moedervlek weg laten halen

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelk, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb een moedervlek op mijn rug welke onrustig is. De huisarts vertrouwd het niet en gaat hem weg snijden.
    Ik maak me nu best wel zorgen. Stél het is wel kanker en dan? Wordt dan je hele lijf gecheckt? Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ik heb meerdere moedervlekjes weg laten halen, waarvan er 1 echt gevaarlijk was, maar die was heel groot, was een vlek van zo'n 10 bij 4 cm op mij been, hebben ze operatief 3 keer moeten weg snijden omdat hij niet in 1 keer kon dan zou het niet meer dicht groeien (wond te diep en te breed) deze was daadwerkelijk gevaarlijk en heb ik ook nacontroles op gehad in zh.

Verder een aantal "onrustige" weglaten halen behalve littekentje geen rare nasleep als kanker ofzo.

Wanneer een moedervlek als echt gevaarlijk wordt bestempeld zal een huisarts je echt wel doorsturen.

Succes ermee

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Bedankt,
    Ik ben wat bang geworden omdat het toevallig gisteren in het nieuws was dat er steeds meer huidkanker voor komt. Ik ben zelf lelieblank dus heb een verhoogd risico.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De weggehaalde vlek wordt sowieso ter controle opgestuurd. Mocht er iets aan de hand zijn, dan word je zsm op de hoogte gebracht. Maar negen van de tien keer is er niets aan de hand.

Wanneer er wel iets is, zijn het meestal kleine melanomen, dus op het moment dat je de vlek weghaald is meestal ook het hele melanoom verwijderd.

Ik heb drie maal een vlek laten verwijderen, niets aan de hand. Een ook van mij heeft dus wel melanomen (vroeger op "de grote vaart" gezeten) en hij moet ieder half jaar worden gecontroleerd, maar de laatste jaren is er eigenlijk nooit iets aan de hand.

5. LF84

LF84 Niet meer actief

Toen ik was 13 jaar en heb ook moedervlek achter mijn schouder. Mijn moedervlek is geen kanker, dus gelukkig maar. Ik hoop dat jouw moedervlek heeft geen kanker.. Idd ik begrijp jou het wel, dat je voelt wel bang worden. 'n Moedervlek is wel gevaarlijk als even snel groeien.

Deel Deze Pagina