ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen . maar voordat ik met de clomid beginnen mocht moest ik afvallen , dat heb ik netjes gedaan , was 10 kg kwijt ben toen weer 2 a 3 kilo aangkomen en gewoon met de clomid begonnen . na 1e ronde clomid ben ik al weer wat aangkomen maar wat ik ook doe het lijkt wel of ik niet meer afval . ik heb het gevoel dat ik het voor niks doe ..... ik wil echt heel graag afvallen maar dat gaat zo niet lukken .....en daar baal ik van ! zijn er mensen die dit herkennen ? L.sybje
Hoi Sybje, Hier precies hetzelfde verhaal. Ik was een paar jaar geleden uit mezelf begonnen met afvallen en dat is me toen gelukt. Ik was 22 kg kwijt in ruim een halfjaar. Daarna moest ik weer aan de Clomid en geen gram meer eraf... Wat ik ook probeerde, ik viel gewoon niet meer af. Meer bewegen, anders eten, wat ik daarvoor ook al deed, het maakte helemaal niks uit. Langzamerhand ben ik door het jarenlange hormoongebruik daarna weer iets aangekomen, zo'n 7 kg in totaal. Gelukkig de rest van het gewichtsverlies behouden. Maar het afvallen heb ik maar opgegeven, zolang ik met hormonen zit. Misschien zou je je eetwijze misschien nog wat aan kunnen passen, of wat meer bewegen? Maar als dat ook niet lukt, dan is het misschien verstandiger om ervoor te zorgen dat je niet weer of in elk geval minimaal aankomt de komende tijd. En bekijk dan later eens of je misschien weer kunt beginnen met afvallen. Hier heb ik maar geaccepteerd dat hormoongebruik en tegelijk afvallen niet samengaan met mijn lichaam. Succes ermee! Groetjes, Jippie
he jakkes .....balen zeg . maar jij hebt wel goed resultaat geboekt zeg ! ik ga nog meer mijn best doen , vind het een beetje dubbel allemaal , het plan was om nog meer af te vallen en tegelijkertijd de hormonen te gebruiken . ik vind het belangrijk om af te vallen want de gyn zegt dat het met dit gewicht meer risico's met zich mee brengt om zwanger te raken ..... ik ga nog harder mijn best doen ! L.sybje
kan ook zijn dat je aankomt van de Clomid (dit zei mijn gyn ook). Ik ben eigelijk net iets te licht, maar ben sinds clomd ongeveer 2 kilo aangekomen. Heb ooit iets gelezen dat elke clomid kuur ongeveel 0,5 kilo erbij betekend..... of dat voor iedereen zo is weet ik niet. Ik ben dus wel aangekomen sinds clomid.....
Hoi Sybje, Ik ben destijds door de clomid 15kg aangekomen, terwijl ik wel netjes at. Ik ben daar 7 kg weer van kwijt. Toen ik metformine bij de clomid kreeg, kwam ik van de clomid niet aan. Nu met puregon lukt het afvallen wel. Het gaat niet snel, maar het gaat. Dat is ook een nadeel van pco, dat het afvallen zeer moeilijk gaat. succes ermee.
15 kg ? wel mooi dat je er weer 7 kwijt bent ! voordat ik met de clomid begon was ik 10 kg afgevallen . ik denk dat ik volgende week het probleem nog maar eens aan de gyn voorleg misschien dat ze me in het zh kunnen helpen daarmee . ik weeg nu zo rond de 100 kg en wil daar eiegnlijk niet zo mee zwanger raken . begrijp me niet verkeerd hoor want we willen heel graag een kindje daar doen we alles voor . maar de gyn heeft me bang gemaakt dat een evt zwanerschap door mijn gewicht fout kan gaan L.sybje
Ik ben door Sonja Bakker 13kg kwijt geraakt terwijl ik met Clomid bezig was... Iedereen reageert er anders op denk ik....
ik ben ook bezig met een dieet via de dietiste tijdens clomid en bij mij gaat het ook niet erg hard: 2,5 kilo kwijt in 5 weken. De laatste twee weken helemaal niks eraf. Maarja het is beter dan aankomen! Ik ben ook begonnen met lijnen omdat ik merkte dat ik steeds iets aankwam. Ik wil er nog 4,5 kilo af dan weeg ik 65 kilo, lijkt me een goed gewicht voor mij. Met Sonja Bakker gaat het wel best hard volgens mij? Ik denk dat gezond eten als je zwanger wilt worden zoiezo een goed idee is, ook al zou je niks af vallen
Zelfs mbv Sonja Bakker kwam ik niet ver, zolang ik nog aan de hormonen zat. In de eerste week van SB ben ik 3 kg afgevallen, daarna geen gram meer! Ik heb het nog heel wat weken volgehouden, maar het maakte niks uit, hoor! Ik mag nu niet meer afvallen, alleen nog maar aankomen. Ook wel eens leuk voor de verandering! Al hoop ik dat het bij zo weinig mogelijk kilo's blijft!
@ jippie aankomen gaat makkelijker als afvallen he .... hihi ook wel eens leuk hoor voor de verandering.