Afvallen en dan eindelijk zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mennehh, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    Aimee gefeliciteerd geniet er lekker van meid.

Zus, helaas alles nog hetzelfde en vloeien van onder dus ook helaas.
    Ben er echt helemaal klaar mee.

2. miekje1991

miekje1991 Actief lid

8 aug 2014
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Aimee! Geniet van het wonder dat in je groeit!

Nou de weegschaal had hier niet veel leuks te melden vanmorgen... 78.4 dus zelfs aangekomen. Nu ben ik gisteravond uit eten geweest dus misschien dat ik het morgenochtend toch nog maar n keer probeer;) Hoop dat het bij jullie positiever is! Hartediefje wat vervelend dat het nog steeds niet over is en hopelijk hebben ze vandaag wel de uitslag.

3. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Hallo dames! Sorry dat ik hier zo weinig reageer maar heb het zooo ontzettend druk op me werk en thuis:( ik woog vanmorgen 91.6 :) ik zie dat je zwanger bent aimee van harte gefeliciteerd!!!! Ik heb 1 september en gesprek bij de arts over de behandeling en 12 september krijg ik prikinstructies. Spannend allemaal zeg haha

4. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Alleen zou ik deze dagen vruchtbaar moeten zijn. Maar nog geen 1 teken dat ik vruchtbaar ben. Geen slijm en geen hoofdpijn wat ik normaal altijd heb. Zou ik nu geen eisprong krijgen omdat ik zoveel afval? Ik heb tot nu toe 2 jaar lang ieder maand een eisprong gehad volgens de tempratuur.

5. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Vandaag bij de gyn geweest. Alles was gelukkig goed. Maar! Ze raad sterk aan om niet te snel af te vallen. Dat kan van negatieve invloed zijn om je hormoonhuishouding, je innesteling, eisprong enz..
    Dus dacht deze tip kan ik hier wel delen:)

6. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Bedankt voor de tip mandy! Vandaar dat ik nog steeds niks merk van vruchtbaarheid. .:( ben best veel afgevallen in korte tijd een moet een deze dagen me eisprong hebben maar normaal merk ik daar wel een nu niet:(

7. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL

Nou dat heb ik dus ook! Ik ben ruim 10 kilo afgevallen sinds m'n miskraam.. Was de gyn njet zo blij mee... Raar hoor als iemand dat tegen je zegt! Bij mij was er dus ook nog geen dominant eitje ofzo..

8. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Zo wat vervelend voor je zeg:( Ja tegen mij hadden ze gezecht dat ik 15 kilo moet afvallen voordat ik de behandeling krijg iui in oktober . En in september moet ik al terug komen. Maar als je door het gewichtsverlies geen eisprong heb is afvallen toch u ook geen oplossing?

9. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja raar toch? Afvallen is goed, maar niet te snel want dan kan dus alles in de war raken.. Zeker na een miskraam..

10. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ja, heel snel afvallen is nu eenmaal niet zo goed voor je lichaam... :(
    Doordat je veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt gaat je lichaam in een soort stress-stand! Je gaat te snel je vetcellen verbranden waarbij 'ketonen' vrijkomen die ervoor zorgen dat je lichaam verzuurt..

Hoe verleidend de 'crash' diëten ook zijn omdat je er in korte tijd veel kilo's mee kwijt kan raken; het is echt niet goed voor je en wanneer je stopt gaat je lichaam als reactie alleen maar meer vetcellen opslaan voor het geval het weer zo'n periode moet doorstaan.
    Hoe cliché het ook klinkt: je kunt nog altijd het beste je voedings- en levensstijl omgooien. Gezond en regelmatig eten en een beetje beweging!

Hoewel ik niet zoveel kilo's hoef te overbruggen al de meeste van jullie weet ik maar al te goed hoe lastig het is om je gewicht onder controle te houden. Ik ben/was een echte emotie eter en was echt van het snaaien waarbij ik geen maat kon houden. Het is dat ik altijd veel heb gesport, eigen paard, hond, volleybal en wedstrijdzeilen, anders had ik ook zeker 20 kilo meer gewogen dan nu!

Ik heb nu eindelijk het doorzettingsvermogen gevonden om door te pakken! Geen rare diëten voor mij, maar gewoon normaal eten en het snoepen beperken tot weekend of speciale gelegenheden. Met als resultaat dat vanmorgen de weegschaal 71,5 kg aangaf. Dus weer 0,9 kg eraf!

Ik hoop dat jullie ook de kracht vinden om de nodige veranderingen door te voeren en dat jullie snel zwanger mogen zijn! Met een gezond dieet zul je misschien minder snel je kilo's kwijtraken, maar je lichaam zal wel in betere conditie zijn om een zwangerschap te ontvangen!

Mijn tip: lees eens het boekje 'de voedselzandloper', geschreven door een Belgische arts. Het geeft je heel veel inzicht in voeding en waarom je bepaalde dingen wel of niet moet eten. Staan ook een stuk of 30 eenvoudige recepten in. Voor recepten kun je ook altijd een PB'tje sturen!

Ik wens jullie allemaal heeeel veel succes en dat we binnenkort maar veel positieve testen mogen zien!!

11. mennehh

mennehh Niet meer actief

Aiii dames ik heb mij ook gewogen vanmorgen en schaam mij dood.. Ben gewoon veel zwaarder: 79,8.

@zus: ik ben het helemaal met je eens. Toen ik begon deed ik dieet Karin de zoete. Dan eet je echt veels te weinig mer supplementen ter aanvulling. Ik viel supersnel af, maar nu ik al paar weken daarmee ben gestopt en "normaal" eet en van de week echt uitschieters heb gehad... Ben ik dus stuk zwaarder.

Kun je mij trouwens vertellen waar de knop zit om niet meer te snaaien hahaha ;) ik heb hem nog niet gevonden! ;)

12. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ah super.. Thanks voor je fijne berichtje.. Ik heb altijd zoiets, het maakt njet uit hoe zwaar iemand is.. Afvallen is moeilijk voor iedereen.
    Het boek de voedselzandloper zal ik maar eens bestellen.. Je bent al de zoveelste die het opnoemt:)

13. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL

Ik wil de knop ook vinden! Dus wie heeft DE tip :D

14. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hi dames even een update vanaf mijn vakantiebestemming. Ik ben aangekomen, maar daar ging ik vanuit want ik eet veel meer nu ik hier ben. Ik mag op de lijst met 69,4 kg. Fijn dat een aantal van jullie mooi blijft afvallen, ga zo door. Ik probeer intussen de schade te beperken.

15. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Haha, ik weet ook niet waar de knop zit, blijkbaar is hij bij mij gewoon in eens omgeschakeld! :D

Wat voor mij wel helpt is om de 2 a 3 uur iets eten. Op die manier krijg ik geen honger en dus minder de behoefte om te snaaien.
    Mijn 'schema' ziet er zo uit:

Ochtend: Sojayoghurt met havermoutvlokken, lijnzaad, chiazaad en fruit, meestal iets van een kiwi ofzo. Daarbij een groot glas water of roosvicee met mijn zwanger-worden-vitamientjes :)

10.00 uur: Speltcracker met smeerkaas en thee/koffie.

12.00 uur: Twee boterhammen met mager beleg zoals kipfilet. Daarop doe ik ook een ei. Als ik op mijn werk ben neem ik ook altijd een kop gevulde soep erbij, want ik ben veelal aan het lopen (soms rennen, haha) dus ik verbrand dan wat meer.

15.00 uur: Banaan.

18.00 uur: Normaal avondeten, maar van pasta en aardappelen neem ik maar een kleine portie. Ik eet dus veel groente en wat vlees of vis.

20.00 uur: Blokje pure chocolade bij de koffie/thee.

Verder drink ik in totaal 2L water/thee.

Afgelopen week heb ik met een vriendin een giga chocoladetaart gebakken en zelf pizza gemaakt. Normaal aten we dan rustig 3 stukken daarvan op een avond tijdens een filmpje (vriendin kan eten wat ze wil…), maar nu nam ik 1 puntje.

Je moet vooral jezelf niet alles willen ontzeggen, af en toe snoepen mag best! Je moet je alleen realiseren dat je dan ergens anders iets moet laten staan of extra moet gaan bewegen!

Wat ook helpt: boodschappen doen voor de hele week en geen inkopen gaan doen op het moment dat je honger hebt. Eerder ging ik vaak direct uit mijn werk boodschappen doen en had ik dus vreselijke trek. Tja, dan ga je allemaal dingen halen die je helemaal niet nodig hebt, haha!

16. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    O en iez: geniet van je vakantie! :D Lekker eten hoort daar ook bij hoor!!

17. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Dank je wel :), zo is dat!

18. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    wegen ik ben hetzelfde gebleven... maar ja heb dus ook neit echt wat eraan gedaan de laatste dagen...

Uitslag huisarts.
    alles was goed kwam niets uit het bloed onderzoek helaas.
    Nu moet ik mij maandag of dinsdag weer melden bij de huisarts om toch verder te gaan kijken aangezien ik nog steeds veel bloed verlies heb, niet de hele dag door gelukkig meer maar wel 4 a 5 x op een dag dat dan even heel snel doorloopt en ik dus snel een toilet opmoet zoeken....
    Dus ben benieuwd. Nog geen duidelijkheid dus helaas.

19. mennehh

mennehh Niet meer actief

Jeetje echt kl*te dat er niets uitkomt. Ergens natuurlijk ook fijn dat alles goed is... Maar wat is het dan?? Je kan toch niet zomaar zoveel vloeien.. Ik vind het echt heel heel erg rot voor je!! 😔

@Iez!!! Lekker genieten daar hoor, daar is vakantie voor! ☺️
    Is het mooi waar je bent? Waar ben je eigenlijk? Hahaha wat erg.. Of gemist of niet kunnen weten...

20. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    JA das nu dus echt afwachten wat het dan wel is... Huisarts wil eerst zelf weer alles onderzoeken en dan mij waarschijnlijk toch naar de gyn sturen.

Deel Deze Pagina