afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 87 kg en ben het zat! Ik ben sinds gisteren weer lid van de sportschool en heb afgesproken daar 3 keer per week naar toe te gaan! Ik ben mijn gewicht helemaal zat, al van alles zelf geprobeerd maar viel dan weer terug en ben gaan jojo'en.

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten. En wat deden jullie dan? Cardio of krachttraining?

Bedankt!!

Groetjes,

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben afgevallen door en sporten. Niet in de sportschool maar door het start to run programma. Ik was niet te zwaar maar wilde vooral strakker innen vel zitten en in betere conditie komen.
    Eerst kwam ik vooral aan in gewicht een kilo of 2-3. Daarna ging het ineens omlaag en begon ik verschil te zien!

Succes en vraag wat begeleiding in de sportschool

3. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hier goede ervaringen! Je moet ook goed, genoeg en gezond eten wil je goed afvallen.

En onthoud dat je spieren op moet bouwen zodat zij meer kunnen verbranden. Ga dus voor krachttrainingen in combinatie met cardio en zorg ervoor dat je genoeg eiwitten binnen krijgt!

Succs met afvallen meid!

4. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
  5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Het zit vooral in je voedingspatroon of je af zult vallen of niet. Als je drie keer in de week sport, maar elke dag naar de Mac rijdt, dat wordt hem natuurlijk niet :D Maar als je ook goed op je voeding let, dan zal sporten zeker het afvallen bevorderen. En er voor zorgen dat je strakker in je vel komt te zitten. De app van myfitnesspall is een hele fijne voor wat extra ondersteuning, zo kan je zien wat je op een dag binnen krijgt en krijg je beter inzicht in de voedingswaarden van producten. Ik ben er zo'n 14 kilo mee afgevallen en blijf nu ook netjes op gewicht.

Succes!

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Combinatie cardio en gewichten inderdaad. Sterkere spieren gaan je helpen beter te verbranden. Minimaal een half uur cardio doen. Ik zou je zelf een programma laten aanmeten bij de sportschool (want het ligt ook aan je leeftijd) en wel elke paar weken zwaardere gewichten enzo doen. Je lichaam went snel aan een bepaald programma dus je moet je lichaam blijven uitdagen. Ook niet steeds hetzelfde cardio apparaat of zo kiezen. Afwisseling dus.

Succes!

7. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het beste is een combinatie van bewegen en verantwoord eten. Om af te vallen moet je meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt. Probeer niet te snel af te vallen door ineens extreem te gaan sporten of een streng dieet te volgen. Geleidelijk afvallen is beter en makkelijker vol te houden.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik sport 4 keer in de week, deze week zelfs 5 keer. En soms 3 keer.
    In de sportschool, en ik doe voornamelijk krachttraining. De ene dag benen, andere dag bovenlichaam, dan weer alleen cardio en soms een mix van dat alles.
    Ik ben sinds eind mei bezig, met 3 weken vakantie tussendoor, en ben inmiddels rond de 10 kg afgevallen. Ik zit bijna op 65 kilo, ik ben 183 cm.
    Het gaat dus heel erg goed, ik wil nog wel strakker worden. Bij mij zit alles op mijn bovenlichaam helaas.
    Ik heb mezelf sowieso een jaar gegeven om te veranderen. En mijn eetpatroon is helemaal anders ( dat is wel het alles belangrijkste ), mijn leefwijze ook. Het is niet altijd makkelijk, ik heb echt wel eens gedacht ' ik kap er mee! ' maar ik ben wat dat betreft wel een doorzetter. En onthou, het is een marathon. Géén sprint!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    80 procent keuken, 20 procent sporten

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja goede ervaring met 3-4 keer sporten

Maar met eten krijg ik meer voor elkaar. Sport is om echt mooi strak te worden en is goed voor je hart.

Sinds ik een PT heb gaat het allemaal nog beter. Ik hoef trouwens al lang niet meer af te vallen...juist niet. Ik doe het nu vooral om gezond te blijven, meer spieren op te bouwen en mijn vetpercentage zo laag mogelijk te houden.

Deel Deze Pagina