Afvallen 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Inge1984, 3 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik wil wel mee doen, maar totaal geen wilskracht... ik zie snaaiwerk en ik ben verkocht...
    Is best lastig.

    Ik probeer meer water te drinken, maar dat ben ik zo snel flauw.... geef mij maar zoet drinken.
    Thee max 1 mok per dag, anders krijg ik echt last van mijn maag. Is dus heul lastig...

    Ik hoop motivatie te vinden.....
     
  2. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Heb je misschien al gekeken naar Air Up? Dan heb je wel de smaak maar niet de calorieën? Is een hype op de middelbare scholen hier
     
  3. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ken ik niet... ik ga even kijken.

    Dank voor de tip. Ik moet toch ergens beginnen, als ik begin met minder zoet te drinken is dat een goede start.
     
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Herkenbaar. Hier ook een enorme snaaister!
    Maar wanneer de knop eenmaal om is, dan is het ook gedaan met snaaien en voel de behoefte ook totaal niet meer.

    Heb verder geen tips qua drinken want ik drink alleen water en ongezoete thee. Lastig! Light e.d zou ik persoonlijk niet aan beginnen omdat dat m.i nog slechter is dan suiker.
     
  5. YYYYY

    YYYYY Actief lid

    20 mrt 2016
    128
    35
    28
    Ik heb net alles terug gelezen, ik zou ook graag mee schrijven.
    Ik struggle al jaren met gewicht en gok ook dat ik hier het meeste zou moeten van allemaal als ik jullie doelen lees, maar ik zou in eerste instantie graag 10 kilo afvallen.
    Ben nog nergens mee begonnen maar ben ooit wel eens eerder 35 kilo afgevallen in 5 maanden dus ik weet dat ik het wel in mij heb. Ik heb toen niet veel speciaals gedaan, gewoon normaal eten en 3 keer per week sporten. Dit laatste is voor mij op dit moment helaas niet mogelijk omdat ik geen qr heb, wel heb ik de ommetjes app gedownload om mee te wandelen.
    Verder heb ik al heel veel hulp gehad bij dit stuk, zoals diëtist en therapie (eetstoornistherapie).
    Wat ik er vooral lastig aan vind is dat je vaak lekkere dingen krijgt aangeboden in sociale situaties en om deze dan af te slaan omdat mensen rekening hebben gehouden met dat je komt. Als ik hier dan wat neem denk ik thuis ook weer van laat maar.
    Ik heb bij dit topic al een paar keer iets gelezen over smoothies, mijn diëtist heeft mij deze destijds een soort van verboden want deze schreef zij juist voor bij mensen die moesten aankomen.
    En ik leest hier ook veel over zoetstofachtige dingen, tijdens therapie is mij geleerd dat zoetstof een trigger is voor je hersenen doordat ze denken dat ze suiker krijgen maar dit eigenlijk dus niet krijgen houden ze alles vast waar ook maar een beetje suiker in zit, dus ze zeiden dan kun je beter iets nemen met echt suiker en dan gewoon minder.
    Ik vind natuurlijk dat iedereen dit voor zichzelf moet bepalen! Want iedereen moet iets zoeken voor zichzelf wat werkt :)
     
  6. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Ik moet ook echt weer aan de slag. Ik ben in 2016 voor het eerst gaan afvallen en kwam toen op mijn ideale gewicht en daarna weer teruggevallen in oude gewoontes. 2017 weer afgevallen dmv koolhydraatarm eten maar dat is ook moeilijk vol te houden.
    Laatste jaren kom ik niet meer in de flow en gaat het me veel te langzaam. Als ik eenmaal snel resultaat zie dan motiveert me dat om door te gaan en wil ik niet eens “cheaten”.
    Het ergste is dat “maar” 10 kilo af zou willen vallen. Mijn man moet eigenlijk ook afvallen en die eet vaak slecht en is het zo makkelijk om gewoon maar mee te eten.
     
  7. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Doet iemand van jullie nou weight watchers? geen zin om 4 pagina’s terug te lezen :oops:
     
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik ben ook weer begonnen, noem het liever geen dieet of afvallen maar wel bewuster keuzes maken. Ik volg recepten van Keto, KHA en KHB. Of te wel, meer groente, fruit, noten, vetten en eiwitten en bij geen koolhydraten, in dat geval brood, aardappelen, pasta, rijst enz.

    Ben sinds de 2de week van dit jaar tot nu 3.5 kg kwijt en vind het heerlijk. Tuurlijk heb ik het wel eens moeilijk ik probeer daarom veel te "preppen" en lekkere gezondere maaltijden, lunches en tussendoortjes te maken. Ook dat is moeilijk want je moet er iets voor doen en ben niet van plan om op alleen maar selderij en komkommer te kauwen.

    Anyway, het gaat mij goed af.

    Ik heb een shitload aan recepten en goede websites met week menu's.

    Foodsisters kun je een gratis week menu op vragen.

    Skinnytaste.nl is Amerikaans die heeft ook week menu's

    En koolhydraatarmdieet.nl heeft ook heel veel gerechten. Die heeft ook vega gerechten.

    Succes meiden.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik heb ook wat boeken met weekmenus. Als je wilt kan ik foto’s sturen :)
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Altijd goed, ik heb dat echt nodig vanwege ADHD. Plan graag vooruit. Heb deze week en volgende week al vast staan.
     
  11. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ja zo ben ik ook hoor. Ik kan niet op de dag zelf gaan plannen dan heb ik error haha.
    Zal van de week even pb’tje doen met wat foto’s :)
     
  12. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Lief ❤
     
  13. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden,

    Hoe is het hier? Ik denk dat ik nu een kilo of 5 kwijt ben. Heb me al een tijdje niet gewogen maar aan mijn kleding te zien en mijn postuur, zal dat het wel zijn.
     
    Kippetje33 vindt dit leuk.
  14. Kippetje33

    14 dec 2020
    95
    99
    18
    Vrouw
    Wat goed bezig! Hier nu 2,5 kilo eraf. Het gaat langzaam, maar het gaat! Heb goede dagen en mindere dagen. Ik probeer wel erg te compenseren. Zo van 'Ik weet dat ik morgen een verjaardag heb en daar wil ik een taartje eten, dus vandaag dan geen 'traktaties' maar strak in het regime'. Dat kon ik bij eerdere pogingen nooit goed volhouden, maar dit gaat nu wel beter. En dat maakt dat ik minder schommel, maar gestaag (en heel sloom, maar toch :p) afval.

    Succes iedereen weer!
     
    Asil vindt dit leuk.
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Langzaam afvallen is vaak blijvend, crashen niet. Dus dit is helemaal prima :thumup:
     
  16. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Mag ik nog mee schrijven?

    Ik doe sinds januari intermittent fasting. Het werpt zn vruchten wel af, want ben nu 7 kilo kwijt. En nog 7 te gaan, maar daar neem ik de tijd voor. Maar pfff soms voelt het me wel zwaar. Vanavond ook weer zitten snaaien. Komende dagen maar weer streng.
     

Deel Deze Pagina