefoon toen ik haar belde.
    Toen ben ik verder gaan praten.

En wat mij dus wel verbaasde is dat mijn moeder zelf ook door krijgt dat ze gebruikt wordt.
    Ze durft alleen geen stappen te ondernemen zolang ze geen bevestiging hiervan heeft.
    Ze houdt veel van hem en wilt hem niet kwijt, maar ze wilt er ook geen enerdie meer aan vuil maken als hij toch niet bij haar wilt blijven uiteindelijk..

7. Niet meer actief

Ik zou je moeder adviseren om die man te laten gaan voor wat het is en iemand zoeken waar ze wel wat aan heeft.
    Hier schiet ze niks mee op en uiteindelijk blijft ze (denk ik) alleen achter.
    Als je moeder het al denkt..., en van dat mailen vind ik ook maar raar...

Ik zou liever zelf nu een einde aan de relatie willen maken dan dat ik weet dat er een dag komt dat mijn partner/man dat doet.

Succes!

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Is idd. een lastige situatie, maar als jou moeder mijn vriendin was, dan zou ik zeggen Lozen die man!

Als je moeder soms zelf al twijfelt denk ik dat dat niet voor niets is.. Ik hoop dat ze op haarzelf durft te vertrouwen en deze man de bons geeft..

De therapie aan de ene kant doet haar goed maar de onzekerheid over deze relatie lijkt mij juist neit goed voor haar..

9. Plaatje34

Plaatje34 Niet meer actief

Ik kan me wel voorstellen als je veel om iemand geeft, en veel energie in een relatie hebt gestopt. Dat het moeilijk is om er zo uit te stappen.
    Maar wat heb je aan nog weken/maanden rekken als je weet dat het ooit stopt? Dan kan je beter je tijd nuttig besteden, door een relatie te verbreken en wie weet komt ze dan iemand tegen die het echt goed met haar voorheeft. Maar blijft altijd lastig.
    heb je ze nog gesproken?

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Heb jij zelf wel eens aan die man gevraagd hoe het zit? Want uiteindelijk heb je anders alleen het verhaal van je moeder... Er zijn zat mannen die de hele tijd zeggen dat ze je geweldig vinden en een keer vaag doen en de meeste vrouwen onthouden alleen dat laatste. Als buitenstaander weet je gewoon niet zeker wat er binnen die vier muren gebeurt. Dus ik zou zelf een keer die man er op aanspreken.

Share This Page