Na hoeveel tijd weer zwanger?

Discussion in 'Na de bevalling' started by A1988, Jul 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Onze dochter is nu 5 weken oud. We willen straks zachtjes aan weer eens beginnen met seks. We zijn er over aan het denken om het op z'n beloop te laten en kijken of/wanneer ik weer zwanger zal worden.

Zijn er meer vrouwen die dit gedaan hebben? Zo ja, hoe snel na de bevalling was je weer zwanger? En gaf je wel/geen borstvoeding? Had je nog een nachtvoeding? Ik ben benieuwd!

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Tussen de eerste en tweede zit 2 jaar en 9 maanden. Zijn begonnen met klussen dat onze oudste toen bijna 1,5 jaar oud was, maar duurde een half jaartje, gaf toen nog borstvoeding en ik denk toch dat het daarmee te maken had, want dat ik bijna afgebouwd was was ik meteen zwanger.

Tussen 2 en 3 zit 22 maanden, gaf geen borstvoeding meer en was meteen de eerste ronde zwanger

Tussen 3 en 4 zit 24 maanden en gaf nog borstvoeding.

Tussen 4 en 5 zit straks 19 maanden, gaf geen borstvoeding meer, maar slikte wel de pil.

Kan je dus niet helemaal helpen.
    Persoonlijk vind ik twee jaar ertussen minimaal, want dat vind ik soms al pittig, ben dus heel benieuwd hoe het straks zal zijn met 19 maanden ertussen.

3. sunmaid

sunmaid Actief lid

Jan 6, 2009
    184
    0
    0
    Mocht na ks weer na 6 mnd zwanger worden, bij de 1e 3 jaar bezig geweest, dus dachten we: we zien wel... 7 mnd na de bevalling weer zwanger ;) (en met 39 jaar een tweede wonder dus op komst!)

4. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik testte 8 maand na de bevalling weer positief. Er zit 16 maand en 2 dagen leeftijdsverschil nu tussen mn meiden.
    Tja druk.. maar ben van mening dat het niet minder druk was geweest als er bijvoorbeeld 2 jaar tussen had gezeten.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou jezelf in ieder geval even een half jaar tot een jaar speling geven. laat je lijf eerst wat herstellen, ik zou hetzelf in ieder geval te zwaar hebben vonden een kleine baby en dan al zwanger zijn.

borstvoeding hoeft niets te zeggen qua vruchtbaarheid. Het kan effect hebben, maar het hoeft niet.

6. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    hoi ik was na 11 weken weer zwanger. dit was tevens de eerste keer dat we sex hadden. het kindje was meer dan welkom maar niet gepland. ik gaf geen borst voeding. wil wel even zeggen dat het me echt zwaar valt om nu weer zwanger te zijn. vooral omdat mijn dochter toch de heletijd moet tillen. ben erg moe. natuurlijk zijn er ook voordelen. ;)

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij zitten eraan te denken om weer te stoppen met de pil als Ivan 1 jaar is, en dan gewoon kijken wat er gebeurd. Van Ivan was ik direct de 1e ronde al zwanger.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Toen dochter ruim 9 maand was de pil aan de kant geschoven, hoewel niet direct met de bedoeling voor een 2e gaan werd het dat vanaf 'ronde 2' wel. So far no luck, maar hopelijk snel wel :)
    Ik zou overigens wel 6-9 maanden er tussen laten minimaal, als je het even voor het zeggen hebt! De eerste 5, 6 maanden merkte ik toch nog wel duidelijk dat je lichaam nog moet ontzwangeren, ik dacht eerst na 2 a 3 maanden dat het toen wel voorbij was, maar toen kwam er nog een flinke hormoonschommeling zo rond 5 a 6 maanden na de geboorte.

9. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Ik ben dinsdag 4 weken geleden bevallen en zou zo weer zwanger
    willen zijn.
    Ik geef fulltime borstvoeding en heb pcos dus kans dat ik zo
    weer zwanger wordt is eeeerg klein.
    Bij eerste ook via IUI zwanger geworden.
    Dus anticonceptie komt er niet in.
    Zou geweldig zijn weer zwanger te worden, mag van mij gelijk
    maar denk dat ik door pcos en borstvoeding praktisch onvruchtbaar ben.
    Ach hoe dan ook ben ik super dankbaar en genieten we volop
    van dit mannetje!!

10. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Ik ben dinsdag 4 weken geleden bevallen en zou zo weer zwanger
    willen zijn.
    Ik geef fulltime borstvoeding en heb pcos dus kans dat ik zo
    weer zwanger wordt is eeeerg klein.
    Bij eerste ook via IUI zwanger geworden.
    Dus anticonceptie komt er niet in.
    Zou geweldig zijn weer zwanger te worden, mag van mij gelijk
    maar denk dat ik door pcos en borstvoeding praktisch onvruchtbaar ben.
    Ach hoe dan ook ben ik super dankbaar en genieten we volop
    van dit mannetje!!

11. lederi62

lederi62 Actief lid

Dec 10, 2012
    150
    0
    0
    Ik blijf meelezen we willen ook graag een tweede maar de kleine is nog maar 4 maandjes oud.. En ik moet naar school vanaf september

We willen het heel graag maar omdat ik naar school moet houd het ons tegen.. Zijn er meer dames die deze mening delen of zouden jullie het niet laten? Ik heb een inkomen (studiefinanciering rond de €525 pm) en een aantal zwarte schoonmaak huisjes ongeveer €350 pm geld is geen probleem opzich..

Zouden jullie het laten?

12. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Nee ik zou het niet laten!!

13. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Ik werk dan al wel gewoon, maar ga in september ook weer (in deeltijd) studeren naast een baan dus. Houdt mij niet tegen in ieder geval..

Wij gaan er nog even over nadenken, manlief is er al wel helemaal over uit. Ik nog niet, maar ja hij heeft ook ietsie makkeijker praten natuurlijk.

14. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Na 4 maanden weer zwanger. Na de 1e bevaling 3 maanden depri geweest en toen ging het weer kriebelen. Laatste 1,5 maand zwanger waren zwaar, maar te doen. Nu is de tweede kleine 8 weken. Jonge jonge, het valt me zwaar tegen. Zó moe! Als de ene op bed ligt, begint vaak de ander wakker t worden. Vind t erg pittig. Morgen 1e gesprek met psycholoog, omdat ik t niet meer trek :( Maar ja ik ben dan ook extreem gevoelig voor hormonen en vermoeidheid. Ik voel echt 'letterlijk' de hormonen aan m'n overspannen zenuwen in m'n kop knagen. Sorry, vind t ook niet eerlijk om je niet te waarschuwen. Er zijn vast ook heel veel successtorys

15. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Tussen mijn twee kids zit straks nog geen 17 maanden. dus 16 maanden en 2 weken ongeveer. De zwangerschap is zwaarder ook omdat mijn zoontje nog niet helemaal loopt.
    Mbt een ks die ik heb gehad had ik ALS ik goed was voorgelicht toch langer gewacht om dan een natuurlijke bevalling aan te durven.. ik krijg dus nu een geplande ks. verder ben ik toen mijn zoontje 4 maanden was weer naar school gegaan.. ik ben dus een studerende mama.. Mocht er iemand zijn die er baat bij heeft om met me te kletsen mbt kindjes / studeren! mag je me altijd bpen!
    Ben trouwens een jonge moeder van bijna 22 jaar:)

16. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Met m'n exman:
    E was 15 maanden bij de geboorte van C (dus zwanger na 6 maanden).

Met m'n huidige man:
    N was ook 15 maanden bij de geboorte van B ( dus ook na 6 maanden weer zwanger). Een paar dagen voordat B 3 werd is M geboren, hij is ons cadeautje. Ik was al heel blij met alle 4 m'n kindjes, maar M vond dat hij er nog wel bij kon :)

Ik vond het bij de oudste 2 minder zwaar. Misschien dat dat komt omdat dat een jongen en een meisje zijn?
    Nummer 3 en 4 vind ik heel pittig, daar heb ik echt nog steeds mijn handen vol aan. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik ouder ben, misschien omdat ze elkaar constant opjutten en uitdagen, misschien omdat het 2 jongetjes zijn, echt geen flauw idee.

17. Delilah86

Delilah86 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,159
    0
    0
    hier begonnen 25 maanden nadat ik zwanger was van S, van hem was ik zwanger in ronde 1, dit keer in ronde 2 dus S is straks 2 jaar en 2 maanden ;) mooi leeftijdsverschil ;)

18. aylioun

aylioun Bekend lid

Feb 10, 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Maar gaven jullie (fulltime)borstvoeding?
    Ben k ook wel benieuwd naar omdat je dan verminderd
    vruchtbaar zou zijn...

19. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    tussen de oudste 3 zit steeds bijna 3 jaar.

en nu niet geplant maar wel gewenst door de pil heen binnen 3 maanden na milan weer zwanger. zit nog geen jaar tussen. vind het pittig maar wel te doen hoor.gewoon er voor gaan en je ziet wel hoe het komt

20. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik wilde eigenlijk 9 maanden wachten, maar na 5 maanden had ik zoiets van: ik wil wel weer!
    En ik heb mijn schoonmoeder voor gek verklaard met haar 15 maanden tussen 2 kinderen in, maar hier wordt het 14 maanden :)

Ik was meteen weer zwanger. Ik heb echt naar mijn gevoel geluisterd wanneer ik echt weer wilde.
    Ik ben 3 x op rij in 1 ronde zwanger. Heb echt mazzel dus.

Share This Page