Ik sport 3x per week, daarnaast eet ik gezond en eet meer eiwitten als kolydraten. Ik viel 1.5 kilo per week af.. Maar deze week ben ik maar 100 gram afgevallen, ik snap niet hoe dit kan want ik eet niet meer dan dat ik deed en ik sport nogsteeds even veel.. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch nog gemiddeld een kilo per week kwijt raak? Ik heb er nog 11 te gaan namelijk
1,5 kg per week afvallen vind ik eerlijk gezegd best wel veel.... Moeilijk om er zo iets over te zeggen. Wat eet je op een dag? Eet je wel genoeg? En welke sport doe je? Wellicht dat je lichaam gewend is geraakt aan het sporten en zou je daar iets in kunnen aanpassen. Misschien is je vet percentage wel afgenomen, maar heb je meer spieren gekregen. Wellicht is het een idee om minder op de kilo's te focussen, maar op de omvang/cm/vetpercentage? Of maak idere week een foto van jezelf voor de spiegel en volg zo je progressie. Gewoon doorgaan, met gezond eten en bewegen, dan komen die laatste kilo's ook wel!
Probeer eens een paar andere weeg momenten te nemen.. Ik weeg echt nooit precies hetzelfde en zou 100 gram met een korreltje zout nemen.. Ik kan binnen een paar dagen of zelfs dezelfde dag tussen een kilo of 1-3 schommelen.. Ligt er maar net aan wanneer ik weeg en of ik daarvoor veel gedronken heb bijv. of gegeten of dat het er juist uit is..
Maar als je een keer in 1 week maar 100 gram lichter weegt, dat kan toch gebeuren? Ik weeg nu 6 ons zwaarder dan 2 dagen geleden. Terwijl ik gewoon heb gesport en gezond heb gegeten. Ja jammer voelt het wel, maar ja m'n hormoon huishouding kan even anders zijn, kan toevallig misschien wat vocht vasthouden of weet ik wat maar komt vanzelf wel weer
Ik heb een maagverkleining en er waren zat weken dat ik niks afviel of maar 1 ons terwijl ik me wel aan alle voorschriften houdt.. Het hoort er gewoon bij! Ben uiteindelijk toch 72 kwijt. Dus gewoon doorgaan en komt goed