Afvallen 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Inge1984, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Als ik mijn menu's volg eet ik in de eerste weken tussen 2000 en 1900 calorieën en val dan goed af. Naar mate mijn gewicht naar beneden gaat gaan de aantal calorieën ook langzaam naar beneden.

liset22 vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    @Inge1984 het is zeker heel lastig soms... Gelukkig heb ik het grotendeels onder controle maar er zijn situaties waarin het weer komt opspelen. Heb de afgelopen maanden best een moeilijke periode achter de rug met veel gezondheidsklachten en probleemgedrag van m'n oudste dochter. Zoiets kan echt een trigger zijn. Maar ik probeer het positief te bekijken en dat ik er "maar" 10 kg af moet om weer op m'n oude gewicht te komen, om van daaruit verder te gaan.

@liset22 Ik houd het niet precies bij, maar ongeveer tussen de 1200 en 1500.

liset22 vindt dit leuk.
  3. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Hoe gaat het vandaag met iedereen? Hier tot nu toe ok. Menstruatie zit er wel aan te komen, dus dat maakt het altijd wat lastiger.

O. Brinta
    T. Volkoren beschuit jam
    L. 2 boterhammen ham en kaas + lindahl kwark
    T. Sinaasappel en wat walnoten
    D. Tuinerwten, paar aardappeltoefjes, wat vis
    T. ?

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Hallo iedereen! Ik doe graag mee… Ik denk dat ik al wel 12 jaar lang een strijd heb met de kilo’s. Veel diëten gevolgd (bijv. koolhydraatarm), maar zonder blijvend resultaat (afvallen lukt wel, maar op een gegeven moment geef ik het op en dan komt het er net zo hard weer aan plus een beetje extra). Begin december (goede timing) ben ik opnieuw begonnen met afvallen, maar dit keer niet met een dieet. Ik eet in principe gewoon alles, maar wel minder grote porties en gezondere dingen. Buiten de feestdagen om dan, toen heb ik echt veel gegeten… :rolleyes: Ik ben inmiddels 4,2kg afgevallen en wil er eigenlijk nog wel 20kg af hebben. Doe het trouwens samen met mijn vriend, dat scheelt een hoop!

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Ik heb vandaag niet ontbeten (laat slapen, laat opstaan), maar het wel enigszins gecompenseerd met de lunch. Ik ben wel wat los gegaan met rauw vlees, omdat mijn menstruatie net was doorgekomen. :roflmao:

L: 2x ‘triangel meergranen’. Eén belegd met filet americain met rucola en één (rijkelijk) belegd met rosbief en rucola.
    D: pasta bolognese met veel groente (zonder kaas).
    T: ?

Ik probeer overigens na 20:00u niet meer te eten. omdat ik anders ga snoepen. :rolleyes:

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik schrijf ook graag mee! Heb al jaren overgewicht en het lukt telkens maar niet om blijvend af te vallen, dus nu weer een poging :). Er moet 20-30 kilo af. Mijn vader is vorig jaar mei overleden, met nog steeds een lange nasleep qua erfenis, klacht naar het ziekenhuis en iets best schokkends (financieel) waar ik achtergekomen ben, dus is best pittig. En er speelt nog iets waar ik helaas niets over kwijt kan maar waar ik het psychisch wel heel zwaar mee heb. En dat is ook mijn valkuil, eten betekent ontspanning voor mij, even geen zorgen. Ik ben van mezelf geen prater, maar heb de afgelopen periode echt heel veel gepraat met collega's en familie. Hopelijk gaat dat z'n vruchten afwerpen.

Ik ben zondag begonnen, wil gewoon gezond eten met wel elke dag wat kleins lekkers, een koekje bij de thee ofzo. Maar geen chocola meer, daar ben ik echt dol op, maar eet ik snel veel te veel van. De laatste 2 dagen gaat het wel moeilijker door alle stress, maar wel een snelle start gemaakt met 2,4 kilo eraf in 5 dagen. En er ligt nog genoeg chocola maar ik heb niets genomen. Is eigenlijk al een hele overwinning op mezelf :)
    Ik eet zeker wel 2000 calorieën op mijn (4) werkdagen, dan fiets ik een uur en wandel een half uur of uur. Heb het eten dan wel echt nodig. Verder wandel ik als ik vrij ben vaak ook een uurtje. Ik wil 2 keer per week met YouTube filmpjes gaan sporten. Maar dan moet het hier even wat rustiger worden, nu heb ik echt geen tijd en rust ervoor. Gelukkig gaan de kinderen volgende week weer naar school :)

@citroenrasp, griesmeelpap eet ik ook regelmatig, vind ik zo lekker :)

@Inge1984 Erythritol heb ik ook een tijdje gebruikt, is inderdaad erg lekker en volgens mij prima spul. Ik gebruik nu honing, in mijn thee of pap, vind ik nu erg lekker en heb ik niet zo'n moeite mee qua suikers. Maar kan over een maand weer anders zijn :)

citroenrasp en liset22 vinden dit leuk.
  7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Leuk er komen er steeds meer bij! Ik zie lekkere menu's voorbij komen! Vandaag heb ik al mijn boodschappen in de AH app ingevoerd zodat alles maandag in huis is.
    Vanmorgen 45 gelopen met mijn zus en onze kinderen en net na het eten nog even met mijn man en jongste zoontje.
    Fijne avond allemaal!

8. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    @Snoopy1979 heftig zeg! Gecondoleerd met het verlies van je vader. Begrijpelijk dat het dan extra moeilijk is.

9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    @Snoopy1979 Nog gecondoleerd. Wat heftig dat er zo'n enorme nasleep aan zit. Het is al moeilijk genoeg om een ouder te verliezen. Dan zit je niet op nog eens extra ellende te wachten. Wel heel knap je in de december maand al zoveel kwijt bent geraakt!

@Holagente Gezellig dat je ook mee doet!

Gisteren weer een prima dag gehad. Moet er wel op gaan letten dat ik voldoende blijf koken voor m'n gezin. Mijn man doet gezellig met me mee. Verschil is dat het bij hem maar om een paar kilo gaat en hij heeft een fysiek zwaar beroep en moet dus wel veel eten. Gisteren had ik een ovenschotel gemaakt met pompoen, halloumi en pecannoten. Voor man en kinderen er nog een worstje bij gebakken. Maar m'n arme vent heeft de rest van de avond honger gehad, oeps :oops: Dus voortaan elke dag iets met koolhydraten erbij voor hem. Dat kan ik dan gewoon laten liggen.
    Maak me wel een beetje druk om morgen. Dan hebben we een afspraak bij vrienden staan. Super gezellig maar je wordt altijd overladen met eten en ze kookt niet met gezonde ingredienten. Dus ook al we van te voren aangeven op dieet te zijn, snappen ze het helemaal als we minder nemen. Maar dan is het nog een gerecht waarvan 100gr al een kcal bom is. En dan moet ik zelf ook nog de verleiding weerstaan om niet van de borrelplank te pakken, het toetje af te slaan en het bij water en thee te houden. Wish me luck :rolleyes:

10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal. Ik sluit me ook graag aan. Ik ben Patricia en 35 jaar. ik ben vorig jaar in januari begonnen met koolhydraatarm eten en daar toen 9 kg mee afgevallen. In maart kreeg ik een bbz en werd mijn moeder ziek. Ze is in mei overleden op 58 jarige leeftijd. Toen is de klad er weer ingekomen. Nu ben ik weer 4 kilo aangekomen. Er moet minimaal 10 af want mijn bmi is nu boven de 35 en mijn man en ik hopen in aanmerking te kunnen komen voor iui. We zijn al een jaar bezig voor een derde kindje. De andere 2 heb ik vrij vlot gekregen ondanks mijn overgewicht. Ik kan helaas alleen op voeding letten en wat extra bewegen. Ik heb cerebrale parese en kan daardoor weinig sporten. Ik zou ook wel wat langer willen zijn. Ik ben maar 1.63 dus dat helpt niet mee.

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Oja wij hebben in juni en juli ook nog de keuken verbouwd. Dat is ook niet echt handig qua afvallen.

Hier begin ik vaak met optimel yogurt en een stuk fruit.
    tussen de middag tasty basics crackers meerzaden die zijn 70% minder koolhydraten.\
    in de avond eet ik gewoon mee met ons gezin maar dan zonder aardappels en/of rijst.

Ik roerbak graag. Favoriet is kipfilet met kerriekruiden en chinese roerbakgroente en dat op een omelet. zo kan ik ook erg veel varieren. af en toe een proteine drankje of toetje voor wat extra eiwitten.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    @Snoopy1979 Helaas erg herkenbaar, mbt dat eten. :( Volgens mij zaten we vorig jaar ook samen in een afvaltopic.

Mijn dagmenu:

Ontbijt: griesmeelpap
    Lunch: stukje stokbrood met aan de ene kant mosterd en kaas en aan de andere kant zelfgemaakte sandwichspread, en een glas sinaasappelsap.
    Avondeten straks wordt groentensoep , en couscous met vis en groenten (denk witte kool, maar dat bekijk ik zometeen nog even).
    Tussendoor veel gewone thee en venkelthee.

Gelukkig ben ik geen avondsnaaister, dus dat scheelt.

13. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    @Patty86 en @Snoopy1979 jullie ook nog gecondoleerd en sterkte verder!

Hier gaat het ok, tijdens menstruatie wel wat moeilijker. Gisteren daagje van huis geweest en dus bij anderen gegeten overdag. Niet genomen wat ik normaal zou nemen, maar wel binnen calorieëngrens, dus helemaal prima.

O. Boterham met ham
    T. Klein stukje slagroomtaart
    L. Tijgerbol met ham
    T. Sinaasappel en noten
    D. Verse kippensoep met heel veel groenten, kampioentje met mozzarella, tomaat, alfalfa
    T. Kwark met beetje honing

Wat eten betreft herken ik het ook heel erg @Snoopy1979 en @citroenrasp. Ik eet als ik verdrietig ben, boos ben, als ik me verveel... heel vervelend patroon. Ik lust ook nog eens heel veel, dus dat helpt ook niet mee haha.

14. Kippetje33

14 dec 2020
    98
    103
    33
    Vrouw
    Ik wil ook graag weer meeschrijven! Vorig jaar begin vh jaar ook meegeschreven hier, goed voor de inspiratie. Wilde toen 7 kilo kwijt. Het is gelukt er 4 af te krijgen, waarvan er nu weer 2 aanzitten :rolleyes:
    Dus dit jaar 5 te gaan... doe het gelukkig ook samen met man die ook een kilo of 5 kwijt wil. We zijn 1 januari begonnen.
    Leuk om jullie verhalen en recepten etc. hier te lezen! Ik zit zelf as we speak aan een gezond tomatensoepje :D Soepen zijn echt ideaal om te maken en in te vriezen vind ik! Lekker als lunch of avondeten en je hebt gelijk groenten binnen.

Succes allemaal weer aankomende week!

15. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Zaterdag is het niet gelukt me aan het dieet gehouden. Maar wel een hele gezellig avond gehad :rolleyes:. Gelukkig is het effect aan m'n weegschaal niet te zien. Vanmorgen stond de teller op -1,6kg. Koste me ook geen enkele moeite om gisteren weer in het gareel te komen dus dat is ook heel fijn.

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hoi,

Ik wil ook graag meedoen:).

4 jaar geleden maar liefst 15 kilo afgevallen! (Met 1500 calorien eten)In de loop van de jaren Helaas allemaal erbij plus 4 kilo.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik kom toch weer op gezond eten en minder calorieën eten uit. En 1x per dag wat lekkers. En zaterdag een cheatdag.dit werkt voor mij het beste

Het vervelende is dat ik het nooit zo lang volhou. Eten is voor mij ontspanning en gezellig.aangezien ik het leven de laatste tijd enorm saai vind (corona) is het sneller pakken naar iets lekkers. Ook heb ik vaak honger. En dat gevoel haat ik.

Ik wil er wat af om beter in mijn vel te komen. Ik heb wel het geluk dat mijn maag snel went aan minder voedsel.

Ik heb vandaag het volgende gegeten:
    O yoghurt met muesli
    T 2 crackers met smeerkaas.
    L 2 broden kaas en pindakaas
    T 2 mandarijnen
    A boerenkoolstampot met worst

Ik kom hiermee op iets meer dan 1600 calorien uit.

Hopelijk gaat het dit mij dit keer lukken. Ik wil er 10 kg af (dan ben ik nog lang niet slank maar binnen mijn porties)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een slecht (lang) weekend gehad, zat niet lekker in m'n vel, dus niet zoveel bewogen en teveel gegeten. Ook weer chocola op, toch lastig om dat te laten ;). Moet even mijn balans hierin vinden, moet het mezelf ook niet te lastig maken. Wil zo graag afvallen, me fitter voelen, maar jeetje wat vind ik het lastig.

@ikke84 ik heb ook een hekel aan hongergevoel, en kan ook erg slecht slapen daardoor. Best lastig ;)

18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Slapen heb ik geen moeite mee, maar meer tussen 12 en 18. Ik verrek nu weer van de honger en het duurt nog even tot 18.00 pfff

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Mag ik ook meekletsen?

2 jaar geleden al eens 10 kilo afgevallen met khb eten waarvan er inmiddels wel weer 5 bijzitten:|. Ik schommel enorm maar na afgelopen kerstvreterij is de knop weer om. Ik wil sowieso die 5 kilo kwijt maar het liefste nog 5 extra.

zolang de grammen eraf gaan wil dat ik me elke dag wegen. Dat motiveert. Mocht ik merken dat het te langzaam gaat dan ga ik naar 3 keer per week wegen..
    in 3 dagen tijd 1 kilo afgevallen, op naar de 1,5 kilo!
    Ik ga trouwens khb eten muv het avondeten, daardoor zal het iets minder snel gaan maar het is dan wel goed vol te houden. Verder ga ik vaker wandelen en probeer 1a2 keer per week te blijven sporten.

20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Succes Luna . Ik weeg ook elke dag.

Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina