help! Max 6 paracetamols per dag, maar Zit er al aan..

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hoi hoi!ik heb een Bijholteontsteking en lig nu weer wakker van de pijn. Ik dacht altijd dat je 8 paracetamols Mocht op een dag maar lees nu met op het doosje dat het er maar 6 zijn. Maar Ik heb ze nu echt nodig! Had het zo uitgekiemt dat ik er Vannacht nog 2 Kon pakken. Kan nu ook echt niet slapen van de pijn. De laatste heb ik rond 23.00 gepakt. Kan ik er nu nog 2 pakken? Of op zijn minst 1? (heb er tussen 10.00 & 23.00 al 6 op) thanks!

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik zou het niet doen, je moet behoorlijk voorzichtig zijn met paracetamol. Het laatste wat je wilt is jezelf vergiftigen (Hepatotoxiciteit - Wikipedia).

Heb je al geprobeerd om te stomen, of je holtes door te spoelen met zout water? Sterkte, ik weet hoe pijnlijk dit is :( Als het aanhoudt kun je maar beter naar de dokter gaan voor een kuurtje.

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou ik zou er gewoon twee nemen.. Er zit vier uur tussen, dat is toch netjes, lijkt mij voor een keer geen kwaad kunnen

Maar kan je niet beter nog iets anders regelen qua pijnstilling morgen?

4. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Vorig jaar ook gehad, bleek na een week vol afschuwelijke pijn en niet kunnen liggen/slapen een kies te zijn die een wortelkanaalbehandeling nodig had. (als ik ging liggen werd het erger,ging kloppen enzo) Ik was toen zwanger en mocht alleen paracetamol. Je kan een combinatie slikken van paracetamol met ibuprofen, dit versterkt elkaar. Of Nerofen, dit is ook een soort ibuprofen. Mijn ervaring is dat dit beter werkt, maar ook hiermee oppassen dat je niet teveel slikt! Volgensmij bij ibuprofen niet meer dan 4 X 400 per dag.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    ibuprofen magik niet door mijn andere medicijnen (bloedverdunners) ga morgen Sowieso de huisarts bellen maar lees veel op internet dat die niks kunnen doen? Antibiotica werkt niet? Neusspray heb ik ook al. VanA vogel en zit ik ook al aan de max. (5x) dan maar even stomen? Twijfel nog wat ik met de paracetamol moet doen Haha.. T liefst eet ik heel zon strip Haha als die pijn maar weg is.. Phoe

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Aah dat doet ook zeer! Hoe ben je daar achter gekomen? Ik denk ook al paar dagen zijn het mn kiezen niet. Maar kan alles eten / drinken zonder extra pijn een de HA gaf aan dat het dus die ontsteking is.. Maar twijfel of ik morgen ook niet de tandarts Bel. Om te checken.. ;)

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik denk dat je daar zo achter bent als je stevig op je kiezen duwt met je vinger.nbij een onstoken wortel doet dat enorm pijn

8. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Bij mij ging het niet over, niets hielp(had ook ab kuur). Kwam er toen mee in het weekend te zitten en hield het niet meer. Bij de hap dachten ze dus aan een ontsteking bij de wortels of iets met een kies. (Moest ik nog een dag wachten omdat ik nergens terecht kon...) Was het ook idd. Meteen een nood behandeling. Wat een opluchting zeg, pijn was vrijwel direct weg altijd!

Ik zou anders gewoon morgen nog een keer de ha bellen of langs gaan.

9. pinkpanter

pinkpanter Actief lid

14 feb 2014
    215
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je mag 4 gram paracetamol binnen 24 uur dus dat betekend 8 pillen van 500 mg. Nog een keer innemen kan echt geen kwaad

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Je mag inderdaad 8 pcm op een dag. Als je zwanger bent moet je de gewone gebruiken en dan liever niet meer dan 6, als je niet zwanger bent zou je -mits je dat mag hebben- de pcm met coffeine kunnen gebruiken. Ik heb tijdens deze zwangerschap een fikse bijholteonsteking gehad wat maar niet over ging. Ik heb toen een kuurtje (Amoxicilline) gekregen en na twee dagen voelde ik me echt stukken beter! Heb je ook al xylometazoline gebruikt? Dit kan echt verlichting geven als je helemaal verstopt zit.
    Hoe dan ook... Heel veel beterschap!

11. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
  12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb op dit moment hetzelfde. Moet zeggen dat het na het stomen van gisterenavond en flink ibuprofen nemen en neusspray (wel de xylometazoline) het wat los komt.
    heb nog wel veel pijn, maar gelukkig niet mn kiezen het zit bij mij wat hoger.
    ik twijfel een beetje of ik de ha zal bellen omdat we natuurlijk wel het weekend in gaan.

lang stomen (heb ongeveer een half uur gestoomd gisterenavond).
    De druk moet eraf en dan wordt het wat minder.

heel veel beterschap.

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    je mag wel 8pcm per dag,heb ik ook 2weken lang gedaan na de sectio,s

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Als je niet zwanger bent mag je wel 4x daags 2 pcm.

Tip is om het op vaste tijden te slikken om de 6 uren. Dus om 6,12,18 en 24 uur. Op die manier bouw je een medicijnspiegel op en werkt de pcm het beste.

Idd verstandig om vandaag de ha er naar te laten kijken of er misschien niet iets anders is dan bijholteontsteking

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies: 8 dus!

En je neus spoelen met zout water.
    Lauwwarm water in een kopje doen, theelepel zout in oplossen en opsnuiven, dit werkt zoooo goed!!

Ben net hersteld van een kaakholte-ontsteking....

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    bedankt voor de reacties! Ga dadelijk een antibiotica ophalen.. Huisarts dacht eerst mijn tanden, maar Volgens de tandarts maar niks mis mee.. Gelukkig! Maar Oh wat doet dit Zeer! Tandpijn oorpijn en hoofdpijn Pff.. Hoop dat de antibiotic snel aanslaat en ik van de pijn afben..

17. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Je mag pijnstillers in combinatie met paracetemol nemen. Ik had toen ik griep had 4000mg paracetemol (4x1000mg) en 3x per dag 400 ibuprofen op recept. Ik dacht vroeger dat alleen naproxen mocht met paracetemol..

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je twijfelt kun je altijd je huisarts bellen.

Het kan geen kwaad om eens 1 extra pil te nemen.
    Neem de pil dan in voor het slapen of als je rustig kan zitten. Niet autorijden of gevaarlijke machines gebruiken.

Als je langdurig meer gebruikt dat is aangeraden, dan zou ik in overleg met je huisarts overgaan op een andere (sterkere) pijnstilling.

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb ook een paar keer een kaakontsteking gehad (links achterin bij mijn onderste verstandskies).
    Ik kreeg antibiotica en pijnstilling. Na een dag was de pijn een heel stuk minder.

Sterkte! x

20. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Bij landurig gebruik wordt tegenwoordig 3gr (6 tabl) paracetamol geadviseerd. Bij kortduren gebruik kan je gewoon 4gr (8 tabl) nemen, beste is om de 6uur 2 tabletten voor een goede spiegel op te bouwen ( of om de 3uur 1)

Deel Deze Pagina