Wat hebben wij toch een lieve buurvrouw!! Komt ze spontaan aan de deur met een schaal vollekkere Marokkaanse hapjes brengen. Soms als je dag grijs en niet leuk is kan dit je op vrolijken. En die dagen heb ik nogal veel. Zo lief ik wil wat terug doen voor hun maar wat????
Ah, dat is inderdaad lief! Ik zou er niets spectaculairs van maken hoor, kijk hoe blij je zelf bent met een klein gebaar! Bosje bloemen (die je kinderen geplukt hebben), tekening van de kinderen, zelf ook een keer wat hapjes langs brengen.. Juist zulke kleine dingen zijn leuk! ♥
Wat leuk, kleine moeite maar groot gebaar vaak. (Zie je toch vaker in andere culturen terug he).. ff off topic. Wat zou je kunnen doen.. tsja, lastig. zou juist leuk zijn als je haar ook kan verrassen ipv direct wat terug te doen zeg maar. Is lastig mee te denken als je ze niet kent of gezinssamenstelling weet enzo. nodig haar uit voor thee? Hihi
Ze is getrouwd en heeft een dochtertje van bijna 4. Ik heb der weleens uitgenodigd voor de thee maar ze is bang voor de hond(enharen) Ik maak zelf sieraden misschien dat ze dat wel leuk vind of inderdaad een bosje bloemen.
Super lief. Mijn oma heeft ook Marokkaanse buren en die geven haar ook vaak wat lekkers of zelfs een complete maaltijd super lief. Ook op al hun feestdagen krijgt ze wat lekkers en wordt ze uitgenodigd. Hun jongste zoon had een feestje (ik meen besnijdenis) en ze werd ook uitgenodigd was in een zaaltje met alle vrouwen. Ze heeft de avond van haar leven gehad. Haar kinderen noemen haar ook oma voornaam zo schattig. Komen altijd een snoepje halen Mijn oma heeft haar ook geholpen met Nederlandse les , al ging dat niet zo goed want mijn oma is oud en zegt alles voor haha In iedergeval ik weet dat mijn oma haar soms een plantje geeft en ook tijdens onze feestdagen de kindjes niet vergeet. Ik denk dat het leuker is als je hun ook een keer met wat lekkers verrast als nu als soort dankjewel.
Hier ook zo van Surinaamse ouders van een vriendinnetje van mn zoon z'n school. Ze hebben samen zwemles op zaterdag einde vd middag. Ze neemt dan vaak voor de zwemles eten voor ons mee! Pomme (oid) enz. Super lief en lekker. Ik heb een x erwtensoep voor ze gemaakt en neem hun dochter weleens mee ergens naar toe.
Oh dat zal ze vast heel leuk vinden een eigen sierraad!! Tof om te lezen dit allemaal, weer eens wat anders dan de wereld vol ellende hihi
Fijn om zulke buren te hebben hè. Ze gaf jou iets Marokkaans, geef je haar toch iets typisch Nederlands, tulpen bijv (als die er al zijn hoor).
Wat lief! Ik zou inderdaad iets zelfgemaakts teruggeven, dat 'hoort' een beetje bij zoiets. Dus iets zelfgebakkens maar een zelfgemaakt sieraad is minstens zo leuk inderdaad.
Is het niet eerder omdat binnen haar cultuur en evt. geloof, ze het onrein vinden om honden binnens huis te hebben? Dat heb ik altijd meegekregen wat betreft honden.. Ik weet dat het ontsettend stom klinkt maar ik moest hier gelijk aan denken..