Afvallen en in 1 dag tijd weer een kilo aangekomen, hoe kan dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik ben bezig met afvallen, ik was 6 kilo afgevallen, vrijdag stond ik op de weegschaal in de sportschool, en vanmorgen toen ik ging sporten was ik ineens een kilo zwaarder ( ik weet dat ik niet zo veel wegen moet )

Gister had ik een feestje, ik heb 3 wijntjes gedronken en een paar toastjes gegeten. Dat is het enige wat ik heb gezondigd.... Maar daar kan je toch geen kilo van aankomen?

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Alcohol bevat nogal wat calorieën, maar verder kan je gewicht ook nogal schommelen door de maand heen: vrouwen hebben dat gewoon.
    Vaker dan eens per week wegen is niet handig, eigenlijk is het echt voldoende om eens per 2 weken te wegen en te kijken hoe je gewicht dan gaat. Dan merk je die schommelingen ook minder op.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Moet je bijna ongesteld worden?

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Kan ook zijn dat je wat vocht vast houd of dat inderdaad je maandelijkse problemen er aan komen, als ik daar last van heb dan ben ik soms wel 1,5 kilo zwaarder dan normaal.

Ik heb in al die tijd dat ik nu zo aan het afvallen ben geleerd dat je je niet teveel moet focussen op je Kilo's maar meer op je vet percentages. Je moet je de CM's van je lichaam opmeten. Het kan namelijk zijn dat je qua kilo's stil staat maar dat je qua vetpercentage juist afvalt.

Neem bijvoorbeeld een top boxer, die kan zo 100kilo wegen maar zit dan wel vol met spieren en zit qua vet percentage heel laag. Je moet je dus niet teveel focussen op je kilo's.

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee ik moet niet ongesteld worden..

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Probeer jezelf niet te vaak te wegen, je kunt gewoon schommmelen, spiermassa is zwaarder dan vet. Dus je kunt spieren aan het opbouwen zijn, hormonaal kun je soms wat extra gewicht vasthouden, de ene keer weeg je misschien net nadat je uitgebreid naar de wc bent geweest, de volgende keer net nadat je 1 liter water hebt gedronken. Ik weeg me 1x per 2-3 weken, dan zie je vaak wel verschil. En het beste is om op een vast moment te wegen, bijv. Sochtends nadat je geplast hebt en voordat je onder de douche springt.

Succes met sporten en afvallen!!!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb je voldoende water gedronken gisteren? Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam en daardoor kun je vocht gaan vasthouden. Dito met zout voedsel. Toevallig gisteren ná de grote boodschap gewogen en vandaag ervóór?

Persoonlijk houd ik juist vocht vast rond mijn ovulatie, niet rond mijn menstruatie. Dan ben ik ook zo een paar honderd gram zwaarder. Door een combinatie van de genoemde dingen kun je best aan een kilo komen. Moet natuurlijk niet een stijgende lijn blijven, maar één keertje de verkeerde kant op hoeft niks te zeggen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weeg mezelf juist elke dag. Daardoor ben ik juist minder onzeker geworden over dat schommelen. Dat schommelen van een paar honderd gram per dag is normaal. Als het over een week heen getrokken maar een dalende lijn is.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Je hebt niet binnen een dag en zelfs niet binnen een paar weken een kilo spiermassa opgebouwd hoor;)

Schommelingen tot twee kilo zijn heel normaal door vocht, hormonen, tijdstip van laatste maaltijd, keer flink poepen etc etc

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja precies! Tijdstip van de laatste maaltijd, maar ook hoe snel dat verteert. Je had een feestje... 's Avonds? Dat scheelt ook al :)

Tina, ik wist niet dat het tot 2 kilo kon zijn. Bij mij is de uitschieter 800 gram geweest... Zoals ik al zei, ik weeg zelf wel (bijna) dagelijks. Ik vind dat fijn. Geeft me inzicht, o.a. in wanneer ik vocht vasthoud enzo. Maar dus ook over hoe ik mijn eten verteer en van welk voedsel ik wat meer last krijg van constipatie. Heb zo ook e.e.a. geleerd over mijn cyclus.

11. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Sorry naar serieus?

Iedereen weet toch dat je per dag tot wel 2 kilo kan schommelen? Dat is normaal... minder naar de weegschaal kijken en meer echte informatie opslaan :/

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Ja kan hoor. Ik cheat altijd op zondag, eet dan ook laat als de kids al slapen. Weeg dan altijd 500 tot 800 gram zwaarder als normaal. Twee dagen later weer weg. Maar zoals nu moet ik ongi worden en kan ik zo 1,5 kilo zwaarder zijn deze week. De week daarna weer weg. Combinatie dan van cheat, vocht, ongi. Heel normaal:)

13. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Dit had ik ook vaak, ik weet niet hoe je bent afgevallen? Maar als dat is op een niet zo verantwoorde manier, lees weinig eten, dan kom je super snel weer aan.., vaak nog meer als voorheen, dat komt doordat je lichaam in de spaarstand staat en je metabolisme helemaal in de war is.

14. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Vocht kan het natuurlijk ook zijn, vooral als je alcohol gehad hebt.

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij scheelt het 1 kg ongeveer voor een eisprong en voor menstruatie.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik weet niet hoeveel jullie poepen maar het beangstigt me :p als je flink poept is het verschil 3 ons en niet meer. Plassen scheelt hier wel veel smorgens (tot 6ons)

Ik heb altijd de dag na het sporten dat ik wat zwaarder ben, maar over het algemeen trekt dat weer bij na een dag. Of als je slecht slaapt of te weinig drinkt etc.

17. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Niet alle reacties gelezen.. PMS? Ik ben dan altijd 2 kilo zwaarder :/

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je gewicht kan enorm verschillen zoals iemand hier boven al zegt.

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Volgens mij schommel ik op één dag al minstens een kilo - 's ochtends zonder gedronken te hebben maar na plassen, en aan het begin van de avond na het avondeten. Minder dan 2 kg verschil naar boven of naar beneden kun je bijna niet serieus nemen volgens mij. 't Werkt voor mij beter om mijn taille op te meten :p

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh ik heb het wel eens gemeten vóór en ná het poepen en dat kan zo best 600 gram verschil maken! Goed, daar zat ook plas bij, maar niet de ochtendplas, uit een volle blaas.

Deel Deze Pagina