Hai Ik probeer af te vallen. Ben veel te zwaar. Overdag gaat het erg goed. Savonds kan ik me dan tich niet beheersen en ga aan de chips koekjes etc. Tips om hier mee om te gaan? X donja
Een stuk komkommer/wortel/appel/ander fruit eten ipv snoep en chips. Of je haalt de ongezonde dingen niet in huis
Het is de kunst om dan wat gezonds te gaan eten. Een stuk komkommer, een hamrolletje met augurk er in, een bakje yoghurt. Maar het kan ook zo zijn dat je overdag echt te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, en dat je lichaam dan smakt naar eten. Te weinig eten is nml ook niet goed!
Hoi, Heb je dan echt trek of is het meer uit verveling? Ik at namelijk vaak 's avonds uit verveling. Wat hier wel helpt is ipv wat te eten te nemen een glas water te nemen, of desnoods een light frisdrank. En als je tv zit te kijken even wegzappen tijdens reclames, want 9 van de 10 gaan over of bevatten eten
ja! gaan slapen. hahaha soms pak ik een bouillon, is toch lekker zoutig, of een handje Japanse mix of rijstcrackers, of een snack a jack, paar olijven. maar soms ook gewoon bikkelhard zijn en niet toegeven. paar glazen water drinken. of een light frisdrankje
Je moet daar waarschijnlijk van afkicken. Was dat voor je afvallen ook al de tijd dat je ging snacken? Wat ik doe is dat doorbreken door in bad te gaan liggen of een blokje om te gaan, een aantal sit ups ... als je dat een week of misschien iets langer vol houd krijg je veel minder seintjes dat je wat te eten wil. Succes
Idd kijk eerst of je echt honger hebt of dat je eet omdat je iets te doen wil hebben. Als je echt honger hebt, neem dan iets voedzaams of zorg dat je overdag iets meer eet. Als het iets anders is. Neem dan even de tijd om te kijken wat je wilt (aandacht, iets doen etc). Dit soort buien gaat ook weer voorbij. Zeg tegen jezelf dat je eerst 5 minuutjes op de bank blijft zitten voor je iets pakt, ik bedoel wat is nou 5 minuutjes Meestal is het ergste gevoel daarna voorbij.
Kwarkje, eitje bakken/koken (rookvleesje erom) Gewoon niets in huis halen. Valt er ook niets te snaaien.
Kan je niet wat afleiding zoeken, bv een lange wandeling, daarna lekker douchen en dan in bed ofzo, ik zou je routines veranderen waardoor je niet in de verleiding komt omdat je er simpelweg niet aan denkt.
Als je honger hebt, overdag meer eten. Als het om een andere reden is, verveling etc, zorgen dat je niets meer in huis hebt (sowieso handig, kun je ook niet in de verleiding komen).
Herkenbaar. Wat hierboven al staat. Kijk eerst of je misschien niet overdag veel te weinig eet. Je kunt alles invoeren op de eetmeter. Ook hier kun je uitrekenen hoeveel je per dag binnen mag krijgen voor je lengte en gewicht. Eet je voldoende dan is het een kwestie van twee weken doorzetten en dan is je lichaam er redelijk aan gewend. Het is zwaar maar idd zorg voor afleiding. Ga desnoods op de hometrainer voor de tv. Ik heb m speciaal via mp aangeschaft. Als ik dat doe heb ik daarna geen honger meer. Bij tv kijken 'hoort' voor jou snacken. Probeer dat te doorbreken door juist iets anders te gaan doen. Als je er eenmaal doorheen bent zal het wat makkelijker worden , maar afvallen blijft een kwestie van doorzetten. Ohja en ik koop dus gewoon helemaal geen chips meer. Als ik het in huis heb pak ik het ook makkelijker. Succes !