Klachten na eisprong anders als je zwanger bent dan normaal.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Veryproudmama, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Ok ok ok, dit onderwerp zal vast al wel ter sprake zijn gekomen, maar ik vind het een zeer boeiend onderwerp.
    Wie denkt er nou niet na de eisprong, ik voel me raar, voel ik me anders ook zo, is er iets anders dan normaal... zou het...zou het...zou het...
    Het wachten van dat ei naar de menstruatie of test duurt zo lang...
    Ik dacht, ik open een informatief en gezellig nieuw onderwerp om hier eens over te communiceren.
    Ook goed om eerlijk te zijn als wij of ons lichaam ons voor de gek houdt. Helaas is het ook erg waar dat veel klachten bij een komende menstruatie hetzelfde zijn als bij een prille zwangerschap...
    Ik zal zelf openen...
    Groetjes BM :D

2. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik voel juist nooit verschillen, niet met eisprong niets.
    Ik voelde zelfs niet raar toen ik bijna 8 weken zwanger was zonder het te weten.
    Maar het is en blijft een boeiend onderwerp.
    Misschien omdat je er soms zo mee bezig bent, dat je denkt dat je het voelt.
    Van zou het miss zo zijn, komt me heel bekend voor.

3. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Ik heb afgelopen vrijdag op CD20 mijn progesterong laten prikken in het ziekenhuis, deze was 103! De verpleegkundige zei.....zo....da's hoog!
    Nou, dat is het ook!
    Boven de 20 is een eisprong, dus je kan wel rekenen...
    Er zaten 2 grote eitjes, dus er kunnen er makkelijk 2 gesprongen zijn.
    Zal dat progesteron gehalte misschien ergens ook niet "iets" zeggen over een mogelijke zwangerschap?
    Ook heb ik altijd 2 dagen na m'n eisprong behoorlijk pijnlijke (.)(.) Het gekke is dat ik het sinds vandaag heb, ruim een week na het ei...
    Raar of waar?
    Groetjes BM

4. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Komt mij inderdaad ook wel bekend voor. Zeker wanneer je er echt voor wilt gaan. Ik zit nu ook steeds terug te denken aan de vorige maand en elke cyclus te vergelijken. En wanneer het ook maar net iets anders is dan krijg je gelijk hoop.... Blijft lastig hè dat afwachten!

5. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Je merkt inderdaad dat alle vrouwen anders zijn en het moeilijk is om te vergelijken. Ik hou zelf een boekje bij met aantekeningen en verloop van mijn cyclussen, dan heb je een goed, kort en bondig overzicht over je ontdekkingen, pijntjes enz.
    Vandaar dat ik erachter was gekomen dat die pijnlijke (.)(.) ALTIJD 2 dagen na m'n ei begon.
    Gezellig dat jullie erbij zijn gekomen meiden!
    Er is ruimte genoeg.
    Deel je ervaringen, daar worden anderen weer rijker van.
    Groetjes BM

6. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Zie trouwens dat jij gelijk met mij loopt, ga jou dus ook in de gaten houden.
    Ik ga duimen draaien voor ons allemaal!

7. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Goed idee, dat opschrijven! ik hou het wel een beetje bij maar blijkbaar niet uitgebreid genoeg. Bovendien blijft het wel lastig omdat niet elke cyclus iedere maand hetzelfde is.
    Ik weet nog goed dat ik net gestopt was met de pil (in 2006), toen bleek ik mijn eisprong te kunnen voelen, maar ja wist ik veel=> ik dacht toen meteen dat het een innesteling was! :( De maand daarop was ik wel zwanger en heb toen zowel mijn eisprong als de innestelling gevoeld! Ik leerde meteen mijn lichaam kennen!

8. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Precies....en een paar maanden en ervaringen verder haal je alles door elkaar en weet je niet precies meer hoe of wat.....haal je alles door elkaar. Ik vind het een super handig systeem!

9. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Alleen nu ben ik heel gericht bezig met het eventueel voelen van en innesteling/bloeding. Ik geloof niet dat je dat bij elke zwangerschap hoeft te voelen....

10. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Bornmother=> jij hebt dan zeker grote kans op een tweeling?

11. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Je hoeft ook zeker niks te voelen, maar het kan een alarmbel zijn. Ja, ik heb wel kans op een tweeling, maar als ik kijk naar hoe lang ik al bezig ben, is de kans uberhaupt niet zo groot, maar wel dubbel nu!

12. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Wat een goed onderwerp! Ik vraag me dat ook geregeld af. Elke maand weer denk ik 'ik laat me niet voor de gek houden deze keer' maar toch is het jammergenoeg toch nog elke keer zo.
    Ik zit nu op dag 23 alweer (8 dagen na mijn ovulatie volgens FF). Had vandaag op mijn werk inenen hele felle krampen in mijn buik (laag) en deze blijft de hele dag een beetje steken. Zijn mijn darmen niet, dat weet ik zeker. Stiekem heb ik dan hoop......zou het de innesteling zijn? Mn borsten zijn ook sinds gister weer wat harder maar ja dat heb ik altijd voor mijn ongie. Heb ook last van meer afscheiding, maar kan niet echt peilen hoe of wat, lijkt wel waterig, maar dat kan niet geloof ik. Ik durf bijna niet meer te hopen, want helaas is het alweer ronde 9 en ik voel wel vaker wat :cry:

13. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Die krampen heb ik sinds vandaag ook ja en die pijn in m'n borsten. Heb wel sinds eisprong 's ochtends menstruatie-kramp-gevoel in mijn buik.
    Ik voel veel dingen anders dan normaal.
    Het hoeft ook niet te zijn dat je als zwanger bent méér voelt, kan ook juist zo zijn dat je niks voelt, terwijl je dit normaal wel voelt.
    Lekker verwarrend, maar ja, het vrouwelijk lichaam zit nou eenmaal vaag in elkaar.
    Ik ga lekker slapen, ben moe, weer een dag voorbij en weer een dagje verder....
    Truste!

14. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ik heb al 3 dagen ook krampen in me onderbuik.. heb ik normaal op de dag van ongi... maar dat is pas volgende week!

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik denk omdat je nu ook zo bezig bent met het zwanger worden je nu echt op je lichaam let.
    Misschien had je al die kwalen al maar kwamen ze niet zo sterk naar voren want je had andere dingen om aan te denken.

Volgens me banner heb ik morgen me ei maar had zaterdag dat vructbare slijm en had zondag allerlei stroomsteekjes leek het wel

Gisteren heel de dag misselijk en nu nog steeds.
    En heb ook krampen in me onderbuik.
    Me borsten voel ik nog neit dat komt meestal een week voor me ongie .

Ach zou wel leuk zijn nu zwanger zijn kan de kleine iig zeggen dat hij/zij op vakantie in Italie is geweest. Haha

16. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Die krampen in mn onderbuik heb ik ook sinds eind vorige week, normaal voel ik die alleen op het moment van mn ongie. En alleen mn rechter borst doet pijn. Wel sinds vorige week last van afscheiding en vanmorgen opeens een vlaag van misselijkheid...maar dit was weer net zo snel verdwenen als dat het kwam...

Nog ff netjes afwachten en dan testen! spannend!

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    haha melanina dat zou id. leuk zijn!
    Denk dat je wel gelijk hebt hoor dat we ook allemaal veel te veel ermee bezig zijn en daardoor van alles versterkt voelen! Maar het is ook zo moeilijk om het los te laten als je iets graag wilt! Denk dat we allemaal gewoon moeten afwachten en onszelf niet gek laten maken (zegt ze heel wijs :D :rolleyes: )

18. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Ik ben er juist niet veel meer mee bezig, heb het voor een groot deel losgelaten. k ben net getrouwd en op huwelijksreis/vakantie geweest. Heb nu ook een veel positiever gevoel, terwijl ik eerst juist dacht: het lukt toch niet, het lukt toch niet....Dat werkt averechts. Je moet een beetje vertrouwen in je lichaam (terug) krijgen. Dingen die ik echt duidelijk aan mezelf merk, noteer ik dan ook. Ik ga niet voelen of ik misschien wat voel, dat schiet niet op, dan hou je jezelf en je lichaam voor de gek.
    Fijne dag allemaal!
    Liefs BM

19. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hoi meiden,

hier is het ook weer afwachten, er is niks meer aan te doen deze ronde ;) hihi
    Het rare is dat ik nu mijn ei niet zo goed heb gevoeld als anders, wat kan dat zijn?
    Normaal had ik last van gevoelige (.)(.) meteen na mijn ei maar nu voel ik ook niks :( wel heb ik wat krampen in mijn buik, ach ja we zien het wel.
    Succes voor iedereen!

groetjes Inger

20. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

18 aug 2008
    288
    0
    0
    Nou, hoop dat het voor ons betekend dat we een wonder kunnen verwachten, je hebt echt precies hetzelfde als ik.
    Groetjes BM

Deel Deze Pagina