Borstvoeding (baby 8 maand) en opnieuw zwanger; verminderde productie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nelroos, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha dames,
    Ik geef mijn dochter van bijna 8 maanden borstvoeding. Mijn dochter was altijd een flinke drinker. Ze dronk niet zozeer veel per keer, maar wilde altijd wel vaak aan de borst. Sinds een paar maanden eet ze ook vast voedsel. Ook hier geniet ze ontzettend van, en de hoeveelheden die ze eet zijn ook al flink (soms wel "borstvervangend" denk ik). Z drinkt nu nog maar 5 keer op een dag. Nu ben ik een maand geleden erachter gekomen dat ik weer zwanger ben :) Ik hoopte heel erg dat ik kon blijven voeden zodat ik straks kan tandem voeden. Nu wil het geval dat mijn dochtertje de laatste weken overdag wat moeilijker aan de borst wil. Ze is erg snel afgeleid, onrustig en neemt maar een paar slokjes en is dan klaar. Als ik kolf (eens per week, op de dag dat ze bij mijn ouders is) komt er soms maar 10cc uit. Nu moet ik zeggen dat kolven bij mij nooit goed heeft gewerkt/goed is gelukt. Ik kolf altijd heel weinig en denk dus ook dat dit niet representatief is voor de hoeveelheid die mijn dochter live uit de borst drinkt. Mijn dochter heeft trouwens ook een voorkeursborst. Ze drinkt denk ik maar 10% van alle melk uit de ene en de overige 90% uit haar voorkeursborst.
    Toch maak ik me wel zorgen over de vermindering in productie, want dat is wel waar het op lijkt. Is dit ook daadwerkelijk iets om mij zorgen over te maken? Of is het normaal dat het nu overdag minder gaat worden, aangezien mijn dochter dan ook minder interesse toont in de borst?
    Ik ben er bang voor dat mijn hele productie gaat stoppen en dat mijn dochter nu te weinig vocht binnenkrijgt. Overigens drinkt ze nog wel altijd graag in de ochtend, voor het slapen gaan en rond 23.00 uur een beetje.
    Alvast dank voor jullie hulp!

Deel Deze Pagina