hallo allemaal, ik ben sinds 8 maart mama van ons vierde kindje. Hij is de eerste die borstvoeding krijgt dus het is allemaal heel erg nieuw voor mij... De borstvoeding gaat gelukkig erg goed, hij drinkt goed en hij groeit meer dan 200 gram per week (heb zelf een weegschaal thuis staan). Maar nu ben ik de flessen gewend en dus ook gewend om op bepaalde tijden te "voeden" alleen gaat dat nu met de borstvoeding niet op. Mijn zoontje heeft niet echt vaste tijden en soms zit er 3 uur tussen maar vaak genoeg nog 2 uur. Is dit nu nog normaal? Mijn zoontje is nu 4 week. Hij sliep nu al een paar avonden van 9 tot ongeveer 3 uur s'nachts en dan om 5 uur weer en 7 uur daarna. Hier was ik al heel blij mee aangezien hij een paar dagen daarvoor om de 2 uur kwam. Alleen gisteravond kwam hij om 1 uur alweer. Is het normaal dat het zo wisselt? Nu heeft hij om half 4 voeding gehad ( 2borsten) en slaapt hij nog (19.00) Wat moet ik doen hem laten slapen tot hij zelf komt of toch wakker maken? En nog een vraag, hij drinkt niet altijd 2 borsten, soms maar 1. De ene keer kan hij wel 20 minuten per borst drinken en dan 2 en soms maar 10 min en heeft hij aan 1 ook genoeg. Is dit ook normaal? Sorry voor zoveel vragen maar ben best wel onzeker.... Alvast bedankt voor het antwoorden!
Hoi hoi, Allemaal volkomen normaal. Zowel de tijden als de hoeveelheid. Ik zou Snachts er maximaal 6 uur tussen laten gezien zijn leeftijd. En voor de rest zou ik het van je kindje af laten hangen. Dus voeden op verzoek en hem zelf de hoeveelheid laten bepalen. Hij groeit goed zeg je, dus ik zou alles wat je in je hoofd hebt qua voeden op schema etc allemaal loslaten. Echt daar wordt het zoveel rustiger van in je hoofd.
Nog gefeliciteerd! Ja, alles is normaal. Kort drinken, lang drinken, uur ertussen, vier uur ertussen... Je geeft niet alleen voeding, maar ook knuffelmomentjes en de lekkerste oplossing voor zuigbehoefte. Als je kindje behoefte krijgt aan meer, kan hij heel vaak komen, om door veel zuigen je melkproductie te verhogen. (regeldagen). Gewoon eraan toegeven, dan is t ook het snelste weer over. Of jij een levend speentje wil zijn moet je zelf bepalen: ik heb t altijd wel toegelaten, ook omdat mijn tepels het goed konden hebben. Anders kan je je kind ook gewoon afkoppelen (pink vanaf de mondhoek tussen de kaakjes) als hij alleen maar ligt te sabbelen.
Is heel normaal hoor! Zowel wisselende tijden als duur van de voeding. Wel zou ik er overdag niet te lang tussen laten. Hier in elk geval de eerste 6 weken er max. 3 uur overdag tussen gelaten. Zo zorg je ervoor dat je kleine overdag voldoende voeding binnen krijgt om er eventueel wat langer tussen te laten s nachts en de eerste 6 weken vaak aanleggen zorgt vaak voor een betere productie op langere termijn. Btw, hier nog geen vaste tijden aangezien ze geen vaste tijden slaapt.
Gefeliciteerd nog. En inderdaad: dit is allemaal normaal. Ik geloof dat je er het beste in mee kunt gaan. Als je op schema voedt, heb je volgens mij uiteindelijk toch meer kans dat je melk te kort gaat komen. (Je 'productie' moet die eerste maanden echt gestimuleerd worden.)
Bedankt voor jullie reacties! Ben blij dat het allemaal 'normaal' is en ik moet leren om idd de flesvoedingen los te laten... Pfff wel lastig hoor. Vanmiddag naar het cb zullen we even horen hoe ons mannetje gegroeid is