Cyclus gokje, wat denken jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleurtjeee28, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Ik weet me cyclus dus niet omdat ik een spiraaltje had en daar heel zelden ongesteld bij werd en daardoor nooit echt me cyclus heb bijgehouden. Wel voelde ik soms me eisprong maar nooit echt aandacht aan gegeven toen. Heb gisteren me spiraaltje laten verwijderen en eerst zouden we 2 maanden wachten met proberen maar afgelopen weekend toch besloten er meteen voor te gaan :)
    Maar omdat ik dan een beetje wil weten wanneer ik me ovulatie heb denk ik dat ik me cyclus een beetje heb kunnen uitvogelen met 2 datums waarvan ik nog wel weet wanneer ik een ongesteldheid had.. maar vroeg me af wat jullie ervan denken.. is het een beetje een 'logische' berekening?
    Het is gedaan met behulp van een app op me telefoon LoveCyclus en heb een cyclus van 28 dagen aangehouden.

Toen ik 2 jaar geleden me spiraaltje liet zetten op 2 mei 2013 was ik ongesteld. Ben ervan uit gegaan dat ik 1 mei ongesteld werd (weet nog dat ze zeiden dat je op de dag dat je ongesteld wordt moet bellen voor een afspraak voor de volgende dag..)
    Op 14 november 2014 weet ik dat ik een lichte ongesteldheid had die duurde 3 dagen (Ik had toen een belangrijk weekend waar ik echt geen ongesteldheid bij kon gebruiken.. en ik werd dat dus wel vandaar dat ik me die herinner).

Ik heb dus 2 mei 2013 ingevuld in de app op me telefoon en vanuit daar kwam uit dat ik met een cyclus van 28 dagen in dan uiteindelijk 12 november 2014 weer ongesteld zou moeten worden!
    Nou dat werd dus 14 november! Dus dat komt heel goed in de buurt.

Vanuit daar verder gerekend zou ik afgelopen weekend 6 februari 2015 ongesteld zijn geworden (maar toen had ik nog een spiraaltje dus niets van gezien).
    Ik zou dan rond 22 januari me ovulatie moeten hebben gehad.. wat goed zou kunnen, ik dacht zelf een week later (ivm symptoom klachten) maar het ligt in ieder geval in de buurt.
    Dan zou ik nu volgens de app me ovulatie rond 19 moet hebben en mijn NOD op 6 maart.

Of als ik uitga van mijn gevoel dat ik een week later me ovulatie gehad heb zou ik rond 26 februari me nieuw ovulatie moeten hebben en me NOD op 13 maart..

Wat denken jullie? :)

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hmmm, ik denk dat je lichaam na zo'n lange tijd niet verder gaat waar het gebleven was voor dat je een spiraaltje liet zetten. Er kan af en toe een eisprong plaatsvinden bij het gebruik van een spiraal, maar zeker weten doe je dat niet.

Ik denk dat je beter je eerste menstruatie af kan wachten en dan zie je vanzelf hoe je cyclus nu is.

3. Ik heb geen idee of je met een spiraal eruit laten halen ook eerst een bloeding zou moeten krijgen (geloof t niet?) want ik heb zelf altijd de pil geslikt.

Maar ik zou als ik jou was gewoon een lading goedkope ovulatietesten inslaan en elke dag testen. Als het goed is reageert je lichaam op het verdwijnen van de hormonen door een cyclus te starten, dus ergens zou je een eisprong moeten verwachten. Ik bestel mijn testen altijd online en ik betaal geloof ik 10 euro voor 40 ovulatietesten en 20 zwangerschapstesten. Dan kun je er wel even tegenaan ;)

Ik denk in ieder geval niet dat je af moet gaan op hoe je cyclus was met spiraal, want je lijf moet nu zelf een cyclus gaan opstarten en door het gebrek aan hormonen onderbreek je iets, dus ik neem aan dat dat niet zomaar doorgaat.

4. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Even een update. Me gevoel laat me niet in de steek! Heb vanmorgen de rode duiveltjes gevonden haha.
    Betekend dus dat wat me gevoel als zei in de week van 26 januari tm 1 februari me ovulatie heb gehad.
    Ben nog nooit blij geweest met een ongesteldheid maar nu wel! Netjes 3 dagen na verwijderen van me spiraaltje.

5. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Dat hebben er veel is echter geen garantie dat je een regelmatige cyclus hebt. De eerste cyclus na het verwijderen bij mij duurde 31 dagen daarna 2x 26 dagen en de laatste was 29 dagen. Je lichaam moet er echt nog aan wennen als je geen anti conceptie meer gebruikt. Ik zou dus nog niet te vroeg juichen ;)

Deel Deze Pagina