Goedemorgen het wijntje was zeker lekker gisteren haha, heb de taart en hapjes niet gemist. Vind het zo bizar dat ik nu met drie maaltijden veel minder trek heb. Heb qua sport veel aan body pump en hardlopen gedaan. Maar hardlopen ben ik op uitgekeken, en sportschool vond ik lastig om in te passen qua tijd. Heb voor 2019 het doel om 1000 km te wandelen, dat komt neer op 4 x 5 km per week. En heb nog een krachttraining set thuis, daar doe ik ook weleens wat oefeningen mee. Deel vanavond wel even mijn dagmenu, eerst even wakker worden
Ontbijt: 200 gram halfvolle yoghurt met appel en kaneel, 2 rogge crackers, 1 kip 1 kaas. En 10 gram walnoten. 350 calorieën Lunch: 30 gram nibbit (haha), kop verse groente soep, 1 ei, en een bak sla met augurk en slasaus. En een eiwitreep. 570 calorieën Avondeten: goulash soep en een restje spaghetti. Als toetje 2 mandarijnen. Calorieën ongeveer 550. Totaal 1470 calorieën.
Prima! Eigenlijk heel makkelijk. Nu dag twee, maar ik denk dat ik voor het eerst ongesteld word na mijn zwangerschap. Lekkere timing dus. Ik ben sowieso een beetje emotioneel. Ik kan weinig hebben en slaap enorm veel. Gelukkig heb ik twee weken kerstvakantie gehad, maar morgen weer werken. Dat wordt wat.
Boodschappen zijn binnen, week rooster is gemaakt. Heerlijke recepten uitgekozen voor komende week. Groene smoothies, ontbijt recepten, ovengroentes, linzen soep, omelet. Heb de eerste week niet te moeilijk gemaakt. Recepten duren niet lang om te maken en ga meer voor meerdere dagen maken. Moeilijkst zal zijn om zonder koolhydraten te leven...
Ik doe mee weeg nu 76.7 kg En wil naar 65kg. Ben een enorme emo/gemakzucht eter. Op vrijdag de weegdag dus?
Ohh mag ik hier ook mee schrijven? Misschien motiveert me dat meer... ik was 5 jaar geleden een prachtige meid met een super lijntje maar nu na 4,5 jaar relatie en bijna 3 jaar in Duitsland wonend (met veel te veel lekker eten) vind ik niks meer mooi aan mezelf.... weeg momenteel 74 kilo met 1.60 en wil heel erg graag terug naar mijn gewicht van 5 jaar geleden 58 kilo.. 60 is ook prima, maar dat is dus nog 14 kilo te gaan en eigenlijk wil ik dat dit jaar echt verliezen, dat zei ik vorig jaar ook maar ik ben nu nog geen kilo lichter Helaas werk ik als kokkin heel onregelmatig.. vroeg, laat, weekend.. en krijg daardoor mijn eetritme niet op een rijtje, of ik eet niks tijdens een dienst omdat het te druk is of ongezond.. thuis lukt het wel als ik vrij ben maar dat gaat hem dus niet worden 2x in de week goed eten..
Is altijd even zo'n momentje hè... Weer aan het werk. Vaak als je er eenmaal bent, valt het wel weer mee.. Maar tot dat moment. Blegh. @1985Breezer Welkom! @duitshollandsmeisje Welkom, lijkt mij een prima doel! Ik heb hetzelfde, werk in de zorg. Niet altijd makkelijk te combineren als je er om 5:20 uur uit moet in de ochtend. Maar probeer goed te plannen en de moeite te nemen om voor te bereiden. Ben vandaag bijvoorbeeld vrij dus dan kies ik wat recepten die meer moeite kosten en maak vanmiddag alvast verse linzen soep voor de hele week. En dan de rest van de week wat makkelijke recepten die je sneller op kan eten... Pauze? Wat is dat haha! @medj1983 Denk dat 1500 calorieen een mooi aantal is om snel wat kilo's kwijt te raken zonder om te vallen.
Hoi, hier even mijn dagmenu, lijkt me leuk als meer deze delen, ter inspiratie. Ontbijt: 2 broodjes smeerkaas, handje cashewnoten en glas melk. 350 calorieën Lunch: 1 broodje gebakken ei met half plak kaas, 1 broodje smeerkaas, sla met wat slasaus, bakje yoghurt en blokje pure chocolade. 530 calorieën Avondeten: hutspot met spekjes en augurk en mosterd. Totaal weer rond 1500.
@medj1983 Ja leuk! Je dag klinkt lekker gevarieerd. Zo kom je wel aan al je voedingstoffen. Mijn dag: Ontbijt een smoothie van spinazie, amandel melk, banaan en sinaasappel Lunch: groente omelet van spinazie, tomaat en uit met salade en komkommer Tussendoor: halve banaan en twee rijstwafels met lindakaas Avond eten: rode linzen soep, rijstwafel en katenspek.
Wow leuk dat de groep zo gegroeid is sinds de laatste keer dat ik hier postte. Hier inmiddels een week verder en heb vanochtend mijn weegmoment gehad! 2,3 kilo eraf!! Zullen ook wel wat kerstkilos zijn maar dat geeft niet! Het motiveert! Startgewicht 91.1 kg Streefgewicht 73 kg Huidig gewicht 88.8 Eetschema van vandaag: Ontbijt: 3 maiswafels kaas en sandwichspread, paar losse tomaatjes kop thee. Lunch: goedgevulde salade met gerookte kip zoete aardappel komkommer en mango. Avondeten. Vis met aardappel en wortel. Tussendoor: wortelsnack en bananenbrood.
Vinden jullie het trouwens ook zo leuk om die weekplanning te maken? Lekker neuzen voor lekkere recepten op Internet. Wij zijn helemaal fan van chicks love food!
Heel herkenbaar, heb ook 7 jaar in de horeca gewerkt met wisselende diensten.. dat helpt niet mee als je op gewicht wil blijven heel veel succes, hoe wil je het nu gaan aanpakken?
@Nora92 Ja pauze wat is dat idd haha. Heb misschien 1x per 2 weken dat ik echt een half uurtje kan zitten en wat eten... dan eet ik ook wel goed, een salade met vlees ofzo. Maar 9 van de 10x eet ik tijdens een dienst werken helemaal niks of een paar frietjes tussendoor... en dan thuis een pizza omdat ik sterf van de honger of ik ga lopen snaaien en snacken... Op mn vrije dagen kan ik ook wel goed en gezond eten maar ja, das maar 1 of 2 keer per week :/
Werk er nu alweer 12 jaar in en ga er voorlopig ook niet uit omdat het stressige en afwisselende me heel erg aantrekt. Het is elke dag anders. De eerste jaren in de horeca heb ik 6 jaar in een hotel gewerkt en moest ik door weer en wind op mn fietsje daarheen.. 45 min heen, 45 min terug, door regen wind sneeuw alles.. want de bus duurde te lang en een auto kon ik niet betalen. Dus 5x per week heel veel cardio eigenlijk omdat het moest. Toen heb ik eindelijk een auto gekocht en toen begon het... per jaar 5 kilo zwaarder geworden omdat die 1,5u fietsen per dag mistte... ik kon eten en drinken wat ik wilde en hoeveel ik wilde zonder maar een gram aan te komen en dat was ineens voorbij.. Dus ik weet nog niet hoe ik het aan wil pakken.. fietsen zie ik echt niet zitten door dat gure weer nu ... eigenlijk moet ik gewoon elke dag cardio doen in de fitness.. hetzelfde als toen, fietsen fietsen fietsen Of weer shakes op het werk... ipv niks eten dan maar een shake drinken ofzo, dat gaat sneller ...
Welkom nieuwe dames! Leuk die menu’s te lezen De mijne van vandaag: O: Mugcake met whey T: banaan en een dora koekje met zoon mee gegeten L: twee volkoren boterhammen met tonijn T: rijstwafels A: koolvis, broccoli en bonen T: kwark T: zelf popcorn gepoft (met pofmais in een pennetje) Vanmorgen gewogen en 76.6, dus dat gaat goed. Morgen weer lekker sporten, vandaag wel een flink eind gewandeld.
• Afvallers-lijstje • • Riverdale87 start: 78.7kg streef: 68kg huidig: 76.6kg totaal verloren: 2.1kg • Medje1983 start: kg streef: 65kg huidig: 77.5kg Totaal verloren: • JongetjeM start: 64.5kg streef: 60kg huidig: 64.4kg Totaal verloren: 0.1kg • Patri82 Start: 72.4kg streef: 60kg huidig: 72.4kg Totaal verloren: • 1985Breezer Start: 76.7 streef: 65kg huidig: 76.7kg Totaal verloren: • duitshollandsmeisje Start: 74kg streef: 58kg huidig: 74kg Totaal verloren: • A new day Start: 91.1kg streef: 73kg huidig: 88.8kg Totaal verloren: 2.3kg
Ik doe ook mee dames!! Ik doe KHA, vanaf zaterdag al 2,3 kg verloren. Begin: 80.1 Nu: 77.8 Streef: 65 ( met tussendoelen 75 en 70kg) Voorbeeld van gister menu O: griekse yoghurt met blauwe bessen en walnoten T: 5 blokjes kaas 48+ L: 3 eieren (moest snel) T: Friese droge worst A: andijviestamppot met bloemkool en vlees Ik intermit fast ook een soort van. Eet van 08.00 tot 17.30, daarna niks meer. Alleen een glas water.