Afvallen 2019

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Ballyss, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ohja, ik kan momenteel echt niet WACHTEN om die 69 tevoorschijn te zien komen, ook al is het 69,9 xD ik heb die 6 al zooooooooooo lang niet meer gezien!! Dan vier ik echt een feestje hoor als me dat lukt. Ben er zo dichtbij nu.. nog 1,9 kilo en dan zie ik de 6 weer!!
     
    Popie vindt dit leuk.
  2. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ben 3,9 kilo verloren in een maand dus ja, is mogelijk haha. Maar ik ben dan wel heftig begonnen zoals je boven kan lezen ;) maar nu ben ik er wel aan gewend! Gaat me nu eigenlijk makkelijk af. Het is in het begin even zoeken naar wat je kan pakken als vervanging. Maar worteltjes op de bank knabbelen is eigenlijk best lekker! Of gewoon goed eten 3-4 uur voor je gaat slapen zodat je geen honger hebt daarna en veel water drinken! Dan is het best te doen. Ik moet nu ook nog zeker 10 kilo verliezen om weer op een gezond gewicht te zitten. BMI is veel te hoog.
     
    Popie vindt dit leuk.
  3. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw

    Dit is precies ook wat im zou willen zien
    Zo herkenbaar de overeenkomsten hahahaha
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  4. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw

    Ja, klopt.
    Ik heb trouwens ook van die worteltjes gehaald en tomaatjes. Augurken zou ook kunnen toch?

    Ik ben maar 1.60 dus óók veel te hoog bmi.

    Mag ik vragen wat jij op een dag eet qua schema?

    Ik zie van sommige ook soms voorbij komen vind ik leuk om inspiratie op te doen
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  5. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Oke mensen! Ik heb hét dieet gevonden, gewoon elke avond chips eten ;)
    Ging met angst en beven op de weegschaal vanochtend, was 74,4 woehoe!! Maar goed, even serieus, ik ga wel weer wat beter eten. Hoe ik het doe? Ik heb lang mijn calorieën bijgehouden in my fitness pal, dat gaf wel veel inzicht. En at echt maar drie keer per dag om van het snaai gedrag af te komen. Nu ben ik meer plantaardig aan het eten, maar eet ik wel weer vaker. Anders kom ik niet aan de calorieën. Ik kan niet tegen eten uitsluiten, dus eet rustig chocolade en chips. Maar mijn doel is ook 0,5 kilo per week, dus doe er gewoon veel langer over haha. Verder heb ik als doel om 1000 km te wandelen in 2019 en doe ik twee keer per week krachttraining. En natuurlijk veel achter de kindjes aan rennen. En loop bij een psycholoog voor het mentale deel. Wat trouwens een goede tip is is de eetwissel. Eet je graag chips, vervang het een aantal keren door zoute popcorn, of vervang volvette kaas voor smeerkaas. Of melk chocolade voor puur. Of een gepaneerde schnitzel voor gewone kipfilet. Dan bespaar je onwijs veel calorieën, zonder dat je het idee hebt dat je vreselijk moet afzien.
     
    Popie en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    We zijn trouwens echt super goed bezig!! :De
     
    Nora92 en Popie vinden dit leuk.
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Volgens mij zijn augurkjes ook niet slecht.. beter dan chips in elk geval haha.

    Uhm geen idee..

    Ik begin 's ochtends eigenlijk altijd hetzelfde, of brintapap (met of zonder banaan), of yoghurt met banaan of ander fruit of nootjes met honing en wat chiazaadjes voor een vol gevoel. En een grote kop koffie met 2 klontjes suiker en melk (dat kan ik niet opgeven).

    Daarna meestal iets van toast met ei en kaas of een salade met kip en groenten.

    Tussendoor vaak peer, banaan, druiven ofzo..

    Ik eet niet zo heel veel maar probeer het allemaal zo vroeg mogelijk op de dag te eten..

    En ik probeer dagelijks minstens 1,5l water te drinken.

    6x eten met tussendoortjes gaat me in elk geval nooit lukken. Als ik echt 's avonds nog trek krijg eet ik gewoon nog eens een beetje yoghurt of fruit/groente/soep, maar ik snoep niet meer.
     
    Popie vindt dit leuk.
  8. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Mijn dagmenu vandaag:
    Ontbijt: 2 volkoren broodjes, 1 hummus en 1 pindakaas 280 calorieën
    Tussendoor: een eiwitreep 150 calorieën
    Lunch: 1 broodje hummus, een ei en een bak sla met augurk en avocado 265 calorieën
    Tussendoor: een appel en twee speculoos koekjes 130 calorieën
    Avondeten: nog geen idee, heb er 600 calorieën voor
    Tussendoor: 150 gram yoghurt, halve banaan en wat lijnzaad 150 calorieën
    Dan kom ik op 1600 uit, daar mik ik nu op, voelde me niet zo energiek bij1400.
     
    Popie vindt dit leuk.
  9. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw
    @medj1983
    Hahaha grapjas
    Ik hoef dat dus niet te proberen
    Je gaat ook lekker
    Ik ben ook iemand die eten nier kan uitsluiten :D:D:D

    Ik zie dat jij brood eet. Klinkt zo gek als ik schrijf:roflmao:
    Ik kan ook niet zonder brood.
    Ik moet ook in de ochtend brood eten

    @duitshollandsmeisje
    Ik heb ook maar 3 maaltijden per dag tussendoor eet ik eigenlijk niet
    Ja, soms iets van fruit.
    Wat betreft water ik probeer ook veel te drinken
    Qua beweging doe ik soms de gekste dingen
    Dansen springen trap op en af lopen
    Eigenlijk alles om zo niet naar de sportschool te hoeven.
    Maar mijn man zegt dat ik het wel moet doen
    Alleen vind ik niet leuk in de sportschool.
    Bij mij in de omgeving doet niemand aan sport
    Ze wegen ook maar 52 of 53 kilo pfffffff.
    Dus tja
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Het ligt er vaak ook aan WAT je eet. Ik probeer nu echt bewust te worden van wat ik in mijn mond steek. En daarbij probeer ik te blijven denken 'heb ik dit nodig?' 'is dit gezond?' 'Heb ik honger of dorst?'.

    Sporten doe ik nu ongeveer 1 keer in de week en dan meteen 2 uur. 1 uur krachttraining, 1 uur cardio. Lekker zweten dus en alles zo zwaar mogelijk zodat die spieren daarna ook nog lekker blijven verbranden. Maar wil eigenlijk 2-3 in de week gaan. Maar gewoon echt te weinig tijd en momenteel geen goed functionerende auto dus ik kom er ook niet zo makkelijk nu. Woon in een dorp en de bussen rijden hier helaas niet zo vaak haha.
     
    Popie vindt dit leuk.
  11. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Nee zonder brood kan ik niet, heb eens koolhydraatarm geprobeerd, maar voelde me een maand belabberd, weinig energie en viel er amper vanaf. Ook niet iets wat ik de rest van mijn leven kan volhouden, dus niets voor mij. Uiteindelijk moet je iets vinden wat voor jou werkt, en als dat niet de sportschool is, dan heeft het ook geen zin om te beginnen. Zelf wandel ik veel, dat vind ik erg fijn. En als ik zin en tijd heb, doe ik krachttraining.
     
    Popie vindt dit leuk.
  12. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    622
    118
    43
    Vrouw

    Ja, ik ook hoor
    Merk dat ik brood ook nodig om even goed vol te zitten.
    Dat is opzich niet erg.
    Ik eet in de avond bijv geen rijst of aardappelen meer groente of vlees of vis en anders iets van een salade of soep
     
  13. Kleinmensje

    Kleinmensje Niet meer actief

    Hoi dames, ik volg jullie al enige tijd en wil wel meeschrijven.
    Ik ben sinds half januari gestart met afvallen. Woog 90,9 kg en vond dit echt veel te zwaar. (27 december zelfs 92,2)
    Ben gestart met 1x in de week een uur sporten en daarnaast te wandelen en thuis op de crosstrainer.
    Ik volg geen bepaald dieet wil ook gewoon alles eten (met mate) maar ik eet 3 maaltijden en verder niks meer. Als ik echt honger heb fruit en in het weekend wel eens wat lekkers.
    Vanmorgen gewogen en hij geeft nu 85,9 aan dus er is inmiddels 5kg af.
    Ik wil doorgaan tot de 75 dus heb nog een lange weg te gaan en dan het gewicht nog zien te behouden natuurlijk.
    Hoe gaat het bij jullie?
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  14. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Leuk dat je meedoet! En al goed bezig hoor! Hier gaat het goed. Tel in het weekend geen calorieën. Had vrijdag een cheatday en die was wel flink haha. Dus gisteren en vandaag toch beetje rustiger aan. Mijn menu vandaag:
    Ontbijt: 1 broodje hummus (had niet echt trek)
    Tussendoor: een cappuccino en 3 speculoos koekjes
    Lunch: tomaten groente soep en een kadetje kaas
    Tussendoor: wat fruit en paar chipjes
    Avondeten: vega pasta, had ik nog in de vriezer
    Tussendoor: wat yoghurt met banaan en lijnzaad
     
  15. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie? Ik heb mezelf vanochtend even een schop onder mijn kont gegeven, merk dat ik weer wat terugval in mijn oude gewoontes. Dus vanaf nu geen chips, chocolade, snoep etc meer. En heb de hometrainer naar beneden gehaald, elke dag als ik tv ga kijken, ga ik ook even drie kwartier fietsen. Daarnaast wandel ik natuurlijk al veel en pak het hardlopen weer op. Maar dat eten blijft wel een dingetje bij me.
     
  16. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Goed zo! Ik had precies hetzelfde idd. Even de draad laten vallen toen ik vorige week de griep had. Dit weekend drie verjaardagen. Vanochtend gelukkig maar een halve kilo aangekomen. Dus zo boodschappen doen en weer lekker gezonde dingetjes in huis halen.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  17. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    We gaan er gewoon weer voor :)
     
  18. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Sowieso! Ben amper wat aangekomen dus de draad weer oppakken en verder. Voel me weer fit dus sta niet meer te kokhalzen naast een salade haha. Had vorige week alleen maar behoefte naar koud en vloeibaar.
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Riverdale87
    start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 74kg
    Totaal verloren: 4.7kg
    • Medj1983

    start: 77.5kg streef: 65kg huidig: 75.0kg
    Totaal verloren: 2.5kg
    ° duitshollandsmeisje

    Start: 76,3kg streef: 60kg huidig: 72.1kg
    Totaal verloren: 4,2kg
    • bijnamama1988

    Start: 80.1 streef: 65 kg huidig: 76 kg
    Totaal verloren: 4.1 kg
    • Nora92

    Start: 90.2 kg. Streef: 75 kg. Huidig: 84.5 kg
    Totaal verloren: 5.7 kg
    Muisjex3
    Start: 92 kg Streef: 79 kg (75 kg) Huidig: 79,8 kg Totaal verloren: 12,2 kg
    Gymgirl

    Start: 80 kg Streef: 65 kg Huidig: 73,1 kg Totaal verloren: 6,9 kg

    Mijn gewicht weer aangepast. Deze week -1,3 kg. Maar vorige week maar 0,1 dus was erg tevreden.
    Hoe gaat het bij alle anderen?
    Het mooie weer en de vakantie komt eraan, dus kunnen we lekker met de kids naar buiten. Stukje fietsen, middagje speeltuin of een stuk wandelen. #zinindelente
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  20. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi allemaal, hoe gaat het? Hier even niet met de lijn bezig, we zijn een weekendje weg, volop genieten! Vanaf dinsdag gaan we er weer voor, zo fijn, mijn man wil ook meedoen. Die steun vind ik zo motiverend :)
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina