Wie is er door het geven van borstvoeding afgevallen/snel weer op oude gewicht gekomen/misschien wel meer kilo's dan dat kwijt geraakt? Overigens stel ik de vraag niet om mijn keuze te maken (die is al gemaakt haha), maar omdat ik het er met een vriendin over gehad heb en benieuwd ben naar de ervaringen van anderen.
Mijn buurvrouw is er enorm van afgevallen. Ze zit nu onder haar start gewicht. Ik was zelf ook afgevallen maar al heel snel moeten stoppen met bv dus dat is niet echt een goede indicatie
Hier 3x niet enorm afgevallen. Wel zat ik na een halfjaar - 9 maanden weer op mijn startgewicht van voor de zwangerschap (bij de oudste en middelste eronder door het hevige spugen aan het begin van de zwangerschap) zonder dat ik daar voor hoefde te sporten of om mijn eten heb hoeven denken.
Hier de eerste maanden wel enorm afgevallen. Ik was bij de eerste 15 kg aangekomen en was er 10 kwijt binnen het jaar. Die 5 kilo is lang blijven plakken, maar toen dochter 16 maanden was (en ze stopte met drinken), was dat er ook af. Bij de tweede was ik 12 kg aangekomen en ik weet eigenlijk niet hoe snel dat eraf ging, maar zeker ook binnen het jaar. Nu weeg ik me ook zelden maar ik zag wel aan mijn kleding dat bepaalde dingen opeens weer pasten
Heb bij de jongste 6 weken BV gegeven en viel geen grammetje af. Ook na de BV viel ik weinig af, pas na een jaar verloor ik 5kg. Overigens heb ik bij de oudste fulltime gekolfd en zat ik na 3 weken onder m'n startgewicht van voor de zwangerschap. Maar dat zal de combi met stress geweest zijn.
Ik kwam tijdens de eerste zwangerschap 30kg aan, na 6mnd borstvouding was ik meer dan 30kg afgevallen. Ik moest echt heeeel veel eten om niet onder de 50kg uit te komen. Bij de tweede kwam ik wat minder aan - ongeveer 20kg - en na 6mnd borstvoeding zat ik weer rond de 50kg. Met veel eten kon in dat volhouden en heb ik beide dochters tot 2 jaar borstvoeding gegeven. Eenmaal gestopt met bv, kwam ik ook weer vrij snel aan tot een gewicht van ongeveer 58kg.
Geen gram afgevallen door de borstvoeding helaas. Jongste (zoontje) 2,5 jaar gevoed. Ook daarna zaten er nog steeds 10 kilo zwangerschapskilo's te veel aan
Veel afgevallen door bv. Zat na een maand al onder mijn startgewicht. Helaas zo dom geweest om volop te snoepen, anders zou ik nu na vijf maand al wel op mijn streefgewicht zitten
Haha dat is dan weer jammer! Wel fijn dat je na een maand al onder je startgewicht zat, althans, als je dan weer niet te licht zou zijn natuurlijk. Bedankt voor al jullie antwoorden, het is heel erg verschillend dus (wat ik al dacht)!
Hier 2 x 25 kilo aangekomen en binnen 6 maanden 5 kilo onder startgewicht, daarna stabiliseerde het en kwam ik beide keren weer een paar kilo aan en zat ik met een jaar net onder startgewicht.
Ik zat na de bevalling bijna onmiddellijk weer op mijn startgewicht. Ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding en zit nog steeds op hetzelfde gewicht:ik ben dus niet afgevallen door de bv. Ik eet wel ietsje meer dan dat ik ervoor deed, maar wat wil je als je hele nachten wakker bent door een slapeloze baby...tegen de ochtend ben ik uitgehongerd!
Ik ben 15 kg afgevallen. In de 15 maanden. Was er 10 aangekomen in de zwangerschap. Heb tweeling 15 mnd gevoed waarvan een half jaar volledig. Ben toen ivm het vele afvallen gaan bij voeden. Ging heel hard in het begin. Laatste maanden bleef ik op het zelfde gelukkig. Af als een dijkwerker maar hielp niets. Na een half jaar stoppen weer op start gewicht voor zwangerschap. Hopelijk val ik straks niet weer zo veel af hihi.
Bortsvoeding in combinatie met een gezond eetpatroon binnen 5 maanden 35 kilo afgevallen, 15 kilo onder mijn startgewicht. Na 5 mnden gestopt met borstvoeding en daarna nog iets meer gevallen door te blijven sporten. Inmiddels meer dan een jaar verder, weeg nog steeds rond de 60 kilo.
Ik moet echt heel veel meer eten anders blijf ik afvallen, maar heb nu een patroon gevonden waar ik gelukkig stabiel bij blijf
Na 1 maand zat ik weer oo mijn startgewicht. Toen een voeding gaan vervangen zodat ik niet verder af zou vallen. Nu na 9 maanden eet ik nog steeds best wat extra, en zit ik 2 kilo onder startgewicht (57kg), en moet ik dus moeite doen om hierop te blijven.
Nee, I wish ... Ik was bij mijn 1e en 2e al binnen 10 dgn terug op startgewicht (en in mijn oude kleren), bij de 3e zat ik -10 onder startgewicht door het vele spugen en slechte eten tijdens de zwangerschap. Bij mijn eerste bleef mijn gewicht stabiel tot 3 mnd na bevalling, daarna werd ik ernstig ziek (en ben door mijn ziekte 10 kg afgevallen, die er ook vrij snel weer aankwamen toen ik weer beter was een half jaar later). Ben met hetzelfde gewicht aan mijn 2e zwangerschap begonnen. Bij mijn tweede had ik veel honger, echt veel honger. Ik denk de combinatie BV en (ernstig) gebroken nachten. Dus ik at veel , meer dan ik normaal zou doen en toen is er in een half jaar 5 kg bijgekomen die er daarna ook eigenlijk nooit meer afgegaan is . Totaal 2 jaar BV gegeven. Bij mijn derde zat ik dus erg ruim onder startgewicht, na 2 maanden normaal eten zaten die kilo's er weer aan. Daarna gewicht stabiel gebleven. Ook weer 2 jaar BV gegeven.
De exacte kilo's en tijden weet ik niet meer. Maar bij de oudste zat ik vrij vlot zelfs onder mijn startgewicht. Ik geloof na een maand of 4 / 5 terwijl ik 15 kg was aangekomen. Daarna kon ik nog steeds eten als een bootwerker en bleef dan alsnog lichter dan ik normaal ben als ik een béétje let op wat ik eet. (Tel daarbij op mooie volle borsten en snap hij blij ik was. Zonder enige inspanning (nou ja, behalve de gebroken nachten dan) echt een droomfiguur. Zucht... Those were te days.) Daar hoopte ik bij onze jongste natuurlijk weer op, maar helaas. Na een paar maanden ben ik toch maar voorzichtig wat minder gaan eten en vooral minder snoepen en geen frisdrank meer. Dat is ook mijn gewone aanpak als ik een paar feestkilo's kwijt wil. Ondanks de borstvoeding, viel ik daarmee ook in mijn normale tempo af (eerste 2 weken ongeveer een kilo p.w., daarna nog een halve kilo per week. Op die manier kwam ik wel weer op mijn gewone gewicht, maar dus ook met mijn normale eetpatroon en niks extra's. Erg jammer. Overigens had ik bij de twee keer borstvoeding ook niet echt grotere borsten dan normaal. In het begin wel natuurlijk, maar na een paar maanden niet meer. Ik vond dat wel opvallend dat mijn lijf er nu zo anders op reageerde. Ik had verwacht dat dit beide keren meer hetzelfde zou zijn. Nu dronk de oudste ook wel vaker (en ik denk ook meer) dan de jongste. En bij de oudste ging ik eerder aan het werk, en dat scheelt ook altijd wel een paar kilo.
Ik ben niets afgevallen door de borstvoeding. Of ja, nauwelijks. Ik moest denken aan dit stukje tekst dat een maand geleden bij Ouders van Nu werd gepubliceerd over afvallen en borstvoeding: Snel weer slank door borstvoeding? - Ouders van Nu
Ja, hier binnen paar weken weer op gewicht voor zwangerschap( was 30 kg erbij en inmiddels zelfs 7 kg onder dat gewicht. Maar wel weer zwanger van nr 2 dus we gaan weer aankomen
ik geloof dat ik na een week of 2 alweer op mijn startgewicht zat. Ik dook er vervolgens ook onder en kwam na het stoppen weer ietsje bij een woog daarna steeds weer als vanouds. ik moet zeggen dat ik ook geen enorme honger had een meer at dus uiteraard 'verbruik' je dan meer energie.