Hoi allemaal, Alles goed vandaag?? Hier schijnt de zon, heerlijk! Maar even over mijn ondewerp te schrijven: Wij zijn bezig voor een 1ste wondertje. Ben in september gestopt met de pil, en echt vanaf januari gestart met klussen, wilde eerst weten hoe mijn cylcus is, nou ja eigenlijks is dat elke maand weer anders, steeds 4 dagen later. We dachten we gaan er gewoon voor. Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat intinsief sporten niet echt gunstig is als je zwanger wilt worden. Op dit moment sport ik ook niet intensief, ik zwem 1 uur in de week en natuurlijk beweeg ik over dag ook veel (let op: fietsen, huishouden, veel lopen) Maar nu is het zo dat ik ook last heb van dat ik te zwaar ben, ik loop al 4 jaar bij de dietiste, maar om eerlijk te zijn, zijn de kilo's die ik er in die tijd afkreeg er ook weer bij, dus ben 15 kilo te zwaar. Ik weet ook dat dit negatief kan zijn op het zwanger worden, maar het kan ook positief uit pakken. Heb wel aldoor gezegd als het raak is, dan wil ik wachten tot dat de baby er is en dan echt wat meer gaan sporten.Tijdens de zwangerschap wil ik wel blijven zwemmen, voor de ontspanning en dan zou ik wel een exra dag willen zwemmen. Nu heb ik van weekend besloten om minstens 30 minuten per dag te fietsen, op mijn tempo, en dan op de dag dat ik zwem bij het zwemmen houden. Aan mijn eet patroon hoef ik niks te veranderen, ik ben geen snoeperd. eet fruit, de groentes en drink geen frisdranken. Maar toch val ik niet af. Maar die 30 miunten bewegen op mijn tempo, zou toch geen kwaad kunnen. Het is niet intensief. Ik zie het woord intensief als de hele dag sporten, meer en meer willen, de lat steeds hoger leggen. Het moet wel leuk blijven. Liefs Eyore
Hier nog een die aan het afvallen is maar ook zwanger wil worden. Heb dan wel geen overgewicht maar een paar kilo's eraf kunnen geen kwaad. Ondertussen al 7 kilo afgevallen dus het gaat hier goed! Wil er ongeveer nog 5 af en dan ben ik helemaal blij. Intensief sporten doe ik ook niet hoor. Ik ga naar de sportschool wanneer het mij uitkomt dus de ene week is het 3 keer en de andere week gewoon niet haha. Misschien een tip want ik dacht ook altijd goed te eten maar dat bleek dus niet zo te zijn, op Home | Voedingscentrum, eerlijk over eten en dan klikken op eetmeter kun je een eetdagboek bijhouden. Die geeft precies aan hoeveel calorieen je binnen krijgt en ook vitamines e.d. Geeft een heel goed inzicht in wat je binnenkrijgt. Succes, het gaat vast goed komen!