kinderlokkers rood busje

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Waarom heeft iedereen het over dit busje. Ik hoor er zoveel verhalen over en vandaag twee waarschuwingen op fb gehad. Het zou om een rood busje zonder kentekenplaten gaan met roestplekken; een ware griezelbus dus.

Ik krijg er rillingen van. Ik las over een poging tot ontvoering in Zoetermeer maar zijn er dan ook echt kinderen ontvoerd?? Ik durf niet met mijn kinderen naar buiten, vind het maar een eng verhaal.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Er is een poging gedaan om een kind te ontvoeren.
    De moeder greep op tijd in; begreep ik eruit.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

edit... te laat :D

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Was dacht omgeving Zoetermeer.! Vorige week dacht ik al? Maar bleek een ander busje te zijn.? Als dit de zelfde verhalen zijn?

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hier vorige week woensdag het zelfde alleen ging het toen 2x om een wit busje, overigens zo'n 10 km van Zoetermeer af...

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik krijg op fb allerlei meldingen dat zo'n rood busje in diverse plaatsen is gespot en dat ze nog volop actief zijn. Over dat incident in Zoetermeer had ik al gelezen maar als het enkel bij dat incident is gebleven dan vind ik al die waarschuwingen overtrokken. Of heb ik wat gemist?

7. Op de weggeef- en verkoopgroepen van Zoetermeer op facebook, gaan inmiddels 3 verschillende verhalen rond over pogingen tot ontvoeringen.. De één roept dat het een hoax is, waarop de verteller dan weer razend wordt en roept dat ze wel anders piepen als het hún kinderen overkomt. Ik weet niet meer wat ik nou moet geloven. Van de ene poging is een officieel bericht, van de andere twee voor zover ik weet niet.. Maar goed, eng is het wel. Hier wordt sowieso nog niet alleen buiten gespeeld.

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Iemand in soestsedijk heeft de bus gezien en een foto op fb geplaatst. Dat is ongeveer 15 km verderop, lekker is dat brrr

9. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Brr krijg hier de rillingen van :(

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    In Hoogezand zouden ook kinderlokkers actief zijn, alleen dan in een zwarte auto.
    Het is ook overgenomen door dagblad van het noorden had ik gezien.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gatsiedarrie, hopelijk geen Dutroux 2 actief...

12. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    Hier ging ook het verhaal rond maar dan in een witte bus. Dat bleek een hoax te zijn..

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bah zou t een groep zijn? Hier in t noorden ook actief, hoogezand inderdaad, maar ook al gesingaleerd in midwolda en winschoten. Hier gaat t om een zwarte en witte auto met een wat oudere man die de kinderen de auto in wil lokken met snoep.

14. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Bah je durft je kinderen nog niet meer buiten te laten spelen. Zag vandaag ook al iets rond gaan over scheermesjes op speeltoestellen brrrr

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kwam bij mij ook voorbij op FB inderdaad.. :(

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

In Zoetermeer is het geen hoax maar een samenvoeging van een inbraak en een kind dat uit een buggy werd getrokken.

Paniek in Westland na verwarring over ontvoeringszaak | Omroep West

Eerst je huiswerk doen voordat je klakkeloos doordeelt dames.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waar is dat? Ging hier ook rond, en er is ook een wit busje gestopt bij mijn buurjongetje toen kwam er gelukkig een vrouw de hoek om en reed die door.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Er staat elke dag in mijn straat een wit busje met Pools kenteken.
    En mijn buurman heeft een blauwe.
    En soms staat er ook weleens een rode.

Natuurlijk moet je kind oppassen als het buiten speelt en nooit zich laten meelokken met onbekenden.
    Of die nou in een busje zitten of niet.

Maar ik zou zeker geen busjesfobie gaan ontwikkelen.
    Weet je wel hoeveel busjes er in NL rijden?

Deel Deze Pagina