lieve meiden! woensdag heb ik Fm1 gehad en was er een follikel van 12.5mm te zien. nu heb ik gister Fm2 gehad en daar was al een follikel van 17.5mm te zien! in 2 dagen is ie dus 5mm gegroeid!! nu moet ik vanavond om 21.00 pregnyl spuiten, en dan maandag de iui.. super spannend allemaal! wat ik me alleen afvraag is of de follikel niet te ''groot'' gaat groeien en overrijp kan worden? gaat het allemaal wel goed? lfs
Ik zou eerlijk gezegd ook een beetje bang zijn dat het te laat is, maar je kunt helaas niets anders doen dan afwachten.. mijn follikel was woensdag 14mm en gisteren 18,9mm. Zit momenteel in de wachtkamer voor IUI, dus wij hebben hem wel vandaag.. kun je de pregnyl in overleg niet later zetten zodat je eitje misschien wat langer blijft zitten?
Geen zorg!! Is een prima afmeting hoor!! Overigens kan de pregnyl je eitje niet langer laten zitten. Het zorgt ervoor dat je ei precies (ongeveer, haha) 40 uur na het zetten van de spuit springt. Als je hem dus overdag zou zetten, dan springt hij juist te vroeg. Als je hem later zet heb je weer kans dat je lichaam zelf al aan een LH-piek begint en je eisprong niet goed getimed wordt. Als je maandag-ochtend je inseminatie hebt is vanavond pregnyl juist ideaal. Echt, geen zorgen maken!!!
Dat was ook niet wat ik bedoelde, ik bedoelde juist dat ze haar pregnyl later zou kunnen zetten zodát haar natuurlijke eisprong een kans kreeg. Als ik vanavond, met ongeveer dezelfde afmetingen als TS, een pregnyl shot had gezet, en maandag pas mijn IUI had gehad, was dat absoluut te laat geweest. Ik ken de situatie van TS verder niet, er zijn natuurlijk ook vrouwen met een prachtig ei wat maar niet wil springen, vandaar dat het mij een optie leek op de pregnyl later te zetten, zodat áls die natuurlijke eisprong er niet komt, ze in ieder geval op pregnyl kan rekenen.
17,5 mm is helemaal nog niet zo super groot hoor. Is juist heel mooi om dan pregnyl te zetten volgens mij. Ik heb laatst nog pregnyl gehad bij een ei van volgens mij 19/20. Ook 40 uur daarna de IUI. Maar goed, toen had ik zelf wel sterk het vermoeden dat ei stiekem in de tussentijd gesprongen was...
bedankt voor jullie reacties! ik had zelf het idee dat het te laat zou zijn omdat mn follikel best snel gegroeid was in 2 dagen. dan zou die namelijk gister ruim 20mm zijn geweest en dan dus pas pregnyl.. ik dacht altijd dat een follikel vnaf 18mm kon knappen en dat ik dus daarom te laat zou zijn... maar we zullen zien! op naar morgen!
Al zou die morgen gesprongen zijn en je hebt je Iui maak je nog steeds kans hoor! Toen wij de Iui hadden was mijn eitje ook al gesprongen.... En kijk hier; een prachtige zoon! Ik duim voor jullie dames!