Afvallen door borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Huusje, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Viel jij af door borstvoeding?

1. Ja (licht toe via reactie)

2. Nee (licht toe via reactie)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nope. Zit pas nu na 18 mnd bv weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Na 6 maanden precies gewicht voor de zwangerschap (vanaf 2/3 maanden na bevalling). Daarna afgevallen tot ruim onder startgewicht.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja hier dit keer wel afgevallen door de borstvoeding, het kost mij lichaam gewoon teveel energie en ik krijg het er niet meer aangegeten. Heeft mij wel doen besluiten niet volledig de borst te geven, hij krijgt er dus kunstvoeding bij, zodat hij wel wat goed krijgt maar niet teveel snoept van mij.

Bij de andere kinderen viel ik niet echt af doordst ik de borst gaf maar was ik vrijwel meteen na de bevalling weer op mijn streef gewicht. Maar toen was gezondheidssituatie ook weer anders dan nu.

Gezien mijn verschillende ervaringen heb ik de poll niet ingevuld.

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ja ik viel enorm af van de bv, ik ben om die reden ook met 9 maanden actief af gaan bouwen omdat het er maar af bleef gaan (54kg) Ik geef nu nog 1 x per dag (dochter is 2 jaar) en ik blijf op de 57 kilo hangen, terwijl ik voor de zwangerschap 60 kg woog.
    Ik voelde me ook niet meer gezond hierbij, alsof ik werkelijk al het goede aan mijn kindje gaf en voor mezelf niets overhield.

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij de eerste wel, na 5 maanden op oude gewicht en na 10 maanden nog eens 5 kilo daaronder en ik snoepte alles wat los en vast zat.
    Nu bij de tweede zit ik na 6 maanden nog niet echt in de buurt van mijn oude gewicht, ik hoop dat het nog gaat komen, maar het gaat maar tergend langzaam.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

7x een jaar bv gegeven, maar er heel veel van afvallen deed ik niet. Ik snoep gewoon teveel.

7. Shenanigans

Shenanigans Actief lid

10 jan 2017
    132
    7
    18
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap te nonchalant geweest en teveel aangekomen. Wel 9 maanden bv gegeven, maar ook veel zitten vreten. 1 jaar en 3 maanden na de bevalling was ik 20 kilo afgevallen. Ik denk minder als ik geen bv had gegeven.

Tweede zwangerschap (begon met 13 kilo meer dan de eerste) en tijdens 15kg aangekomen. Veel beter op voeding gelet en ook daarna. Nu een jaar na de bevalling en ik ben 22kg afgevallen! Ik geef nog steeds borstvoeding en denk echt wel dat het helpt.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik kom tijdens zwangerschap niet zoveel aan, dus ben dat grotendeels kwijt na d kraamweek. Als ik daarna normaal eet, val ik af. Maar omdat ik erg moe ben verlang ik meer naar suikers en heb ik er dus juist moeite mee. Deze keer let ik er wel echt op en merk dat ik inderdaad wat meer kan eten en toch netjes rustig afval. Dus daar ben ik heel blij mee.

9. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Geef nu 4 weken bv en zit al weer op me oude gewicht.

Ik eet echt als een malle ook.

Of ik meer af zal vallen geen idee er mag mij best nog wel wat af haha

10. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Bij dochter 20 kg aangekomen en binnen 6 Md zat ik onder m'n oude gewicht. Nu bij m'n zoontje 22 kg aangekomen en zat met 3,5 Md al op m'n oude gewicht. Merk alleen deze x wel dat ik echt veeeel trek heb (en er ook aan toe geef 🙄😅) dus het verbaast me dat het nog zo snel gaat. Vraag me af hoe het zou gaan als ik niet zoveel zou eten/ snoepen..

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Vorige zwangerschap 12 kilo aangekomen en na 3 weken op oude gewicht en na een jaar zelfs 4 kilo onder mijn startgewicht. Maar ik heb maar 7 weken bv gegeven dus ik denk zelf dat het eerder van de stress kwam haha

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben niet door of dankzij de bv afgevallen. Bij de jongste zat ik de dag na mijn bevalling op mijn startgewicht. Was zo'n 12 kg aangekomen, grote baby, zware placenta, veel vruchtwater en ik hield ook wat vocht vast. Maar verder kreeg ik honger van bv dus at wel meer, kwam overigens niet aan.

13. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik wel! Ik moet nu voor de 2e keer echt veel meer eten als normaal omdat er anders niks van me overblijft denk ik.

14. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #34 Klavrtje4, 30 jan 2017
    Laatst bewerkt: 30 jan 2017
    Ik ga het bekijken. Ik ben een week geleden bevallen en ben van de 12 kilo die ik was aangekomen er al weer ruim 8 kilo verloren.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik gaf de 1e week volledig bv daarna tijdje fv en waar nodig nog bv en toen weer alleen bv. Maar na 2 maanden nam de productie af en gingen we weer bijvoeden met fv. Na 4 maanden totaal gestopt met bv.
    Ik heb me laten vertellen dat je pas gaat afvallen van bv wanneer je een 4 tot 6 maanden volledig bv hebt gegeven.

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Binnen 3 weken na de bevalling zat ik 2 kg boven m'n oude gewicht ( 10 kg aangekomen in zw. Rond 7-8 maanden begon ik echt af te vallen. Voed nog steeds en ben nu 4 kg lichter dan voor de zw.

17. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    ja afgevallen! zoveel dat ik nu de borstvoeding aan het afbouwen ben omdat het teveel is!

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik weet niet meer of ik nu wel of niet gereageerd heb. Ik ben 10 kilo aangekomen tijdens de bv tot nu toe bij de 2e. Is zelf ook een flinke man. Ik krijg ongelofelijke eetbuien nu. Bij de oudste ben ik 10 kilo afgevallen en hij is een middel tot matige eter.

19. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik ben in de eerste weken na de zwangerschap wat kilo's kwijtgeraakt, stuk of 8. Daarna is het gestabiliseerd. Mijn dochter is 22 maanden en wil alleen nog in de ochtend drinken (en soms een slokje tussendoor)

Ik ben beter gaan eten en drinken, snoep weinig tot niets, maar mijn stofwisseling lijkt nog wel trager dan wat ie was. haha
    Denk dat het er bij mij mee te maken heeft dat ik geen tijd vrij maak op te sporten..

20. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik ben inmiddels 6 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Of het van de borstvoeding komt weet ik niet zeker. Eet wel meer (chocola en noten! Niet de meest 'lichte' dingen). Kan natuurlijk ook komen doordat je als moeder veel drukker bent dan voorheen en meer stress hebt 😜. Dat kost ook energie natuurlijk.

Deel Deze Pagina