Gisteren eerste echo gehad en..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door missyb, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Ik heb gister mijn eerste echo gehad met 9 weken en 6 dagen.
    Alles was goed alleen de verloskundige kwam met de eerste meting op 9 weken uit en bij de tweede meting om 9,3 weken.
    Maar volgens mij kan dat niet want hoe kan ik dan een positieve test hebben gehad op de 13 van juni? dat kan niet met 3 weken zwangerschap al positief zijn.

ons kindje was 2,35 cm lang moet ik nu nog steeds de 10 weken ( die ik nu dus ben volgens mijn berekeningen aanhouden)
    kan het nog bijtrekken tot de datum dat het moet zijn.
    vind het nog al een verschil en maak me een beetje zorgen.

Alvast bedankt voor je antwoord

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi babylover,

je hoeft je geen zorgen te maken om het verschil. De dag van je ovulatie is niet per se de dag van de bevruchting, en ook de test kan al een dag of paar dagen eerder of juist later positief zijn. Daarbij komt nog dat de echo tot op 3 dagen nauwkeurig kan meten, dat kan dus 3 dagen langer of korter zwanger betekenen zonder gevolgen. We stellen altijd dat als de echo minder dan een week verschilt met je eigen datum (als je tenminste een regelmatige cyclus had) dan houden we de datum aan van je cyclus en kun je nu dus aanhouden dat je 10 weken zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend is maar het is niks om je druk om te maken, dit is een prima echo bij deze termijn.

Mirjam

3. missyb

missyb Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord mij vk zij ook al dat ze dezelfde datum gaan aanhouden bij minder dan 1 week verschil.
    Maar eigenlijk is het dan zo als ik de 12 weken grens heb bereikt deze nog niet heb bereikt (omdat de echo 6 a 3 dagen verschilt) dat vind ik dan wel jammer dus dan wacht ik nog maar voor de zekerheid een weekje .

Een normale cyclus ligt ergens tussen de 28 a 30 dagen?
    Ik heb wel eens dat het verschilt met 2 dagen ofzo. is het dan wel regelmatig?
    Ik weet namelijk ook niet helemaal meer wat m'n cyclus was.
    Wel dat ik in april een weekje eerder ongesteld was en in mei weer op de 16de .

Maar zoals je al zij de echo past prima bij het termijn?

Deel Deze Pagina