Afvallen! Hoe doe jij het?!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door maantje85, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hoi novaa, wij koken al heel lang niet meer met verpakkingen. Dit recept heet zo, maar is allemaal vers klaar gemaakt (behalve de ovenfrieten) ik heb hier kippengehakt liggen en daar maak ik burgertjes van met daarnaast gegrilde courgette, aubergine, paprika en wat verse kruiden er op. Toch bedankt voor de tip!

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik ben in juli 2012 begonnen met wat minder uit pakjes koken en snoepen en geen frisdrank meer drinken.
    Ik woog toen ik begon bijna 120 kilo:)

In dec 2012 woog ik 98 kilo en raakte ik zwanger ik heb toen wel op mn
    eten gelet maar en ben gezond blijven eten.

In aug. 2013 bevallen na de bevalling weer terug op 105 kilo.
    En nu weeg ik er 82.

Sportschool heb ik nooit van binnen gezien alleen wat meer bewegen dus ipv de lift wat vaker de trap. Ipv de auto wat vaker de fiets.
    En gezonder gaan eten heb geen dieet gevolgd oid.

Maar ik kan wel zeggen dat ik in 2 jaar tijd 40 kilo afgevallen ben:)

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    ik ben sinds 1 september nu 16 kilo kwijt. zonder dieet maar alleen anders eten en 3x per week sportschool. ik wil er nog 6-7 kilo af.

naar mijn mening helpt dieeten niet.
    kijk eens kritisch naar je levenstijl en eet echt gezonde dingen. dat wil niet zeggen dat er nooit meer plaats is voor iets ongezonds ( ik eet bv elke zondag een frietje) maar ook dit kun je aanpassen tot evenwichtig.

wens jullie allemaal veel succes

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Goedemorgen allemaal! Ik ben sinds augustus bezig met gezonder eten (alleen de maand december mezelf teveel laten gaan). Ik loop 2x per week hard en doe 1x per week krachttraining. Ik ben 1.62m en woog vanochten 73,5 kilo. Mijn doel is om op 1 april 69 kilo te wegen. Ik heb ook vaak MyFitnessPal gebruikt. Succes meiden! Is het een idee trouwens om een lijstje bij te houden van ieders gewicht?

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Leuk idee, ik kom ook neuzen. Uiteindelijk zou er 40 kilo af moeten maar ik wil eind van het jaar eerst 25 kilo kwijt zijn.
    Diëten doen we hier niet aan, we letten wel op ons eten.
    Weekmenu maken, en 's middags een gezonde lunch/salade. En 2x per week ga ik sporten met een nichtje. Eerst maar eens rustig opstarten anders houd ik het niet vol weet ik uit ervaring.

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik wil graag rond de 10 afvallen.

Ik heb voor mezelf een eigen eet-schema gemaakt met behulp van goede en gezonde ingrediënten. Daarnaast ga ik de workout Insanity max 30 uitproberen.

Het allerbelangrijkste is geduld en doorzettingsvermogen hebben. Normaal deed ik nooit mijn best, maar nu heb ik een doel..

Passen in een prachtige jurk die ik gezien heb, maar waar ik op dit moment onmogelijk in pas. (mijn zusje gaat verloven)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Ik doe ook mee hoor. Ik volg niet echt een dieet, maar stop met snacken en snoepen tussendoor en dan kom ik hopelijk al een heel eind. Gewoon verstandige keuzes maken zeg maar.

Wil graag 10-12 kilo kwijt en het liefst voor de zomer, dat is dus zo'n 1,5 a 2 kilo per maand, moet te doen zijn.

25-30 voor mei/juni lijkt mij persoonlijk wat te hoog gegrepen.

Sporten doe ik niet echt, wel veel wandelen, maar heb dit weekend mijn teen gekneusd of gebroken dus dat zal hem even niet worden voorlopig.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zit bij een afvalclubje onder begeleiding van een voedingsconsulente. Om de 2 weken komen we samen en behandelen we een onderwerp, je krijgt huiswerk mee en wordt gewogen. Ben in oktober begonnen en 7 kilo kwijt. Moet nog 12 kilo er vanaf. December is ook een rotmaand om afvte vallen en ik heb reuma en heb de afgelopen 6 weken zoveel pijn gehad dat ik weinig kon bewegen. Gelukkig gaat dat nu weer beter.

9. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #49 Alizee, 6 jan 2015
    Laatst bewerkt: 6 jan 2015
    Wat fijn dat er zoveel dames aan mee doen, goede voornemens :) Suikervrij eten is voor mij onmogelijk, ik probeer het wel te beperken/ verminderen.
    Wat eten jullie als ontbijt? Ik eet meestal iets van muesli met kokosnoot melk, rozijntjes en een vleugje biologische honing. Ik wil ook havermoutpap proberen. In de middag 2 boterhamen met gekookt ei, plakje kaas, tomaat of avocado, of een salade met groente die ik in de koelkast heb. In de avond eet ik wel 'normaal' ik probeer wel de porties kleiner te nemen. Als toetje Griekse yoghurt of fruitsalade. Tussendoor meestal een appel, banaan als ik veel honger heb, cracker of een rijstwafel.

10. soeza

soeza Niet meer actief

Ik ben 18 kg kwijt en ze blijven er ook af :)

Ik ben fan van 'het-gezond-verstand-dieet' Super goed te combineren met het gezinsleven, geen honger en het werkt super! :D

Oftewel:
    Gewoon je gezonde boeren verstand gebruiken bij wat je eet en drinkt... van chips/snoep/koek weet iedereen dat ze niet goed zijn, dus die eet ik zo min mogelijk, ik kies bij lekkere trek liever voor yoghurt of fruit. Maar ik eet echt niet alle dagen gezond hoor. 1x in de 1 a 2 weken eet ik ook gewoon friet met een snack, ik kies gewoon wat bewuster een snoepmoment uit.
    Verder ben ik niet echt fan van die nieuwe hype 'superfood' :) ik ben van mening dat je met "normaal" eten ook een heel eind kan komen om af te vallen... Geen shakes/pillen/crashdieeten, maar gewoon nadenken wat je allemaal in je mond stopt...

Veel succes! Je kan het!

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    +1

Ik vind die superfood enzovoort ook maar niets.. Gewoon lekker gezond en waarvan wij al weten dat het gezond is haha.

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik doe ook graag (voor de zoveelste keer) mee!
    Wil eigenlijk wel zo'n 20 kg kwijt!
    Weeg nu 97 kg en wil eigenlijk rond de 75 wegen.... Eerste doel is om op 1 maart onder de 90 te zitten!
    Ga geen speciaal dieet volgen maar inderdaad gewoon gezonder gaan eten én wat meer bewegen!

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Leuk om te lezen hoe iedereen het aanpakt :)

Iemand vroeg wat je 's avonds snackt. Ik weet van mezelf dat ik 's avonds geen maat meer kan houden dus ik eet maar gewoon niets meer, hooguit een appeltje een uur na het avondeten. En daarna alleen nog thee. Lekkere thee drinken helpt ook ;). Ik heb nu rooibos/aardbei/slagroom van de Lidl. Superlekker.

Hier dag 2 suikervrij. Ben benieuwd wanneer de hoofdpijn gaat komen want ik heb volgens mij een ernstige suikerverslaving :) maar tot nu toe niet. Net 20 minuten op de crosstrainer gestaan. Strakjes een lekkere salade maken voor de lunch, vanavond iets met kofte, aardappel en groenten uit de oven, moet ik nog verzinnen. Ik heb gisteren op de weegschaal gestaan en het was nog erger dan al ik vreesde dus aan de slag.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hey Eylem komen we elkaar weer tegen :)

Die thee klinkt lekker! Maar als ik erop google kom ik alleen die van de Aldi tegen... ik kom elke week bij de Lidl maar daar heb ik 'm niet gezien (wel de groene thee met orange/ginger en de groene thee met vanilla, ook erg lekker!). Oh ik google net op afbeeldingen en zie 'm staan, ga ik van het weekend eens halen!

15. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dat was ik :D Thee is idd een goede om 's avonds nog even te drinken. Jou thee klinkt erg lekker!

Ik twijfel over nootjes, want het zijn dan wel goede vetten, maar het blijft toch vet wat er in zit. Weet iemand hoe dit zit?

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja eigenlijk niet goed he, we blijven bezig :)

Ze hebben heel veel soorten bij de Lidl. Ik heb ook een andere met ananas die is ook lekker maar zit suiker bij kwam ik achter :x vond hem al zo zoet. Zijn van die piramidezakjes.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat je zegt, goede vetten blijven vetten. Met afvallen is het beter om ze even helemaal te laten staan volgens mij. Vetten krijg je toch al wel binnen met vlees en kaas etc. En als je ze dan eet als tussendoortje, dan echt 1 of 2. Dat kan ik niet :D dus ik pak ze maar helemaal niet.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn grote valkuil is chocola, dat koop ik nu even niet meer. Ik neem 's avonds bij de thee 1 of 2 jodenkoeken (lekker soppen ;)), ligt eraan hoeveel calorieen ik nog mag. Met koekjes kan ik wel maat houden. En ik heb de smart bars van de body&fitshop, dat zijn een soort eiwitrepen, wel met een beetje chocola. Ik heb nu de witte chocola, vind 'm wel redelijk. Als deze op zijn ga ik de kokos (schijnt erg naar bounty te smaken) en de caramel bestellen).

Ik heb het nieuwste boek van Mieke Kosters bested en met aangemeld op de Facebook groep, hoop dat dat wat ondersteuning geeft. Ik hou trouwens ook mijn calorieen bij met de app Myfitnesspal, werkt goed! Verder eet ik niet specifiek koolhydraatarm, maar ik prober wel wat meer eiwitten te eten omdat je daar langer van vol zit. Maar ik kan mijn boterhammen/crackers echt niet missen ;)

Ben sinds 2 januari nu 2 kilo afgevallen, is vooral vocht, maar toch, het voelt goed! Nu eens een keer volhouden!!!

Ik volg niet echt een dieet, maar ik probeer chocola/koek/snoep wat meer te laten staan. Neem wel elke dag iets lekkers, dus in ieder geval 1 koekje en ik eet vaak wat noten of emping. Niet heel slecht (vooral de noten) maar wel erg lekker.

Ik eet per dag ongeveer 1600-1700 calorieen. Met soms een uitschieter naar boven (2000) of naar beneden (1400). Ben vandaag weer lekker met de fiets naar mijn werk! :)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.861
    113
    Ik heb de slagroom/aardbei, maar dan idd van de Aldi.

Nootjes zijn lekker, gezond, maar wel heel erg calorierijk, dus tenzij jij je echt aan een paar kunt houden, zou ik ze laten staan.

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    wondertjeinmaak: ik heb geen dagmenu's, ik eet sowieso wel gevarieerd en kan me nooit zo goed aan dag of weekmenu's houden.

kirst78: die kilo is er zo weer af joh! Gewoon weer vol er tegenaan vanaf nu :D

Luna28, s avonds snacken doe ik niet. Dat is zo ongeveer het enige moment van de dag dat ik niet aan eten denk :D:p
    Maarre, snoeptomaatjes, paar olijfjes, groente met een gezond dipje, handje ongebrande noten? Noten kunnen best, maar neem dan gewoon een handje en niet een hele bak vol :p Vetten zijn niet per definitie slecht he, dat heb je gewoon nodig.

Kolovski, wat een prestatie zeg, echt knap!

Alizee, ik ontbijt met brinta, havermout, crackers, gewoon brood en soms een shake...

Deel Deze Pagina