Filet \American

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door keepsmiling, 9 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keepsmiling

9 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi

Sinds enkele dagen weet ik dat ik zwanger ben. Een fantastisch gevoel. Alleen heb ik me gerealiseerd dat ik in de tweede en vierde week van mijn cyclus respectievelijk een broodje en meerdere toastjes met Filet American heb gegeten. Hier maak ik mij grote zorgen om, want ik weet dat het niet goed is om rauw vlees tijdens je zwangerschap te eten. Inmiddels heb ik wat op internet rond gesurfd en ontdekt dat Filet American slecht is vanwege de parasiet Toxoplasmose. Voor een volwassene zijn de gevolgen van deze parasiet niet echt schadelijk, maar voor het vruchtje wel. Zo kan het bij het kindje oa slechtziendheid veroorzaken.....
    Nu heb ik de volgende vragen:
    - Klopt het dat de kans erg klein is dat de schadelijke parasiet in de Filet American aanwezig is?
    - Klopt het, dat als je regelmatig Filet American hebt gegeten, de kans groot is dat je als eens besmet bent met deze parasiet en daarom inmuun bent hiervoor? Ik eet namelijk regelmatig wat toastjes met deze filet...
    - Op een site op internet las ik dat een vrouw van haar verloskundige had gehoord dat het vruchtje in de eerste weken nog niet met jou verbonden is en zich nog niet met jouw voedingsstoffen voedt. Filet American in de eerste vier weken van je zwangerschap kan daarom niet echt kwaad. Klopt dit?

Kortom, is het reeel dat ik me zo verschrikkelijk veel zorgen maak, of valt het misschien nog een beetje mee?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag. Ik hoop maar dat het antwoord me weer wat gerust stelt...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Keepsmiling,

Het valt allemaal nog wel mee. Wat je allemaal opschrijft is helemaal waar. dames die geregeld filet eten buiten de zwangerschap en vaak BBQ-en in de zomer zijn vaak imuun voor toxoplasmose. Dit betekent niet dat je nu gewoon filet kan blijven eten, je moet het toch mijden. En inderdaad de eerste weken is het vruchtje nog niet in contact met jou. Dus de kans dat je besmet bent is minimaal.

GELEFELICITEERD imke

Deel Deze Pagina