Een beetje een rare vraag misschien maar ik stel hem toch. Hoop dat ik bij jullie voor het goede advies terecht kan. Ik weet dat je als zwangere vrouw geen schapen mag verlossen ivm Q-koorts. Nu had ik het plan om twee lammeren te kopen om die met de fles groot te brengen. Als ik ze krijg zijn ze dan enkele dagen oud. Is hierbij niet dat riscico op die Q-koorts besmetting ( of wat anders) als ik na iedere fles goed mijn handen was? De lammetjes kunnen nu ieder moment geboren worden en weet gewoon niet wat ik hiermee moet doen. Ik kijk er al jaren naar uit. Als jullie het antwoord op deze vraag niet weten waar kan ik dan wel terecht voor een goed advies?
Hoi Knor1981, als je handschoenen aandoet elke keer als je ze aanraakt/de fles geeft, kan ik me voorstellen dat het wel zou moeten kunnen. Je kunt eventueel het RIVM bellen voor advies. En wellicht weet de boer het zelf; die heeft misschien meer ervaring met (hele jonge) lammetjes icm besmettingsgevaar voor de verzorger. Of eventueel een dierenarts. Groeten Brigitte