Angst voor misselijkheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jody1991, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jody1991

Jody1991 Lid

2 dec 2015
    24
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag een kindje. We waren ei gelijk vorig jaar al zo ver dat we het beide wilde. Nu is het zo dat ik toch weer was begonnen aan de pil omdat ik extreme angst heb voor misselijkheid.

Ik heb hier last van sinds ik op mijzelf ben gaan wonen 3 jaar geleden met mijn vriend. Het is echt een verlammende paniek waar ik in raak als ik misselijk word, en ik ben helaas ook snel misselijk (gevoelige maag). Maagzuur vind ik niet erg, ik heb ook niet pers er angst voor overgeven, maar het is echt die overweldigende misselijkheid waar ik van in paniek raak.
    Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest, omdat ik een tijdje elke avond misselijk werd. Ik heb toen oxazepam gekregen voor als ik misselijkheid op voelde komen en tremazepam voor als ik te erg in paniek zou raken.
    Ik moet zeggen dat het werkte en ik daardoor een veiliger gevoel kreeg en dus minder mezelf druk maakte om misselijk te worden. Ik ben nu bijna niet misselijk meer.

Ik ben ook eens in therapie geweest hiervoor gedurende een lange tijd, maar hier heb ik niet zo veel aan gehad. Op het moment wanneer ik in paniek raak kan ik niks meer relativeren, houd ik mijn vriend wakker, huil ik, hyperventileer ik en wil ik naar het ziekenhuis worden gebracht.

Op dit moment kan ik er pillen voor innemen, maar nu met onze kinderwens die niet weggaat ben ik gelijk weer bang voor de misselijkheid.

De kinderwens is sterk, maar mijn angst voor misselijkheid ook. Het lijkt me uiteraard niet verstandig om pillen te slikken tijdens misselijkheid, en op veel forums lees ik ook dat er niet echt een geneesmiddel bestaat tegen zwangerschaps misselijkheid.

Ik lees veel over angst om te braken, maar weinig tot niks over angst voor misselijkheid zelf.