Dag allemaal, helaas maar waar ben ik volgens het BMI ruim 18 kg te zwaar. toch ben ik hard aan het werk om mijn gezonde gewicht weer terug te krijgen, want ik ben er heilig van overtuigd dat het misschien wel daar aan zou kunnen liggen.... maar je weet maar nooit. In april '15 zijn wij in totaal een jaar bezig om zwanger te worden. oud en nieuw 2014 ben ik met de pil gestopt, en aangezien ik vaak hoor dat je de eerste 3 maanden niet mee moet tellen ivm ontpillen gaan wij eind maart naar de huisarts. ik ben erg benieuwd naar positieve verhalen over meiden die zijn afgevallen en daardoor snel zwanger zijn geraakt Ben benieuwd!!! Groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties... Happy1234
Mij is het gelukt! Wij waren 3 jaar bezig, toen ik eindelijk na 22 kilo af te zijn gevallen met WeightWatchers zwanger was. Zoontje is nu ruim 3. Helaas ben ik ook weer wat aangekomen (ik had nooit met het programma moeten stoppen) en ben nu dus opnieuw aan het WeightWatcheren, al een tijdje inmiddels weer. Sinds deze maand zijn ook wij bezig voor een (in ons geval tweede) kindje.
Ik ben ook flink te zwaar, en hoop dat het bij mij geen invloed heeft op mijn vruchtbaarheid. We zitten nu in ronde 3, dus zo lang nog niet.. maar ik maak me er soms wel zorgen over. Afvallen vind ik echt ontzettend lastig, ik ben er wel mee bezig maar het lukt me nog niet helemaal zoals ik wil. Ik lees hier dus graag even mee
Ik ben een 8 kilo te zwaar en ben sinds 1 januari aan het afvallen met de gratis applicatie My Fitness Pal, gelijkaardig aan Weight Watchers. Ondertussen al 2,5kg kwijt en voel me al veel beter in mijn vel (meer zin in intiem zijn ook, wat helpt als je zwanger wil worden). Als je op een gezonde manier afvalt (niet meer dan 1kg per week), is het ok voor je vruchtbaarheid. Je mag ook niet drastisch vermageren want dan kan je menstruatie stoppen
Ik ben nu een maandje bezig met afvallen ook begonnen via my fitness pal, maar nu weet ik wat ik ongeveer mag/kan eten Hoef nog maar 3,5 kilo af te vallen en dan zit ik op het randje van een groene BMI Ben nu bijna 4 kilo kwijt dus ben op de goede weg Gisteren (vrijdag) is mijn NOD, dus wie weet is het nu wel raak...
Het zal vast van invloed zijn, maar ik had er niet echt last van. Ik ben 1.68 en woog 93 toen ik zwanger raakte, dus echt wel 30 kilo te zwaar. Nu weeg ik 96 en denk er ook wel aan om eerst nog even af te vallen.. Eerlijk gezegd zag ik er ook niet uit met al dat vocht dat je ook nog eens vasthoudt, dik gezicht en dikke enkels. Ik was na 7 rondes zwanger, regelmatige cyclus etc. 12 kg aangekomen tijdens de zwangerschap die er na een week af waren. Ik denk dat gezonde voeding belangrijker is dan je gewicht, en als je gezond eet val je vanzelf af als het goed is. En lekker bewegen natuurlijk. Veel succes
Oh goed van je zeg! 22 kilo afgevallen. ik ben een keer via een dietiste 12 kilo afgevallen... helaas zit dat er weer bij. Ik hoop dat het voor ons ook een positieve effect heeft.....
Dank je wel! ja is ook zo... het heeft niet altijd mee te maken, maar aangezien het voor mijn gevoel bij ons ook al zo moeizaam gaat en op internet heb gelezen dat overgewicht kan meespelen wil ik dit echt niet. en het is sowieso ook goed voor je algemene gezondheid...
Ik ben momenteel ook aan het afvallen terwijl we ook zwanger proberen te worden. Bij ons in de familie zijn het de beruchte koolhydraten waar we gewoon niet teveel van moeten hebben. Dus ik eet alleen nog maar koolhydraat arme dingen. In 3 weken nu (terwijl ik ook ongesteld ben dus vocht vast houdt en waarschijnlijk lichter ben) 5 kilo afgevallen! Blij! Ik neem van modifast portiplus shakes als ontbijt en eventueel lunch, daar zitten in iedere geval vitamine's in (oa foliumzuur) zodat ik me daar iets minder zorgen over hoef te maken. Daarnaast een vitaminepilletje, zo kom ik niets te kort. Daarnaast eet ik dan veel tonijn, olijven en andere koolhydraatarme dingen. Kan prima, zolang je het niet moeilijk voor jezelf maakt.
Ik ben ook begonnen in de hoop dat het meewerkt en we toch nog een keer zwanger mogen worden en 2015!
Ik heb 5 kinderen bij 3 van hen had ik overgewicht. Nooit een miskraam gehad en zeer snel vruchtbaar. Nu zijn wij een jaar bezig voor een 6 de kindje. Toen wij er voor gingen woog ik 90 kilo bij 1.68. Nu zijn wij 5.miskramen verder... ik ben niet de jongste meer maar volgens de gyn moet het een keer goed gaan. Wel zegt hij dat afvallen belangrijk is. Ben nu 10 kilo afgevallen vanaf januari. Ga nu rustig door met afvallen en als ik weer ongesteld ben geweest gaan we er weer voor... ik geloof dat mijn overgewicht zeker meespeelt en eerlijk is eerlijk voel mij weer een stuk lekkerder in mijn vel.zitten... succes en wij houden de fingers crossen.
Vooral knap dat je kunt afvallen! Ik vind alles veel te lekker en hier dus ook te zwaar... maar was bij mijn dochter wel in de eerste ronde zwanger... succes hoor
Ik ben voor ik met de pil gestopt ben 27 kilo afgevallen. In de tijd voor de pil was ik ook al zo zwaar en mijn cyclus verliep niet echt volgens planning. Afgelopen jaar ben ik gestopt met de pil, kreeg meteen een cyclus van 30 dagen. De tweede cyclus was ook 30 dagen en ik bleek zwanger te zijn. Nu zit ik helaas nog midden in een miskraam maar ondanks dat ik nog wat te zwaar ben, wijt zowel de vk als de gyn het nergens aan. Ik denk dat het dus voor mijn cyclus wel heel goed is geweest dat ik zo gezond ben gaan leven! Anders had ik wel eerder in mijn leven een 'normale' cyclus gehad Het zal uiteraard voor iedereen verschillend werken, maar ik voel me er wel erg goed bij dat ik het zo gedaan heb. En als ik een volgende ronde in ga, heb ik ook echt de motivatie om deze weg verder te volgen Ik wens je heel veel succes met alles, want ik weet dus hoe moeilijk alles rondom het eten kan zijn na al die jaren! Go for it!
Het blijft inderdaad lastig, ik heb zo'n hekel aan sporten ... en al die lekkere hapjes daar kan ik ook niet goed van af blijven! Maar alles voor het goede doel!! Iedereen veel succes!! enneee straks .... ook niet verkeerd om met een strakke buik over het strand te lopen haha
Sorraya41 10 kilo kwijt in 1 maand tijd? Mag ik vragen hoe je dat aangepakt hebt? Ik ben 1.63 en weeg inmiddels 78 kilo zn 20 kilo te zwaar.
Hoi Tasjaa Ik heb het ziekenhuisdieet gedaan. Ben er eerder 30 kilo mee afgevallen. Het is strak maar je weet precies wat je mag eten. Ze noemen het een crash dieet maar mijn ervaring is wat er af is blijft eraf. Als je het googeld dan moet je de site van mens en gezondheid nemen. Je kan 5 kilo per week afvallen maar dat is bij mij niet zo maar 2,5 per week vind ik al super. Ga nu een weekje pauze nemen en op Max 1200 calorieën zitten en daarna ga ik weer beginnen. Ben benieuwd wat je er van vind. Groetjes Sorraya41
Ik heb gekeken fijne pagina.. heb het opgeslagen. Ik ben misschien zwanger nu van de 3de dus ik wacht even af tot ik het zeker weet.. mocht het niet zo zijn dan wil ik zeker gaan beginnen met dat programma.
Ik hoop idd dat het voor mensen helpt, want het is en blijft een crashdieet... Ik ben er persoonlijk wel achter gekomen dat je je gewicht beter stabiel kunt houden als je gezond leeft en zo geleidelijk aan afvalt. En naast de periode van je zwangerschap is een normaal eetpatroon ook erg belangrijk voor de periode van conceptie. Ik zou bang zijn dat je dan, ondanks dat je ook gezond zou eten en leven, toch weer extra aankomt in je zwangerschap na zo'n streng dieet. Omdat je lichaam mss gaat hamsteren of zo. Maar goed, voor iedereen werkt het anders uiteraard en dat is maar goed ook!