afvallen...ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door kipjetok, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie is er 'veel' afgevallen en hoe heb je dat gedaan?
    Bijvoorbeeld dmv dieet of niet snoepen en/of sporten oid.

Ben gestopt met de BV en heb nu geen excuus meer om niet af te moeten vallen...

Ik hoop nog steeds dat ik op een morgen wakker word en dat 't er allemaal af is maar dat is vooralsnog niet gebeurt...:D

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik lees ook mee ;)

3. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik ben hier begonnen:

Free Diet Plans at SparkPeople

ik viel ongeveer 2 kilo per maand af.
    Na een jaar had ik in kleine stapjes het voedingsadvies van het voedingscentrum geimplementeerd (eerst gewoon cal. geteld in mijn oude voedingspatroon en echt ongezonde producten vervangen door gezonde) en sportte ik 3 keer per week een uur in de sportschool. Ik heb het dus langzaamaan opgebouwd. Na dat jaar raakte ik in een keer zwanger, in die zwangerschap 11 kilo aangekomen, die ben ik op 1 kilo na nu alweer kwijt :D (helaas wel buikgriep gehad sinds vrijdag, dat telt natuurlijk ook mee ;)) heb mijn gezondere levensstijl zo veel mogelijk vast gehouden tijdens de zwangerschap en het heeft mij dus wel geholpen. Ben van plan om nu zsm weer mijn conditie op te bouwen en het voedingsadvies van het voedingscentrum voor borstvoedende moeders te volgen (minus dan 1 a 2 boterhammen en natuurlijk alleen snacks en alcohol in het weekeinde en dan moet ik met die alcohol natuurlijk eerst gaan kolven etc.) en dan hoop ik ongeveer 1 kilo per maand te verliezen, wat mag icm borstvoeding. Ik moet nog 30 kilo kwijt....

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey 3 januari begonnen met Weight watchers en tot nu toe 13.2 kilo kwijt is echt super makkelijk te volgen!

5. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Ik ben bezig met een dieet bij een voedingsconsulente. En het enige wat ik moet doen is gevarieerd eten en niet snoepen en meer bewegen ben nu 6 weken bezig en 4 kilo afgevallen en het is enorm goed vol te houden.

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Dat heb ik ook lang gehoopt, maar helaas...je zult er toch echt zelf iets aan moeten doen!

Ik ben een paar jaar geleden 15kg afgevallen. Ik heb geen dieet gevolgd omdat dat bij mij niet werkt (krijg er alleen maar meer honger van). Ik ben begonnen met sporten (3x per week fanatiek paardrijden) en zoveel mogelijk op de fiets of te voet doen. En natuurlijk opletten met eten. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, dus veel groenten en weinig vlees (meestal kip) en 2x per week vis, en na 20.00 uur niet meer snoepen. Soms snij ik dan wat groenten in reepjes zodat ik toch wat te knabbelen heb, of ik maak een smoothie. Om het vol te houden mag ik 1dag in het weekend wel gewoon snoepen. Dan eet ik ook gerust een bord frietjes of een bakje chips.
    Inmiddels ben ik een paar jaar verder en eet ik nog steeds op deze manier met een snoepdag. Ik rij nu wel 6x per week paard, maar fiets/loop niet meer zoveel. En het is goed vol te houden zo, ik eet gerust een keer een koekje, of een stuk chocola maar mijn gewicht blijft stabiel.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik ben erg veel en makkelijk afgevallen door op m'n koolhydraten te letten. Voor mij hield dat voornamelijk in dat ik bij het avondeten i.p.v. aardappels, rijst of pasta altijd een extra portie groente of salade erbij maakte, en dat ik ervoor zorgde dat eventuele tussendoortjes weinig koolhydraten bevatte (dus i.p.v. een koekje, een extra boterham of een plakje ontbijtkoek, nam ik dan wat yoghurt, een stukje kaas, een plakje worst, o.i.d.). Ik vind het pittig om te doen (want heb op die manier wel geleerd dat ik alles waar koolhydraten in zit erg lekker vind!), maar het werkt geweldig.

Als je het echt streng doet eet je helemaal geen brood en zo, maar dat trok ik niet, alleen het avondeten en tussendoortjes was voor mij voldoende.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben ook bezig met afvallen ben nu in bijna 3 weken 5 kilo kwijt.

Ik heb wat dingetjes van weight watchers opgezocht op het internet en ben begonnen. Ik eet sochtends en smiddags nu in plaats van brood 2 knackerbrod met een hartig beleg. Tussendoor een banaan of sinaasappel. En dan savonds gewoon me avond eten met extra groentes. Als ik in de avond nog trek heb snij ik een komkommer of eet ik worteltjes. Ik heb nu ook altijd een fles water in de koelkast staan en dat drink ik dan over de hele dag. In de ochtend neem ik bij me ontbijt 1 glas optimel. Ik vind het zelf makkelijk vol te houden. Ik sport trouwens nog niet maar ga 1 deze dagen wel een abonnement nemen. Ik wandel wel elke dag een stuk.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben ooit geleidelijk afgevallen van zo'n 78 naar 67 kilo. Niet echt veel dus, maar daarbij heb ik ook nog eens veel vet ingeruild voor spieren.
    Dit gebeurde eigenlijk vanzelf. Die 78 kilo had ik gehaald door zeer ongezond leven. Ik was bestuurslid van een studentenvereniging en leefde eigenlijk op bier, snickers en chips. Na dat bestuursjaar ben ik gaan wedstrijdsporten, dus minimaal 6 keer per week trainen. Verder veel gezonder eten. Weinig vet, veel eiwitten en veel koolhydraten. Dat laatste was noodzakelijk om zo intensief te kunnen sporten.
    In een jaar tijd was ik 11 kilo kwijt. Dat lijkt niet veel, maar in vet was het nog wel meer. Na dat jaar was m'n spiermassa namelijk flink toegenomen.

Het voordeel van veel sporten is dat een gespierd lichaam gewoon meer verbrandt dan een niet-gespierd lichaam, ook in rust.
    Nou hoef je niet gelijk 6 keer per week te gaan trainen (dat is voor een normaal mens met een normaal leven moeilijk op te brengen) maar 2-3 keer per week intensief bewegen helpt ongelooflijk goed.

Mijn voornaamste advies: bekijk het totaalplaatje, en ga niet drastisch een bepaalde voedingsgroep schrappen om een korte-termijn succes te halen.

Verder ben ik ook wel eens afgevallen van 91 naar 68 kilo, maar dat was na de geboorte van de oudste, dus een beetje andere situatie.

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ben met Cambridge 27 kilo afgevallen, een jaar later zat het er weer aan. Ook deels wel mijn eigen schuld, maar je eet geen vet, je leert jezelf geen goed voedingspatroon aan en dat was mijn valkuil.
    Gokken heb ik gedaan en dr Frank maar al die menuutjes zijn niets voor mij dus snel opgegeven.
    Ben nu sinds 2 weken Weight Watchers gaan doen en wat een eye opener, kan heerlijk eten, als ik me maar aan mijn punten hou (en ik vind het nog onwijs leuk ook om die punten te tellen). Ik moest gisteren wegen en was onwijs bang, omdat ik best veel moet eten, dat ik niet kwijt was, maar ik ben in 2 weken gewoon 4,4 kilo kwijtgeraakt :)
    Vind het echt een aanrader. Is ook getest als beste en meest gezonde dieet en ik snap ook wel waarom.

11. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier geen dieet. Veel water drinken en geen tussendoortjes (wel fruit) O ja en niets meer eten na het avondeten.

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hier idem. Of gezonde tussendoortjes. Zoals crackers of een theebiscuitje oid. Vorig jaar in 9 maanden tijd 20 kilo afgevallen.
    (was wel 2 keer in de week in de sportschool te vinden)

13. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik ben nu al 10 weken beszig met goed sporten en gezond eten...heb als leidraad Sonja Bakker en lees goed op etiketten wat waar inzit etc.
    Gewoon gezond verstand en 6x een kleine maaltijd eten per dag en veel water drinken, 3 tot 4 avonden bewegen van cardio tot spiermassa opbouwen en in 10 weken ruim 12 kg kwijt...:D

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn op dit moment bezig met een vet en koolhydraat arm dieet in combinatie met acupunctuur. gaat erg goed. Nu 3 weken bezig en beiden bijna 8 kilo kwijt, en in cm's al 8 cm en manlief 10

ben er erg tevreden over geen honger, en het wordt bij ons ook nog vergoed door de verzekering, en we mogen best veel eten ,maar alles met mate (en dat stukje appeltaart op zondag wat we mogen is zo lekker ):D

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik ben naar een dietiste geweest. Met haar hulp 10 kg afgevallen. Vind ik de beste manier, omdat je dan geen dieet krijgt maar een gezonde levensstijl aanleert. Dieten is gewoon het slechtste wat je kunt doen voor je lichaam. Resultaten zijn vaak (dus niet altijd) niet blijvend en het is gewoon ongezond. Je ontzegt je lichaam bepaalde voedingsstoffen wat het wel nodig is.
    De enige juiste manier is gezond eten (groentes, fruit, bruin brood, mager beleg en vlees etc.), veel drinken (water of thee zonder suiker), en goed bewegen. En volgens m'n dietiste mag je af en toe best zondigen, anders is het niet vol te houden.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik me bij aan. Het is een heel makkelijk en goed vol te houden dieet. I love Wrights Watchers !!

Deel Deze Pagina