Afvallen 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Inge1984, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier 2 goede dagen achter de rug gelukkig! Gister was ik niet helemaal lekker dus op tijd naar bed, helpt om niet te gaan snaaien ;). Vandaag druk op het werk dus weinig tijd om te (veel) te eten. Morgen ook weer druk en donderdag ook verwacht ik. En dan vrijdag vrij... en dan niet gaan verslappen! Als de boodschappen er zijn wil ik 5 km gaan wandelen.

    Succes! @Luna86
     
    ikke84 vindt dit leuk.
  2. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Goed bezig allemaal!

    wat is khb eten?

    Ik ben de eerste week 2 kilo afgevallen. Wegen doe ik alleen op vrijdag. Het zwabbert hier vaak wel wat en anders ben ik gelijk gedemotiveerd als het even tegenvalt.

    Ik probeer geen suiker te eten. Niet zo streng, met speciaal brood of zo, maar gewoon niet snoepen, geen koekjes, geen sap of fris of wijn, niks in de koffie etc. De eerste 10 dagen waren lastig. Maarrrr….. gisteren zwichtte ik voor een stukje chocola en ik vond het toch vies! Gelijk uitgespuugd en tanden gepoetst. Blijkbaar kun je zoet toch echt afleren. Dus nu hoef ik het niet meer.
     
    ikke84 vindt dit leuk.
  3. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Hi dames mag ik nog mee doen? :)

    ik wil minimaal 15 kilo kwijt. Het is me ooit eerder gelukt maar toen had ik geen peuter, sportte ik 6 dagen in de week, volgde ik een crashdieet en had ik geen hernia.

    Dus nu poging 2 maar dan aangepast. Thuis workout, afvallen met project gezond en vooral niet te snel willen gaan.
     
    ikke84 en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.285
    7.842
    113
    Gelderland
    wij zijn elkaar al meerdere keren tegen gekomen in deze groepjes. Hopelijk gaat het ons allebei lukken, jij ook succes!
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.285
    7.842
    113
    Gelderland
    @Luppy
    Koolhydraatbeperkt.
    Ik eet zo min mogelijk koolhydraten maar met het avondeten eet ik zoveel mogelijk met de pot mee maar laat dan de aardappels staan en eet extra groente.
    En ik eet bijv wel een appeltje of rijstewafel tussendoor. Dus niet helemaal super streng maar streng genoeg om af te vallen.
     
    ikke84 vindt dit leuk.
  6. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    De kogel is door de kerk ik ga vanaf maandag over op khb

    Het dieet wat ik nu doe is niks voor mij en resulteert alleen maar in meer honger.

    In inprincipe is het een beetje hetzelfde ls ik nu doe maar je mag wat meer pakken worst kaas kwark.
    Brood kan ik makkelijk vervangen door crackers. Alleen avond eten is wat lastig
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Leuk zo ga ik het ook doen. We kunnen ook wel een khb topic openen ;)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Mis het brood tot nu toe totaal niet. Heb nu ook arrowroot gekocht om sausen e.d. te kunnen binden. Ook nog eens ideaal voor als mijn vriendin met gluten allergie komt eten :). Ook lowcarb tortilla's in de bestelling staan en als lunch neem ik nu vaak de lowcarb crackers van tastybasics. Er gaat een wereld voor me open om de koolhydraten te beperken merk ik. Moet alleen nog een goede vervanger vinden voor de banaan in mijn ontbijt smoothie.

    Afgelopen dagen gingen weer helemaal prima. Op soms wat honger momenten na merk ik dat het me tot nu vrij makelijk af gaat. Alleen het sporten wil er nog niet helemaal in komen. Dus daar moet ik nog wel even hard aan gaan werken.
     
    ikke84 vindt dit leuk.
  9. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Goed bezig hoor! Wat doe je qua sport?
    Ik eet alles maar tel wel calorieën, dat werkt voor mij het beste.
    Sporten gaat hier wel ok, 5 avonden in de week oefeningen met gewichten en workouts van YouTube.
    Tot nu toe 3 kilo kwijt sinds begin januari, gaat niet heel hard, maar dat hoeft van mij ook niet.

    Heeft iemand nog lekkere (slanke) recepten voor het avondeten? Ben inspiratieloos
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  10. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ik probeer 3x per week een youtube training te doen. Vindt zelf die van optimavitea wel fijn. En dan probeer ik elke dag een half uurtje op de hometrainer te gaan. Die is meer voor gewoon wat beweging.
    Recepten zoeken vindt ik ook heel lastig. Gisteren heb ik deze maakt, die was wel erg smaakvol: https://www.lowcarbchef.nl/recept/kip-siam-met-bloemkoolrijst. Voor man en kinderen heb ik er gewone rijst bij gemaakt. Alleen een stuk vlees met een salade ernaast doe ik regelmatig. Neem dan bijvoorbeeld een wat grotere biefstuk a 150 gr (goed voor de eiwitten). Maar moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig aan het googlen ben wat ik nu weer moet maken. Dus als andere nog lekkere recepten hebben hou ik me zeker aanbevolen!
     
    liset22 vindt dit leuk.
  11. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Ik vind soepen ideaal! En daar kun je voor andere gezinsleden dan iets bij maken wat je zelf overslaat of maar een klein beetje van neemt.

    Zelf volg ik eigenlijk geen echt dieet maar eet ik gewoon minder. En ik snoep niet, dus geen koekjes bij de koffie enzo. Maar tussen de middag at ik altijd 3 boterhammen, nu 2. En avondeten eet ik kleinere porties. 's Avonds drink ik tegenwoordig altijd thee in plaats van een wijntje. Zo komt de totaalsom aan calorieën lager uit, althans dat moet wel. Ik bereken het verder niet ofzo. Inmiddels 1,4 kilo kwijt. Nog een kleine 4 te gaan!
     
    Sylver, Seffie en liset22 vinden dit leuk.
  12. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Ik doe hetzelfde @Kippetje33 , al mag ik van mezelf wel een wijntje in het weekend.
    In de vakantie was elke avond een wijntje (of 2) er ingeslopen, maar nu ben ik doordeweeks gewoon weer over op water of thee.

    Ik probeer ook meer te bewegen in het dagelijks leven, de trap nemen ipv de lift, vaker de fiets pakken etc.
    Ik wil eigenlijk weer gaan zwemmen, maar de tijden van het zwembad komen me nog niet zo goed uit.

    Vorige week begonnen en 1,2 kg lichter, goed begin :)
    Ik wil er minstens 10kg van af hebben, maar eigenlijk mag er daarna nog wel 5kg af.
     
    Kippetje33 vindt dit leuk.
  13. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Ja, ik moet zeggen dat ik gisteren tijdens het avondeten ook wel lekker een wijntje heb genomen, toen m'n man lekker had gekookt. Wijntje hoorde er echt vond ik... :rolleyes:
    Maar nu weer gewoon terug naar (zwarte) koffie, thee en water. Daar bespaar je volgens mij al best veel calorieën mee.

    Helaas afgelopen week heel weinig eraf bij mij (maar 0,2 kg lichter), terwijl ik voor m'n gevoel wel m'n best had gedaan... Maargoed, nieuwe week, nieuwe kansen! Vaak schiet je opeens ook weer een end naar beneden en blijf je dan een paar dagen stabiel, is mijn ervaring.

    Succes allemaal weer!:thumup:
     
  14. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Hoi dames, mag ik ook meeschrijven?
    Ik moet 9/10 kilo kwijt. Ik eet niet bijzonder veel snoep of koek. Het enige waar ik wel een zwak voor heb ik een kleintje hertog ijs in de avond.

    Ik heb nu een proefpakket van h.erbalife staan. kent iemand dat?
     
  15. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Herbalife werkte bij mij super goed ik viel toen 20 kilo af. Er zitten er nu weer 25 van aan. En ik zei altijd; dat overkomt mij niet blablablabla. Ik heb het toen ook heeeeel langzaam afgebouwd, echt maaaanden over gedaan. En ik ging daarna zelfs meer sporten maar toch kwam alles er weer aan. En om Herbalife nou m’n hele leven te doen zie ik niet zitten. Ik geloofde toen ook niemand die zei; alles komt er weer aan :roflmao: maar helaas ben ik nu ook zelf 1 van die mensen die het af zou raden:| sorry niet zo positief als je zou hopen misschien. Haha
     
  16. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.320
    810
    113
    Haha nee hoor geeft niks. Wel jammer dat het er weer aan zit.
     
  17. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    Ach dat geldt toch voor alle diëten. Zodra je terugzakt in je oude eetpatroon komen de kilo’s ook weer terug.

    ik probeer zelf te stoppen met suiker en dat gaat best goed. Ik merk dat ik veel dingen waar ik voorheen gek op was nu al niet eens meer lust. Veel te zoet, bah. En dat is fijn, want dan heb je ook niet meer zoveel kans om daarin terug te vallen.

    Ik ben sinds begin januari al 3,5 kg kwijt, zonder al teveel moeite. Nog een stuk of zes te gaan, denk ik.
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Hoi dames!

    Fijn om te lezen hoe het bij jullie gaat. Bij mij gaat het afvallen super, en ben nu terug op precies -20 kilo van wat ik in september/oktober was. Morgen weegdag, dus hopelijk is er weer wat af!
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ja ik ook! Maak wekelijks een grote pan soep. Soms eet ik soep als tussendoortje maar soms dus ook als avondeten. Portie bonen of linzen erbij en je bent klaar. Vooral handig als je eens weinig tijd/zin/energie hebt. :)

    Ik doe het trouwens net zoals jij; minder eten, minder snoepen (op vrijdagavond mag ik van mezelf wel wat lekkers, een stukje chocola ofzo) etc.
     
  20. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Hier gaat het ook goed. Inmiddels staat de teller op -4.8 kilo sinds begin januari. Wel hebben m'n man en ik afgesproken dat we elke zaterdag mogen zondigen. We hebben namelijk elk weekend wel iets aan visite/verjaardagen e.d. Dus drinken we op zaterdag lekker een drankje mee en maken we ons niet druk over wat er op het menu staat 's avonds. Overdag eten we dan trouwens nog wel gewoon netjes. En tot nu toe val ik daarmee dus nog steeds ongeveer een kilo per week af.
    Zo is het voor ons ook beter vol te houden denk ik. Doordeweeks heb ik ook helemaal geen behoefte om te zondigen omdat ik weet dat ik het op zaterdag wel mag. Alleen de vrijdag avond is soms wat lastiger. Dat was toch traditioneel altijd lekker uitzakken na een drukke werk week met lekker dat wijntje en wat hapjes erbij. Maar goed nu vertel ik mezelf steeds: morgen mag het wel en als we dan eenmaal uitzakken op de bank met een sloot thee ben ik ook weer helemaal happy. Hopelijk kunnen we dan als we eenmaal ons doel bereikt hebben naar twee avonden in de week zondigen. (Voor jullie beeldvorming: hiervoor was het minimaal 4 avonden in de week en ook overdag ging er vaak nog al eens een koek oid in.)
     

Deel Deze Pagina