Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ben afgelopen jaar 25 kilo afgevallen en nu zwanger. Ik was echt véél te zwaar (120 kg bij 1.80) en zit nu dus op een veel gezonder gewicht. Ben er nog niet, maar ik had met mezelf afgesproken dat ik mocht gaan denken aan kinderen krijgen onder de magische grens van 100 kilo. Dat is dus gelukt! Jippie, want het was één van mijn twee belangrijkste redenen om af te vallen. De andere was dat ik me een jaar geleden geen fitte en leuke moeder voelde voor mijn zoontje. Het is een wereld van verschil zo, ben heel blij met hoeveel fitter en energieker (en aantrekkelijker) ik nu ben, maar ben niet van plan deze nieuwe manier van leven los te laten. Ga niet meer afvallen in mijn zwangerschap, maar ik kan me best blijven beheersen. Tenminste, dat ga ik proberen, maar nu heb ik die duivelse honger en snackzin die het me moeilijk maken... maar als ik dit overleef zonder al te veel aan te komen, dan kan ik daarna alles aan. Hoop ik. Succes jullie allemaal, met afvallen of zwanger worden of allebei!
Wat knap! En herkenbaar, afvallen is voor mij ook een belangrijke reden geworden om (weer) zwanger te worden. En de gezonde levensstijl die ik mezelf had opgelegd hielp me ook erg in de paar weken hiervoor dat ik zwanger was. Het maakte dat ik me gemakkelijker aan kon passen aan sommige leefregels die om de hoek kwamen kijken. En ik wist dat ik mijn gewicht op dat moment stabiel kon houden en tegelijkertijd alles binnenkreeg wat de kleine ook nodig zou hebben. Maar dat afvallen een zwaardere strijd is dan veel mensen voor ogen hebben, daar zullen jullie ook achter zijn... Afvallen is 1, maar die kilo's achter je blijven laten is 2... Maaaar voor een goed doel
Elke keer wanneer ik bezig was met afvallen, raakte ik zwanger. Ik denk dat maar dat is mijn mening dat het enigszins wel invloed kan hebben
Ik merkte dat mijn cyclus zoveel beter was nu ik zoveel ben afgevallen (en dat helpt natuurlijk ook juist op dit moment). Hadden jullie dat ook?
Ik ken het. Mijn BMI is 40,5 veel te zwaar dus maar de kinderwens is groot. Hier tot nu toe de laatste 7 maand ook geen succes. Doe mijn best om kilo's kwijt te raken, maar op de een of andere manier blijf ik maar aankomen.. gezond eten en flink bewegen is hier dan maar het motto. Ik ben nu inmiddels ook 6 dagen overtijd, maar wel een negatieve test. Nog nooit zo hard gehoopt op bloed, dan weet ik tenminste dat het werkt en kunnen we een nieuwe ronde in..
Dag Caresse, blijft moeilijk om al die kilo's er af te krijgen... b ij mij het zelfde ik denk dat gezond eten en flink bewegen gezonder is dan diverse soorten dieeten, iets wat al natuurlijk bij jezelf past is altijd goed want dan gaat dingen automatisch. Hoe gaat het nu ....alsnog een positieve test of een nieuwe ronde?? Veel succes in ieder geval en hopen op zo snel mogelijk een positieve uitslag en een gezond kindje.. Liefs Happy1234
Ik ben helaas ook te zwaar, vorig jaar 10 kilo afgevallen met een dieet van Power slim en daarnaast sporten 3x in de week. Helaas was de motivatie weg en kwam ik weer aan, het dubbele !! Mijn huisarts zei ook tegen me ik wil dat je nooit meer van dat soort diëten volgt. Eigenlijk is het heel simpel, vaak licht het niet eens aan het eten maar aan wat je drinkt.. Sapje hier colaatje daar. Eigenlijk overal waar suiker in zit moet je van afblijven, volgens mijn huisarts kan je dan zo 1 kilo in de week afvallen. En als je daarnaast ook nog je eet patroon wijzigt door 3 x op een dag normaal te eten ben je al goed bezig. Ik schrijf het allemaal zo makkelijk op, maar het uitvoeren is een of andere manier erg moeilijk, ik probeer er nog steeds voor te gaan! Ik ben gestopt sinds juli 2014 met de pil, en sinds januari 2015 serieus bezig! hopelijk is het snel raak. Waar zijn jullie het meeste bang voor als je overgewicht hebt en zwanger raakt? Ik hoop dat het iedereen lukt wat kilo's te verliezen, en ik hoop nog meer dat het iedereen lukt om snel zwanger te raken ! We gaan er gewoon voor
Ik was er vooral bang voor dat ik minder gauw of niet zwanger zou raken... (Maar nu scheelt die 27 kilo eraf natuurlijk ook heel veel, want daarmee kom ik nu wel op een bmi van 29 ipv rond de 35). Die angst is mij een beetje weggenomen doordat ik toch heel onverwachts de tweede ronde zwanger bleek te zijn. Helaas mocht het niet zo zijn en is het een mk / ma geworden. Even dacht ik dat dit dan misschien door mijn gewicht zou komen, maar dat ontkracht zowel de vk als de gyn gelukkig. Dit geeft mij tegelijkertijd wel weer de moed om zo verder te gaan, want des te minder ik weeg des te beter het alleen maar kan zijn. Maar vooral het me fitter en gezonder voelen heeft me goed gedaan en mijn cyclus betrouwbaar gemaakt. En ik had wel het gevoel dat mijn lichaam als huisje voor de kleine goed functioneerde zoals ik nu geleefd had. Probeer dus vooral zo door te gaan en als we er weer voor gaan, dat er dan nog weer een zwangerschap mag zijn... Zijn er hier overigens ook dames geweest die ondanks een bmi van onder de 30 toch om deze reden in het ziekenhuis moesten bevallen? Ik was er namelijk best verbaasd over dat dit al meteen besloten was door de vk...
Ik ben echt super blij met het WeightWatchers programma, daar ben ik nu ook weer mee bezig. Het is geen dieet, eerder een nieuwe levensstijl. Ze leren je gezond leven. Overgewicht speelt zeker een rol bij het zwanger worden. Overgewicht kan de vruchtbaarheid verminderen. Lees hier bijv. maar eens: Overgewicht en zwanger worden - Zwanger worden | Ouders van Nu
Ik heb afgelopen jaar 5 miskramen gehad. Zwanger worden is geen probleem maar zwanger blijven wel. Volgens de gyn heeft het te zwaar zijn te maken met mijn miskramen. Ben nu 11 kilo kwijt en mijn bmi is gedaald van 31,9 naar 28. Een bmi tot.27 is acceptabel maar het liefst Max 25. Dat betekend nog 9 kilo te gaan. Ga ik niet op.wachten hoor. Ben nu gestart met de my fitness pal en moet zeggen dat ik dit een hele prettige manier van calorieën tellen vind. Je bent je bewust van wat je eet en hoe je het klaar maakt en je kan je eigen keuzes maken. Het feit dat je in het ziekenhuis moet bevallen heeft niet zozeer met je bmi te maken maar met je gewicht volgens mij vanaf 90 kilo of je moet beneden kunnen bevallen. Mocht het misgaan en je moet alsnog naar het ziekenhuis dan mogen de ambulancemedewerkers je niet meer de trap af tillen volgens de arbo.
Dan nog steeds zou ik erbuiten vallen Mijn vk gaf wel aan dat het met mijn bmi te maken had. En ik zit dus onder de 90 kilo en ik zou kunnen bevallen beneden...